Kevin Magnussen se dohodl s Renaultem, který jej ve středu oficiálně oznámí jako svého závodního pilota pro sezónu 2016 místo Pastora Maldonada.
Již před 3 týdny jsme přišli se zprávou, že je místo Maldonada ohroženo a že se jedná o jeho nahrazení Magnussenem. Po sérii jednání došlo konečně k podpisu smlouvy a 23letý Dán bude v letošním ročníku závodit za Renault.
Ten chystá velkou akci ve středu v Paříži, kde oznámí své bližší plány, barvy nového vozu a vedení. Jako závodní ředitel bude jmenován šéf stáje ART, Frederic Vasseur.
Magnussen se tak 4 měsíce po ukončení své smlouvy rezervního pilota McLarenu opět vrací na scénu F1. Za Renault, který odkoupil Lotus, bude nastupovat společně s nováčkem Jolyonem Palmerem.
Maldonado sice byl původně oznámen jako závodní jezdec Lotusu, jenže jeho dlouholetý sponzor - venezuelská státní ropná společnost PDVSA - po problémech s cenami ropy na světových trzích a domácímu politickému vývoji přestal platit.
Poslední nadějí venezuelského pilota v F1 tak zůstává místo u Manoru, který jako poslední z týmů ještě své jezdecké složení neoznámil. Předsezónní testy začínají 22. února v Barceloně, kde většina stájí představí své nové monoposty.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.