Šéfové Formule 1 by si měli podle Bruna Senny dvakrát rozmyslet, než se rozhodnou jít do razantního zvýšení přítlaku ve Formuli 1 od roku 2017.
Nová pravidla měla původně za cíl zrychlit vozy o pět až šest sekund pomocí větších křídel, širší karosérie a většího difuzoru. Kvůli obavám Mercedesu a Pirelli o příliš velkou zátěž na pneumatiky nebyla konkrétní sada pravidel ještě dokončena - k tomu musí dojít do začátku března 2016.
Bruno Senna, který nyní závodí ve Formuli E, ale nabádá k co nejnižšímu nárůstu aerodynamického přítlaku, jinak by totiž podle něj mohlo dojít ke zhoršení závodů: "Nikdy by vozům neměly poskytnout více aerodynamické přilnavosti, protože to je to, co momentálně dělá závodění v F1 tak bídné - příliš aerodynamiky."
"Jediným způsobem, jak závodění zlepšit, je využít umělých pomůcek, jako je DRS. U jiných závodních sériích žádné nemají, ale stále se tam předjíždí. Jenže znovu: chcete mít v F1 ty nejrychlejší auta, takže bych jim dal přilnavější pneumatiky a odebral něco z aerodynamiky. Klíčem je vyměnit aerodynamickou přilnavost za přilnavost mechanickou," nabádá synovec slavného Ayrtona.
Proti zvyšování přítlaku je také úřadující mistr světa Lewis Hamilton. Ten o současných návrzích na zrychlení vozů F1 prohlásil: "Jde o ten nejhorší nápad. Mě to jen ukazuje, že opravdu neví, co se snaží řešit."
Senna se v závěru rozhovoru pro motorsport.com dotkl také nápadu s návratem k tankování během závodů, který šéfové F1 ihned shodili ze stolu: "Návrat tankování je špatným nápadem, závodění jen zhoršuje. Máte lehké auto, takže se o pneumatiky nemusíte tolik starat. Závodění se pak stává agresivnějším - ale špatným způsobem. S tankováním šlo o éru F1, kdy se předjíždělo nejméně."
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.