Formule 1 se v rámci změn pravidel před sezónou 2017 musí podle sportovního ředitele Pirelli, Paula Hemberyho, zaměřit spíše na zlepšení možností pro předjíždění spíše než na samotnou výkonnost.
Spíše než na zrychlování o původně plánovaných 5 až 6 sekund se F1 musí zaměřit na zábavu, kterou svými závody poskytuje. Monoposty jsou podle něj výkonné dostatečně.
"V těchto věcech musíte být pragmatičtí. Když jste na okruhu nebo se díváte v televizi, tak tu rychlost stejně nemůžete vidět. Co ale vidět můžete, je předjíždění a souboje - a tohle je to, co lidé opravdu potřebují," uvádí pro crash.net sportovní ředitel společnosti Pirelli, která je výhradním dodavatelem pneumatik pro F1.
"Nemyslím si, že lidé budou sport více sledovat kvůli tomu, že budeme o pět sekund na kolo rychlejší, budou se více dívat na obrázky. Když jdete na fotbalový zápas, nepotřebujete, aby vám John Motson říkal, že Lionel Messi dělá na hřišti něco úžasného. Máte s sebou dav, sledujete to a chápete, co se odehrává. Od závodu se to neliší. Když vidíte předjíždění, nepotřebujete, aby vám to komentátor sděloval," vysvětluje Hembery.
"Ztlumte si na televizi zvuk a takový obraz uvidíte. Víme, že lidé chodí do barů a sledují fotbal i se ztlumeným zvukem, takže to, co vidíte na obrazovce, je to, co vás přiměje k tomu se rozhodnout, jestli je to vzrušující nebo ne. Ze samotných časů na kolo to na obrazovce nechápete," dodává sportovní šéf Pirelli.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.