Sauber do prvního testu v Barceloně vyrazí jen s loňským autem, přesto však může prožít dobrou sezónu. Dobré zprávy má od svého motorového partnera - od Ferrari.
Odložený debut nového vozu až na druhý předsezónní test v Barceloně 1. března podle závodního jezdce Marcuse Ericssona "není ideální," přesto doufá, že se tam něco naučí a že je čeká dobrá sezóna.
"Ale i tak můžeme udělat určitou práci. Nasbírat data z pneumatik a také vyzkoušet některé nové díly a nastavení. Ideální by bylo mít nové auto na prvním testu, ale teď s tím toho moc nenaděláme," říká Ericsson pro domácí Teknikens Varld.
Dobré zprávy má ale z Maranella, odkud odebírají své pohonné jednotky. Tamějším inženýrům se podařilo opět dosáhnout pokroku: "Nevím o moc víc, než to, co všichni čteme. Ale slyšel jsem, že inženýři Ferrari jsou velmi spokojeni s čísly, která zatím pozorují."
O zlepšení italského výrobce je přesvědčena i šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová k tomu říká: "Pevně tomu věřím. Už loni dokázali pokrok. Nemůžete čekat zázraky, protože ztráta [na Mercedes] je tak velká, že musíte postupovat krok za krokem. A také nesmíte ztrácet ze zřetele spolehlivost. Ale myslím si, že odvádějí velmi dobrou práci, a nemám žádné důvody pochybovat. Spíše věřím tomu, že udělají další krok."
Protože Scuderia udělala velké změny v architektuře svého motoru (psali jsme zde), nebude ho moci Sauber testovat s loňským vozem. Při prvním setkání v Barceloně od 22. února ho proto budou mít k dispozici pouze dva týmy, protože čtvrtý zákazník - Toro Rosso - letos bude nastupovat pouze s loňskými pohonnými jednotkami. "Snad Ferrari a Haas vychytají veškeré prvotní problémy. Ferrari je ve spolehlivosti stejně dobré, takže si nedělám velké starosti," dodává Ericsson.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.