Šéfové Formule 1 by si měli podle Bruna Senny dvakrát rozmyslet, než se rozhodnou jít do razantního zvýšení přítlaku ve Formuli 1 od roku 2017.
Nová pravidla měla původně za cíl zrychlit vozy o pět až šest sekund pomocí větších křídel, širší karosérie a většího difuzoru. Kvůli obavám Mercedesu a Pirelli o příliš velkou zátěž na pneumatiky nebyla konkrétní sada pravidel ještě dokončena - k tomu musí dojít do začátku března 2016.
Bruno Senna, který nyní závodí ve Formuli E, ale nabádá k co nejnižšímu nárůstu aerodynamického přítlaku, jinak by totiž podle něj mohlo dojít ke zhoršení závodů: "Nikdy by vozům neměly poskytnout více aerodynamické přilnavosti, protože to je to, co momentálně dělá závodění v F1 tak bídné - příliš aerodynamiky."
"Jediným způsobem, jak závodění zlepšit, je využít umělých pomůcek, jako je DRS. U jiných závodních sériích žádné nemají, ale stále se tam předjíždí. Jenže znovu: chcete mít v F1 ty nejrychlejší auta, takže bych jim dal přilnavější pneumatiky a odebral něco z aerodynamiky. Klíčem je vyměnit aerodynamickou přilnavost za přilnavost mechanickou," nabádá synovec slavného Ayrtona.
Proti zvyšování přítlaku je také úřadující mistr světa Lewis Hamilton. Ten o současných návrzích na zrychlení vozů F1 prohlásil: "Jde o ten nejhorší nápad. Mě to jen ukazuje, že opravdu neví, co se snaží řešit."
Senna se v závěru rozhovoru pro motorsport.com dotkl také nápadu s návratem k tankování během závodů, který šéfové F1 ihned shodili ze stolu: "Návrat tankování je špatným nápadem, závodění jen zhoršuje. Máte lehké auto, takže se o pneumatiky nemusíte tolik starat. Závodění se pak stává agresivnějším - ale špatným způsobem. S tankováním šlo o éru F1, kdy se předjíždělo nejméně."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.