Upřímný bývalý pilot Formule 1 Mark Webber si vzal na mušku současné pole jezdců. Kdo je podle něj nejhorší, kdo nejlepší a proč?
"Lewis [Hamilton] byl vždy neuvěřitelně rychlý, přirozeně talentovaným klukem za všech podmínek a je velmi, velmi lhostejný vůči okruhům, lehkému dešti a mrholení. To je ten druh věcí, které vytvářejí kalibr velmi, velmi rychlého a fenomenálního pilota," uvádí Webber pro časopis Wheels.
"Někdo, jako je Seb, je velmi dobrý ve zdrojích, je schopný dát dohromady celý tým, postavit vše kolem sebe a vyplnit své slabiny. V tomto ohledu je výjimečný," uvádí na adresu svého bývalého kolegy Vettela, s nímž působil u Red Bullu ve slavné mistrovské éře.
Velmi dobrý je podle něj také Fernando Alonso, který se loni trápil u McLarenu, ale když měl Webber vybrat toho nejlepšího, neváhá: "Ti tři jsou na velmi, velmi vysoké úrovni. A kdybych měl určit jednoho, zřejmě by vybral Sebastiana, pokud jde o to dát dohromady ohromnou sílu a celý tým, což podle mě brzy udělá u Ferrari."
Když měl vybrat jezdce, který si své místo v F1 nezaslouží, poukázal na Pastora Maldonada z Renaultu (bývalého Lotusu): "Zřejmě Maldonado. Je bezradný a zkrátka by tam neměl být. V podstatě je jen do počtu."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.