Úsporná opatření britské televizní stanice BBC neznamenají jenom omezení vysílání F1, ale také personální změny. Týká se to například některých bývalých osobností působících ve Formuli 1, které nyní volí jiné alternativy.
JIž jsme čtenáře F1NEWS.cz informovali, jaké přesuny, úpravy a změny vysílání týkající se BBC a Channel 4 ohledně Formule 1 v letech budoucích proběhnou. Channel 4 prozatím potvrdil pouze Davida Coultharda jako hlavní moderátorskou osobnost, ohledně dalších postů se očekává rozhodnutí na začátku března, tedy těsně před zahajením nové sezóny.
Jisté však je, že se k někdejšímu skotskému pilotu F1 nepřipojí Suzi Perry, která na svém twitterovém účtu popřela i eventualitu, že by se objevila v motoristickém pořadu Top Gear. Jeho fanoušci se však mohou těšit na jinou ikonu Formule 1. Svou účast v moderátorské sestavě potvrdil někdejší majitel stáje F1 a pozdější expert Eddie Jordan. Zacelí tak mezeru po Jeremy Clarksonovi, kterého po jeho dramatickém vyhazovu z pořadu v březnu loňského roku následovali Richard Hammond a James May.
"Skutečnost, že se připojím k týmu Top Gear je opravdu velice vzrušující. Ke všem svým budoucím kolegům moderátorům mám obrovský respekt a požádal jsem je, aby mezi sebe přijali starého kostlivce. Auta jsou mojí DNA a i když jsem měl to štěstí, že jsem si splnil spoustu věcí, účast v Top Gear je pro mě pověstnou třešničkou na dortu," rozplýval se ve svém prohlášení sedmašedesátiletý rodák z Dublinu.
Eddie Jordan doplní sestavu, v níž budou působit Chris Evans, Matt LeBlanc, novináři Chris Harris a Rory Reid plus pilotka sportovních vozů a specialistka na severní smyčku pověstného Nürburgringu Sabine Schmitz.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.