Pastor Maldonado tento týden přišel definitivně o místo ve Formuli 1. Jeho manažer Nikolas Todt hovoří o tom, co hodlá podniknout dále a proč pro ně Manor nepředstavoval možnost, o které by vážněji přemýšleli.
Venezuelský pilot včera potvrdil, že po ztrátě místa u Renaultu na startovním roštu v sezóně 2016 bude scházet. Jeho možnosti sehnat si ve Formuli 1 místo už byly značně omezené: "Nevidím v F1 tento rok žádnou konkrétní příležitost. Pokusíme se vrátit zpět v roce 2017," říká jeho manažer a syn prezidenta Mezinárodní automobilové federace, Jean Todt.
Důvodem rozchodu bylo, že Maldonadův sponzor - venezuelská státní ropná společnost PDVSA, neposlala slíbené peníze. Léta přitom kariéru domácího pilota zajišťovala desítkami milionů dolarů ročně. Nyní však doplácí na klesající ceny ropy a ekonomickou krizí ve Venezuele.
"Nechci zabíhat do detailů smlouvy. Dohoda s Renaultem byla zrušena přátelským způsobem, takže nemáme žádné špatné pocity. Zachovali se velmi férově," přibližuje Todt pozadí ukončení Maldonadova kontraktu.
V Enstone jej nyní nahradí Kevin Magnussen, jehož týmovým kolegou bude nováček Jolyon Palmer. Oba budou potvrzeni na zítřejší tiskové konferenci v Paříži, kde Renault oznámí novou strukturu vedení a budoucí plány.
Volné místo zbývá ještě u Manoru, podle Todta tam ale jeho svěřenec určitě nezamíří. Mezi hlavní kandidáty na místo u jednoho z nejmenších týmů, který hodlá angažovat platící piloty, patří rezervní pilot Mercedesu Pascal Wehrlein či indonéský nováček Rio Harjanto, který s sebou může přinést až 16 milionů dolarů.
"Manor skutečně není možností. Po pěti letech u Williamsu a Lotusu, se vší úctou k Manoru, to pro Pastora nemá smysl," dodává Todt, jenž zastupoval také Julese Bianchiho či stále zastupuje Felipeho Massu, jenž závodí za Williams.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.