Úsporná opatření britské televizní stanice BBC neznamenají jenom omezení vysílání F1, ale také personální změny. Týká se to například některých bývalých osobností působících ve Formuli 1, které nyní volí jiné alternativy.
JIž jsme čtenáře F1NEWS.cz informovali, jaké přesuny, úpravy a změny vysílání týkající se BBC a Channel 4 ohledně Formule 1 v letech budoucích proběhnou. Channel 4 prozatím potvrdil pouze Davida Coultharda jako hlavní moderátorskou osobnost, ohledně dalších postů se očekává rozhodnutí na začátku března, tedy těsně před zahajením nové sezóny.
Jisté však je, že se k někdejšímu skotskému pilotu F1 nepřipojí Suzi Perry, která na svém twitterovém účtu popřela i eventualitu, že by se objevila v motoristickém pořadu Top Gear. Jeho fanoušci se však mohou těšit na jinou ikonu Formule 1. Svou účast v moderátorské sestavě potvrdil někdejší majitel stáje F1 a pozdější expert Eddie Jordan. Zacelí tak mezeru po Jeremy Clarksonovi, kterého po jeho dramatickém vyhazovu z pořadu v březnu loňského roku následovali Richard Hammond a James May.
"Skutečnost, že se připojím k týmu Top Gear je opravdu velice vzrušující. Ke všem svým budoucím kolegům moderátorům mám obrovský respekt a požádal jsem je, aby mezi sebe přijali starého kostlivce. Auta jsou mojí DNA a i když jsem měl to štěstí, že jsem si splnil spoustu věcí, účast v Top Gear je pro mě pověstnou třešničkou na dortu," rozplýval se ve svém prohlášení sedmašedesátiletý rodák z Dublinu.
Eddie Jordan doplní sestavu, v níž budou působit Chris Evans, Matt LeBlanc, novináři Chris Harris a Rory Reid plus pilotka sportovních vozů a specialistka na severní smyčku pověstného Nürburgringu Sabine Schmitz.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.