Mercedes má v Barceloně inovativní nos, nasadí jej zítra?

Na novém voze si všimněte například nižšího a širšího airboxu nad hlavou jezdce - Mercedes přepracoval chlazení
Na novém voze si všimněte například nižšího a širšího airboxu nad hlavou jezdce - Mercedes přepracoval chlazení, foto: Daimler AG
iM2 23. února 2016 14:50
Sdílej:

Nový Mercedes F1 W07 ukázal už na prvních předsezonních testech na svém autě docela dost novinek. Technické oddělení týmu ale rozhodně nespí. Ve středu by tým měl nasadit nový inovativní nos. Cílem týmu je také ujet každý den 600 až 800 km, což se jim včera s 726 km povedlo.

Mercedes by mohl k sezoně přistoupit s klidem - od roku 2014 je pohár pro šampiona MS F1 v Brackley. Jenže cílem je, aby tomu tak bylo i nadále - proto technické oddělení nechce náskok jen udržet, ale naopak navýšit. Už při prezentaci auta tým ukázal spoustu novinek. 

Monopost pro sezonu 2016 se liší v detailech i celkově od svého předchůdce. Šasi je po stranách vyšší než u AMG W06. Naopak bočnice jsou nižší. Kompaktnější je instalace pohonné jednotky. Airbox nad hlavou jezdce je širší, ale nižší - došlo tudíž zřejmě ke kompletní změně chladícího systému. Vzduch je při vstupu dělen do tří kanálků, čímž je jeho proudění urychlováno. Chladič se přesunul z šasi na konec chladícího airboxu. 

Nový nos je velkou změnouTo však není vše - Mercedes bude den ode dne auto vylepšovat, až jej dostane do specifikace pro Melbourne. "Jakmile výrobní oddělení dokončí díly, dostaneme je sem do Španělska," prozradil serveru jeden inženýr. Velkou modifikaci chystá tým na středu, kdy by měl nasadit nový nos. Špička by měla zůstat věrná dosavadnímu řešení Mercedesu, celek by měl ale vypadat výrazně jinak.

Toto Wolff zůstává tajemný: "Je to opravdu zásadní inovace." Podle některých indícií by mělo jít o řešení, které Mercedes testoval během prvního tréninku při GP Brazílie 2015. I po 8 testovacích dnech v Barceloně by měla přijít další vylepšení.

"Bude se jednat o novinky, které poznáte i okem," slibuje Aldo Costa, hlavní designer týmu. "Ze starého auta jsme nepřevzali téměř nic. Stabilita praviděl Vás nutí jít v každé oblasti na limit."

Letos došlo k redukci testovacích dní - ze 12 na 8. Mercedes si proto stanovil za cíl každý den ujet 600 až 800 kilometrů, aby stačil projít všechna kvalitativní kritéria. Jde tak vždy o vzdálenost dvou závodů! Zvládnou ale takovou zátěž oba závodní jezdci? Pokud ne, Mercedes má záložní plán: "Můžeme nasadit Pascala Wehrleina nebo Estebana Ocona," prozrazuje Wolff.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.