Nový Mercedes F1 W07 ukázal už na prvních předsezonních testech na svém autě docela dost novinek. Technické oddělení týmu ale rozhodně nespí. Ve středu by tým měl nasadit nový inovativní nos. Cílem týmu je také ujet každý den 600 až 800 km, což se jim včera s 726 km povedlo.
Mercedes by mohl k sezoně přistoupit s klidem - od roku 2014 je pohár pro šampiona MS F1 v Brackley. Jenže cílem je, aby tomu tak bylo i nadále - proto technické oddělení nechce náskok jen udržet, ale naopak navýšit. Už při prezentaci auta tým ukázal spoustu novinek.
Monopost pro sezonu 2016 se liší v detailech i celkově od svého předchůdce. Šasi je po stranách vyšší než u AMG W06. Naopak bočnice jsou nižší. Kompaktnější je instalace pohonné jednotky. Airbox nad hlavou jezdce je širší, ale nižší - došlo tudíž zřejmě ke kompletní změně chladícího systému. Vzduch je při vstupu dělen do tří kanálků, čímž je jeho proudění urychlováno. Chladič se přesunul z šasi na konec chladícího airboxu.
Nový nos je velkou změnouTo však není vše - Mercedes bude den ode dne auto vylepšovat, až jej dostane do specifikace pro Melbourne. "Jakmile výrobní oddělení dokončí díly, dostaneme je sem do Španělska," prozradil serveru jeden inženýr. Velkou modifikaci chystá tým na středu, kdy by měl nasadit nový nos. Špička by měla zůstat věrná dosavadnímu řešení Mercedesu, celek by měl ale vypadat výrazně jinak.
Toto Wolff zůstává tajemný: "Je to opravdu zásadní inovace." Podle některých indícií by mělo jít o řešení, které Mercedes testoval během prvního tréninku při GP Brazílie 2015. I po 8 testovacích dnech v Barceloně by měla přijít další vylepšení.
"Bude se jednat o novinky, které poznáte i okem," slibuje Aldo Costa, hlavní designer týmu. "Ze starého auta jsme nepřevzali téměř nic. Stabilita praviděl Vás nutí jít v každé oblasti na limit."
Letos došlo k redukci testovacích dní - ze 12 na 8. Mercedes si proto stanovil za cíl každý den ujet 600 až 800 kilometrů, aby stačil projít všechna kvalitativní kritéria. Jde tak vždy o vzdálenost dvou závodů! Zvládnou ale takovou zátěž oba závodní jezdci? Pokud ne, Mercedes má záložní plán: "Můžeme nasadit Pascala Wehrleina nebo Estebana Ocona," prozrazuje Wolff.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.