Formule 1 se v rámci změn pravidel před sezónou 2017 musí podle sportovního ředitele Pirelli, Paula Hemberyho, zaměřit spíše na zlepšení možností pro předjíždění spíše než na samotnou výkonnost.
Spíše než na zrychlování o původně plánovaných 5 až 6 sekund se F1 musí zaměřit na zábavu, kterou svými závody poskytuje. Monoposty jsou podle něj výkonné dostatečně.
"V těchto věcech musíte být pragmatičtí. Když jste na okruhu nebo se díváte v televizi, tak tu rychlost stejně nemůžete vidět. Co ale vidět můžete, je předjíždění a souboje - a tohle je to, co lidé opravdu potřebují," uvádí pro crash.net sportovní ředitel společnosti Pirelli, která je výhradním dodavatelem pneumatik pro F1.
"Nemyslím si, že lidé budou sport více sledovat kvůli tomu, že budeme o pět sekund na kolo rychlejší, budou se více dívat na obrázky. Když jdete na fotbalový zápas, nepotřebujete, aby vám John Motson říkal, že Lionel Messi dělá na hřišti něco úžasného. Máte s sebou dav, sledujete to a chápete, co se odehrává. Od závodu se to neliší. Když vidíte předjíždění, nepotřebujete, aby vám to komentátor sděloval," vysvětluje Hembery.
"Ztlumte si na televizi zvuk a takový obraz uvidíte. Víme, že lidé chodí do barů a sledují fotbal i se ztlumeným zvukem, takže to, co vidíte na obrazovce, je to, co vás přiměje k tomu se rozhodnout, jestli je to vzrušující nebo ne. Ze samotných časů na kolo to na obrazovce nechápete," dodává sportovní šéf Pirelli.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.