Sauber do prvního testu v Barceloně vyrazí jen s loňským autem, přesto však může prožít dobrou sezónu. Dobré zprávy má od svého motorového partnera - od Ferrari.
Odložený debut nového vozu až na druhý předsezónní test v Barceloně 1. března podle závodního jezdce Marcuse Ericssona "není ideální," přesto doufá, že se tam něco naučí a že je čeká dobrá sezóna.
"Ale i tak můžeme udělat určitou práci. Nasbírat data z pneumatik a také vyzkoušet některé nové díly a nastavení. Ideální by bylo mít nové auto na prvním testu, ale teď s tím toho moc nenaděláme," říká Ericsson pro domácí Teknikens Varld.
Dobré zprávy má ale z Maranella, odkud odebírají své pohonné jednotky. Tamějším inženýrům se podařilo opět dosáhnout pokroku: "Nevím o moc víc, než to, co všichni čteme. Ale slyšel jsem, že inženýři Ferrari jsou velmi spokojeni s čísly, která zatím pozorují."
O zlepšení italského výrobce je přesvědčena i šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová k tomu říká: "Pevně tomu věřím. Už loni dokázali pokrok. Nemůžete čekat zázraky, protože ztráta [na Mercedes] je tak velká, že musíte postupovat krok za krokem. A také nesmíte ztrácet ze zřetele spolehlivost. Ale myslím si, že odvádějí velmi dobrou práci, a nemám žádné důvody pochybovat. Spíše věřím tomu, že udělají další krok."
Protože Scuderia udělala velké změny v architektuře svého motoru (psali jsme zde), nebude ho moci Sauber testovat s loňským vozem. Při prvním setkání v Barceloně od 22. února ho proto budou mít k dispozici pouze dva týmy, protože čtvrtý zákazník - Toro Rosso - letos bude nastupovat pouze s loňskými pohonnými jednotkami. "Snad Ferrari a Haas vychytají veškeré prvotní problémy. Ferrari je ve spolehlivosti stejně dobré, takže si nedělám velké starosti," dodává Ericsson.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.