Sauber do prvního testu v Barceloně vyrazí jen s loňským autem, přesto však může prožít dobrou sezónu. Dobré zprávy má od svého motorového partnera - od Ferrari.
Odložený debut nového vozu až na druhý předsezónní test v Barceloně 1. března podle závodního jezdce Marcuse Ericssona "není ideální," přesto doufá, že se tam něco naučí a že je čeká dobrá sezóna.
"Ale i tak můžeme udělat určitou práci. Nasbírat data z pneumatik a také vyzkoušet některé nové díly a nastavení. Ideální by bylo mít nové auto na prvním testu, ale teď s tím toho moc nenaděláme," říká Ericsson pro domácí Teknikens Varld.
Dobré zprávy má ale z Maranella, odkud odebírají své pohonné jednotky. Tamějším inženýrům se podařilo opět dosáhnout pokroku: "Nevím o moc víc, než to, co všichni čteme. Ale slyšel jsem, že inženýři Ferrari jsou velmi spokojeni s čísly, která zatím pozorují."
O zlepšení italského výrobce je přesvědčena i šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová k tomu říká: "Pevně tomu věřím. Už loni dokázali pokrok. Nemůžete čekat zázraky, protože ztráta [na Mercedes] je tak velká, že musíte postupovat krok za krokem. A také nesmíte ztrácet ze zřetele spolehlivost. Ale myslím si, že odvádějí velmi dobrou práci, a nemám žádné důvody pochybovat. Spíše věřím tomu, že udělají další krok."
Protože Scuderia udělala velké změny v architektuře svého motoru (psali jsme zde), nebude ho moci Sauber testovat s loňským vozem. Při prvním setkání v Barceloně od 22. února ho proto budou mít k dispozici pouze dva týmy, protože čtvrtý zákazník - Toro Rosso - letos bude nastupovat pouze s loňskými pohonnými jednotkami. "Snad Ferrari a Haas vychytají veškeré prvotní problémy. Ferrari je ve spolehlivosti stejně dobré, takže si nedělám velké starosti," dodává Ericsson.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.