Indická stáj patří mezi týmy, které dnes poprvé představily monopost pro sezónu 2016. S VJM09 opět poháněným Mercedesem chce navázat na loňské úspěchy a dostat se mezi nejlepší čtyřku.
Dva dny tento týden bude s vozem testovat Alfonso Celis, pouze jeden den se dostane Nicovi Hülkenbergovi a Sergiovi Pérezovi v týmu, jenž zůstává u pohonné jednotky Mercedes, se zřejmě přidá každý dolar. Force India má po loňské úspěšné sezóně, kdy skončila pátá, letos ambice na posun do nejlepší čtyřky.
Vloni se týmu přitom nepodařilo nové auto pro začátek předsezonních testů připravit. Letos to tedy stihl a půl hodiny před startem testů nový vůz ukázal. Samotný tým přiznává, že při stabilních pravidlech, je VJM09 spíše evolucí loňského vozu než revolucí. Cílem bylo stavět na silných stránkách loňské B-specifikace.
"Můžeme říci, že B-specifikace loňského auta posloužila jako základ pro stavbu letošního monopostu," vysvětluje technický ředitel, Andrew Green. "Byli jsme v situaci, kdy výkonnost na trati byla velmi dobrá. Také data velmi dobře korelovala s tím, co jsme čekali.
Věděli jsme, že můžeme pokračovat na solidních základech. Pravidla se před sezonou 2017 výrazně změní, proto by nebylo vhodným nakládáním se zdroji, abychom začali úplně s bílým papírem s projektem, který bude mít tak limitovanou životnost."
Vijay Mallya, šéf týmu, k novému vozu říká: "Barvy odrážení naše partnery a dědictví. I když já nejsem nestranný, tak si i tak myslím, že naše auto je jedním z těch, která vypadají nejlépe na startovním roštu. Proto jsme setrvali u barevného schématu i letos. Jak se říká, dokud není něco rozbité, neopravuj to.
Přál bych si, abychom začali sezonu 2016 tak, jak jsme zakončili rok 2015. Náš technický tým je nadšený z vylepšení, která jsme během zimy udělali. Máme velmi dobré důvody předpokládat, že auto zůstane v popředí středu pole."
Provozní ředitel týmu, Otmar Szafnauer, doplňuje: "Program v aerodynamickém tunelu v Kolíně [nad Rýnem, tunel Toyoty] se stále vylepšuje. Zisky, které jsme dosáhli během zimy, jsem nadšený. První zásadní aerodynamické vylepšení by měl na autě být už v Melbourne. Další velká vylepšení plánujeme pro start evropské části sezony."
Hlavními partnery týmu zůstávají TelCel, Claro a NEC, kteří výrazně přispívají k finanční stabilitě stáje. Nově se na hranách bočnic oběvuje logo Banamex, což je firma poskytující finanční služby. Stáj přes zimu prodloužila své partnerství také s Inter, Quaker State a Hype. Spolupráce pokračuje také s Kingfisher a Royal Challenge.
Fotogalerii nové Force Indie najdete zde:
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.