Pastor Maldonado tento týden přišel definitivně o místo ve Formuli 1. Jeho manažer Nikolas Todt hovoří o tom, co hodlá podniknout dále a proč pro ně Manor nepředstavoval možnost, o které by vážněji přemýšleli.
Venezuelský pilot včera potvrdil, že po ztrátě místa u Renaultu na startovním roštu v sezóně 2016 bude scházet. Jeho možnosti sehnat si ve Formuli 1 místo už byly značně omezené: "Nevidím v F1 tento rok žádnou konkrétní příležitost. Pokusíme se vrátit zpět v roce 2017," říká jeho manažer a syn prezidenta Mezinárodní automobilové federace, Jean Todt.
Důvodem rozchodu bylo, že Maldonadův sponzor - venezuelská státní ropná společnost PDVSA, neposlala slíbené peníze. Léta přitom kariéru domácího pilota zajišťovala desítkami milionů dolarů ročně. Nyní však doplácí na klesající ceny ropy a ekonomickou krizí ve Venezuele.
"Nechci zabíhat do detailů smlouvy. Dohoda s Renaultem byla zrušena přátelským způsobem, takže nemáme žádné špatné pocity. Zachovali se velmi férově," přibližuje Todt pozadí ukončení Maldonadova kontraktu.
V Enstone jej nyní nahradí Kevin Magnussen, jehož týmovým kolegou bude nováček Jolyon Palmer. Oba budou potvrzeni na zítřejší tiskové konferenci v Paříži, kde Renault oznámí novou strukturu vedení a budoucí plány.
Volné místo zbývá ještě u Manoru, podle Todta tam ale jeho svěřenec určitě nezamíří. Mezi hlavní kandidáty na místo u jednoho z nejmenších týmů, který hodlá angažovat platící piloty, patří rezervní pilot Mercedesu Pascal Wehrlein či indonéský nováček Rio Harjanto, který s sebou může přinést až 16 milionů dolarů.
"Manor skutečně není možností. Po pěti letech u Williamsu a Lotusu, se vší úctou k Manoru, to pro Pastora nemá smysl," dodává Todt, jenž zastupoval také Julese Bianchiho či stále zastupuje Felipeho Massu, jenž závodí za Williams.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.