Nový Mercedes F1 W07 ukázal už na prvních předsezonních testech na svém autě docela dost novinek. Technické oddělení týmu ale rozhodně nespí. Ve středu by tým měl nasadit nový inovativní nos. Cílem týmu je také ujet každý den 600 až 800 km, což se jim včera s 726 km povedlo.
Mercedes by mohl k sezoně přistoupit s klidem - od roku 2014 je pohár pro šampiona MS F1 v Brackley. Jenže cílem je, aby tomu tak bylo i nadále - proto technické oddělení nechce náskok jen udržet, ale naopak navýšit. Už při prezentaci auta tým ukázal spoustu novinek.
Monopost pro sezonu 2016 se liší v detailech i celkově od svého předchůdce. Šasi je po stranách vyšší než u AMG W06. Naopak bočnice jsou nižší. Kompaktnější je instalace pohonné jednotky. Airbox nad hlavou jezdce je širší, ale nižší - došlo tudíž zřejmě ke kompletní změně chladícího systému. Vzduch je při vstupu dělen do tří kanálků, čímž je jeho proudění urychlováno. Chladič se přesunul z šasi na konec chladícího airboxu.
Nový nos je velkou změnouTo však není vše - Mercedes bude den ode dne auto vylepšovat, až jej dostane do specifikace pro Melbourne. "Jakmile výrobní oddělení dokončí díly, dostaneme je sem do Španělska," prozradil serveru jeden inženýr. Velkou modifikaci chystá tým na středu, kdy by měl nasadit nový nos. Špička by měla zůstat věrná dosavadnímu řešení Mercedesu, celek by měl ale vypadat výrazně jinak.
Toto Wolff zůstává tajemný: "Je to opravdu zásadní inovace." Podle některých indícií by mělo jít o řešení, které Mercedes testoval během prvního tréninku při GP Brazílie 2015. I po 8 testovacích dnech v Barceloně by měla přijít další vylepšení.
"Bude se jednat o novinky, které poznáte i okem," slibuje Aldo Costa, hlavní designer týmu. "Ze starého auta jsme nepřevzali téměř nic. Stabilita praviděl Vás nutí jít v každé oblasti na limit."
Letos došlo k redukci testovacích dní - ze 12 na 8. Mercedes si proto stanovil za cíl každý den ujet 600 až 800 kilometrů, aby stačil projít všechna kvalitativní kritéria. Jde tak vždy o vzdálenost dvou závodů! Zvládnou ale takovou zátěž oba závodní jezdci? Pokud ne, Mercedes má záložní plán: "Můžeme nasadit Pascala Wehrleina nebo Estebana Ocona," prozrazuje Wolff.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.