Spekulace o nahrazení Pastora Maldonada u Renaultu (bývalý Lotus) jsou stále silnější. Jeho sponzor neplatí, proto se noví majitelé chystají oznámit Kevina Magnussena.
Původní majitelé Lotusu - společnost Genii v čele s Gerardem Lopezem, podepsali loni s Maldonadem smlouvu i přes nevoli Renaultu, který se chystal tým odkoupit. Jeho představitelé po převzetí týmu oznámili, že si zřejmě jezdeckou sestavu ponechají - jenže z Venezuely již delší dobu žádné peníze nedorazily.
Mezi ní a vedením francouzské automobilky se objevily spory ohledně peněz. Zástupci Renaultu odjeli před 14 dny jednat do Venezuely, ale PDVSA se nakonec rozhodla kontrakt ukončit. Po celou dobu zajišťovala kariéru Maldonada částkou až 20 milionů liber (kolem 712 mil. Kč) ročně (Autosport uvádí dokonce 46 milionů dolarů).
Magnussen již Enstone několikrát navštívil, aby jednal s vyšším vedením týmu. Dán je na trhu s volnými piloty vysoce ceněný, v roce 2014 odjel sezónu za McLaren a hned při svém debutu dosáhl na pódiu. Stáj se jej pak zbavila po příchodu Fernanda Alonsa.
Důvěryhodné zdroje nyní potvrzují, že Magnussen je připravit v příštích dnech smlouvu a že se jej Renault chystá oznámit jako svého závodního pilota příští středu v Paříži.
Volná místa zbývají už pouze u Manoru - pokud Maldonado opravdu nezůstane u Renaultu, bude mít šanci ještě tam - pokud se rychle podaří dotáhnout do konce jednání s PDVSA (zůstane-li jeho sponzorem).
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.