Sauber do prvního testu v Barceloně vyrazí jen s loňským autem, přesto však může prožít dobrou sezónu. Dobré zprávy má od svého motorového partnera - od Ferrari.
Odložený debut nového vozu až na druhý předsezónní test v Barceloně 1. března podle závodního jezdce Marcuse Ericssona "není ideální," přesto doufá, že se tam něco naučí a že je čeká dobrá sezóna.
"Ale i tak můžeme udělat určitou práci. Nasbírat data z pneumatik a také vyzkoušet některé nové díly a nastavení. Ideální by bylo mít nové auto na prvním testu, ale teď s tím toho moc nenaděláme," říká Ericsson pro domácí Teknikens Varld.
Dobré zprávy má ale z Maranella, odkud odebírají své pohonné jednotky. Tamějším inženýrům se podařilo opět dosáhnout pokroku: "Nevím o moc víc, než to, co všichni čteme. Ale slyšel jsem, že inženýři Ferrari jsou velmi spokojeni s čísly, která zatím pozorují."
O zlepšení italského výrobce je přesvědčena i šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová k tomu říká: "Pevně tomu věřím. Už loni dokázali pokrok. Nemůžete čekat zázraky, protože ztráta [na Mercedes] je tak velká, že musíte postupovat krok za krokem. A také nesmíte ztrácet ze zřetele spolehlivost. Ale myslím si, že odvádějí velmi dobrou práci, a nemám žádné důvody pochybovat. Spíše věřím tomu, že udělají další krok."
Protože Scuderia udělala velké změny v architektuře svého motoru (psali jsme zde), nebude ho moci Sauber testovat s loňským vozem. Při prvním setkání v Barceloně od 22. února ho proto budou mít k dispozici pouze dva týmy, protože čtvrtý zákazník - Toro Rosso - letos bude nastupovat pouze s loňskými pohonnými jednotkami. "Snad Ferrari a Haas vychytají veškeré prvotní problémy. Ferrari je ve spolehlivosti stejně dobré, takže si nedělám velké starosti," dodává Ericsson.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.