Pirelli v pondělí a v úterý pořádá test mokrých pneumatik ve Francii, kam dorazily tři týmy Formule 1. Jak zajistil italský výrobce dostatečné mokro a na jaké konfiguraci dráhy se jezdí? Jakých časů dnes dosáhla trojice jezdců? Vandoorne musel program Pirelli přerušit kvůl poruše pohonné jednotky Hondy.
K testování pouze mokrých směsí pneumatik se sjely týmy Ferrari, McLaren a Red Bull. V pondělí se za volant usedne Räikkönen a Ricciardo, které zítra vystřídá Vettel s Kvjatem, zatímco Vandoorne si bude užívat oba dva dny.
Pirelli pro test využívá umělé zavlažování, které je k dispozici na části okruhu - není tedy třeba na trať vysílat traktory s cisternami a čekat, až jím projedou, jak tomu bylo minulý rok v Jerezu.
Při testu je třeba dávat pozor také na odstupy mezi vozy, aby italský výrobce získal relevantní data. Žádné jízdy v závěsu ani předjíždění proto nehrozí: "Používáme 3,5 kilometru dlouhé kolo, každý tým absolvuje výjezdy po 10 kolech. Auta jezdí 10 sekund od sebe, aby se zachovaly konzistentní podmínky," sděluje Pirelli.
Týmy si během tohoto testu nemůžou zkoušet žádné nové díly a program jim určuje výlučně Pirelli. Na vozech se objevují nová loga - u McLarenu vpředu vidíme Chandon, který jej začíná sponzorovat, u Red Bullu se na bočnicích projevil přechod od Infiniti k TAG Heuer.
Krátce po 15 hodině musel kvůli poruše motoru Honda zastavit Vandoorne a testování bylo přerušeno. Nejrychlejší čas prvního dne testů zajel Ricciardo 1:08,713 min (99 kol), 2. skončil Vandoorne 1:09,131 (87 kol) a 3. Räikkönen 1:09,637 (99 kol).
Fotografie z pondělního testování:
Další fotografie ve vysokém rozlišení:
<
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.