Pirelli v pondělí a v úterý pořádá test mokrých pneumatik ve Francii, kam dorazily tři týmy Formule 1. Jak zajistil italský výrobce dostatečné mokro a na jaké konfiguraci dráhy se jezdí? Jakých časů dnes dosáhla trojice jezdců? Vandoorne musel program Pirelli přerušit kvůl poruše pohonné jednotky Hondy.
K testování pouze mokrých směsí pneumatik se sjely týmy Ferrari, McLaren a Red Bull. V pondělí se za volant usedne Räikkönen a Ricciardo, které zítra vystřídá Vettel s Kvjatem, zatímco Vandoorne si bude užívat oba dva dny.
Pirelli pro test využívá umělé zavlažování, které je k dispozici na části okruhu - není tedy třeba na trať vysílat traktory s cisternami a čekat, až jím projedou, jak tomu bylo minulý rok v Jerezu.
Při testu je třeba dávat pozor také na odstupy mezi vozy, aby italský výrobce získal relevantní data. Žádné jízdy v závěsu ani předjíždění proto nehrozí: "Používáme 3,5 kilometru dlouhé kolo, každý tým absolvuje výjezdy po 10 kolech. Auta jezdí 10 sekund od sebe, aby se zachovaly konzistentní podmínky," sděluje Pirelli.
Týmy si během tohoto testu nemůžou zkoušet žádné nové díly a program jim určuje výlučně Pirelli. Na vozech se objevují nová loga - u McLarenu vpředu vidíme Chandon, který jej začíná sponzorovat, u Red Bullu se na bočnicích projevil přechod od Infiniti k TAG Heuer.
Krátce po 15 hodině musel kvůli poruše motoru Honda zastavit Vandoorne a testování bylo přerušeno. Nejrychlejší čas prvního dne testů zajel Ricciardo 1:08,713 min (99 kol), 2. skončil Vandoorne 1:09,131 (87 kol) a 3. Räikkönen 1:09,637 (99 kol).
Fotografie z pondělního testování:
Další fotografie ve vysokém rozlišení:
<
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.