Sauber do prvního testu v Barceloně vyrazí jen s loňským autem, přesto však může prožít dobrou sezónu. Dobré zprávy má od svého motorového partnera - od Ferrari.
Odložený debut nového vozu až na druhý předsezónní test v Barceloně 1. března podle závodního jezdce Marcuse Ericssona "není ideální," přesto doufá, že se tam něco naučí a že je čeká dobrá sezóna.
"Ale i tak můžeme udělat určitou práci. Nasbírat data z pneumatik a také vyzkoušet některé nové díly a nastavení. Ideální by bylo mít nové auto na prvním testu, ale teď s tím toho moc nenaděláme," říká Ericsson pro domácí Teknikens Varld.
Dobré zprávy má ale z Maranella, odkud odebírají své pohonné jednotky. Tamějším inženýrům se podařilo opět dosáhnout pokroku: "Nevím o moc víc, než to, co všichni čteme. Ale slyšel jsem, že inženýři Ferrari jsou velmi spokojeni s čísly, která zatím pozorují."
O zlepšení italského výrobce je přesvědčena i šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová k tomu říká: "Pevně tomu věřím. Už loni dokázali pokrok. Nemůžete čekat zázraky, protože ztráta [na Mercedes] je tak velká, že musíte postupovat krok za krokem. A také nesmíte ztrácet ze zřetele spolehlivost. Ale myslím si, že odvádějí velmi dobrou práci, a nemám žádné důvody pochybovat. Spíše věřím tomu, že udělají další krok."
Protože Scuderia udělala velké změny v architektuře svého motoru (psali jsme zde), nebude ho moci Sauber testovat s loňským vozem. Při prvním setkání v Barceloně od 22. února ho proto budou mít k dispozici pouze dva týmy, protože čtvrtý zákazník - Toro Rosso - letos bude nastupovat pouze s loňskými pohonnými jednotkami. "Snad Ferrari a Haas vychytají veškeré prvotní problémy. Ferrari je ve spolehlivosti stejně dobré, takže si nedělám velké starosti," dodává Ericsson.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.