Spekulace o nahrazení Pastora Maldonada u Renaultu (bývalý Lotus) jsou stále silnější. Jeho sponzor neplatí, proto se noví majitelé chystají oznámit Kevina Magnussena.
Původní majitelé Lotusu - společnost Genii v čele s Gerardem Lopezem, podepsali loni s Maldonadem smlouvu i přes nevoli Renaultu, který se chystal tým odkoupit. Jeho představitelé po převzetí týmu oznámili, že si zřejmě jezdeckou sestavu ponechají - jenže z Venezuely již delší dobu žádné peníze nedorazily.
Mezi ní a vedením francouzské automobilky se objevily spory ohledně peněz. Zástupci Renaultu odjeli před 14 dny jednat do Venezuely, ale PDVSA se nakonec rozhodla kontrakt ukončit. Po celou dobu zajišťovala kariéru Maldonada částkou až 20 milionů liber (kolem 712 mil. Kč) ročně (Autosport uvádí dokonce 46 milionů dolarů).
Magnussen již Enstone několikrát navštívil, aby jednal s vyšším vedením týmu. Dán je na trhu s volnými piloty vysoce ceněný, v roce 2014 odjel sezónu za McLaren a hned při svém debutu dosáhl na pódiu. Stáj se jej pak zbavila po příchodu Fernanda Alonsa.
Důvěryhodné zdroje nyní potvrzují, že Magnussen je připravit v příštích dnech smlouvu a že se jej Renault chystá oznámit jako svého závodního pilota příští středu v Paříži.
Volná místa zbývají už pouze u Manoru - pokud Maldonado opravdu nezůstane u Renaultu, bude mít šanci ještě tam - pokud se rychle podaří dotáhnout do konce jednání s PDVSA (zůstane-li jeho sponzorem).
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.