Pastor Maldonado tento týden přišel definitivně o místo ve Formuli 1. Jeho manažer Nikolas Todt hovoří o tom, co hodlá podniknout dále a proč pro ně Manor nepředstavoval možnost, o které by vážněji přemýšleli.
Venezuelský pilot včera potvrdil, že po ztrátě místa u Renaultu na startovním roštu v sezóně 2016 bude scházet. Jeho možnosti sehnat si ve Formuli 1 místo už byly značně omezené: "Nevidím v F1 tento rok žádnou konkrétní příležitost. Pokusíme se vrátit zpět v roce 2017," říká jeho manažer a syn prezidenta Mezinárodní automobilové federace, Jean Todt.
Důvodem rozchodu bylo, že Maldonadův sponzor - venezuelská státní ropná společnost PDVSA, neposlala slíbené peníze. Léta přitom kariéru domácího pilota zajišťovala desítkami milionů dolarů ročně. Nyní však doplácí na klesající ceny ropy a ekonomickou krizí ve Venezuele.
"Nechci zabíhat do detailů smlouvy. Dohoda s Renaultem byla zrušena přátelským způsobem, takže nemáme žádné špatné pocity. Zachovali se velmi férově," přibližuje Todt pozadí ukončení Maldonadova kontraktu.
V Enstone jej nyní nahradí Kevin Magnussen, jehož týmovým kolegou bude nováček Jolyon Palmer. Oba budou potvrzeni na zítřejší tiskové konferenci v Paříži, kde Renault oznámí novou strukturu vedení a budoucí plány.
Volné místo zbývá ještě u Manoru, podle Todta tam ale jeho svěřenec určitě nezamíří. Mezi hlavní kandidáty na místo u jednoho z nejmenších týmů, který hodlá angažovat platící piloty, patří rezervní pilot Mercedesu Pascal Wehrlein či indonéský nováček Rio Harjanto, který s sebou může přinést až 16 milionů dolarů.
"Manor skutečně není možností. Po pěti letech u Williamsu a Lotusu, se vší úctou k Manoru, to pro Pastora nemá smysl," dodává Todt, jenž zastupoval také Julese Bianchiho či stále zastupuje Felipeho Massu, jenž závodí za Williams.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.