Pirelli v pondělí a v úterý pořádá test mokrých pneumatik ve Francii, kam dorazily tři týmy Formule 1. Jak zajistil italský výrobce dostatečné mokro a na jaké konfiguraci dráhy se jezdí? Jakých časů dnes dosáhla trojice jezdců? Vandoorne musel program Pirelli přerušit kvůl poruše pohonné jednotky Hondy.
K testování pouze mokrých směsí pneumatik se sjely týmy Ferrari, McLaren a Red Bull. V pondělí se za volant usedne Räikkönen a Ricciardo, které zítra vystřídá Vettel s Kvjatem, zatímco Vandoorne si bude užívat oba dva dny.
Pirelli pro test využívá umělé zavlažování, které je k dispozici na části okruhu - není tedy třeba na trať vysílat traktory s cisternami a čekat, až jím projedou, jak tomu bylo minulý rok v Jerezu.
Při testu je třeba dávat pozor také na odstupy mezi vozy, aby italský výrobce získal relevantní data. Žádné jízdy v závěsu ani předjíždění proto nehrozí: "Používáme 3,5 kilometru dlouhé kolo, každý tým absolvuje výjezdy po 10 kolech. Auta jezdí 10 sekund od sebe, aby se zachovaly konzistentní podmínky," sděluje Pirelli.
Týmy si během tohoto testu nemůžou zkoušet žádné nové díly a program jim určuje výlučně Pirelli. Na vozech se objevují nová loga - u McLarenu vpředu vidíme Chandon, který jej začíná sponzorovat, u Red Bullu se na bočnicích projevil přechod od Infiniti k TAG Heuer.
Krátce po 15 hodině musel kvůli poruše motoru Honda zastavit Vandoorne a testování bylo přerušeno. Nejrychlejší čas prvního dne testů zajel Ricciardo 1:08,713 min (99 kol), 2. skončil Vandoorne 1:09,131 (87 kol) a 3. Räikkönen 1:09,637 (99 kol).
Fotografie z pondělního testování:
Další fotografie ve vysokém rozlišení:
<
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.