Pirelli v pondělí a v úterý pořádá test mokrých pneumatik ve Francii, kam dorazily tři týmy Formule 1. Jak zajistil italský výrobce dostatečné mokro a na jaké konfiguraci dráhy se jezdí? Jakých časů dnes dosáhla trojice jezdců? Vandoorne musel program Pirelli přerušit kvůl poruše pohonné jednotky Hondy.
K testování pouze mokrých směsí pneumatik se sjely týmy Ferrari, McLaren a Red Bull. V pondělí se za volant usedne Räikkönen a Ricciardo, které zítra vystřídá Vettel s Kvjatem, zatímco Vandoorne si bude užívat oba dva dny.
Pirelli pro test využívá umělé zavlažování, které je k dispozici na části okruhu - není tedy třeba na trať vysílat traktory s cisternami a čekat, až jím projedou, jak tomu bylo minulý rok v Jerezu.
Při testu je třeba dávat pozor také na odstupy mezi vozy, aby italský výrobce získal relevantní data. Žádné jízdy v závěsu ani předjíždění proto nehrozí: "Používáme 3,5 kilometru dlouhé kolo, každý tým absolvuje výjezdy po 10 kolech. Auta jezdí 10 sekund od sebe, aby se zachovaly konzistentní podmínky," sděluje Pirelli.
Týmy si během tohoto testu nemůžou zkoušet žádné nové díly a program jim určuje výlučně Pirelli. Na vozech se objevují nová loga - u McLarenu vpředu vidíme Chandon, který jej začíná sponzorovat, u Red Bullu se na bočnicích projevil přechod od Infiniti k TAG Heuer.
Krátce po 15 hodině musel kvůli poruše motoru Honda zastavit Vandoorne a testování bylo přerušeno. Nejrychlejší čas prvního dne testů zajel Ricciardo 1:08,713 min (99 kol), 2. skončil Vandoorne 1:09,131 (87 kol) a 3. Räikkönen 1:09,637 (99 kol).
Fotografie z pondělního testování:
Další fotografie ve vysokém rozlišení:
<
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.