Formule 1 se v rámci změn pravidel před sezónou 2017 musí podle sportovního ředitele Pirelli, Paula Hemberyho, zaměřit spíše na zlepšení možností pro předjíždění spíše než na samotnou výkonnost.
Spíše než na zrychlování o původně plánovaných 5 až 6 sekund se F1 musí zaměřit na zábavu, kterou svými závody poskytuje. Monoposty jsou podle něj výkonné dostatečně.
"V těchto věcech musíte být pragmatičtí. Když jste na okruhu nebo se díváte v televizi, tak tu rychlost stejně nemůžete vidět. Co ale vidět můžete, je předjíždění a souboje - a tohle je to, co lidé opravdu potřebují," uvádí pro crash.net sportovní ředitel společnosti Pirelli, která je výhradním dodavatelem pneumatik pro F1.
"Nemyslím si, že lidé budou sport více sledovat kvůli tomu, že budeme o pět sekund na kolo rychlejší, budou se více dívat na obrázky. Když jdete na fotbalový zápas, nepotřebujete, aby vám John Motson říkal, že Lionel Messi dělá na hřišti něco úžasného. Máte s sebou dav, sledujete to a chápete, co se odehrává. Od závodu se to neliší. Když vidíte předjíždění, nepotřebujete, aby vám to komentátor sděloval," vysvětluje Hembery.
"Ztlumte si na televizi zvuk a takový obraz uvidíte. Víme, že lidé chodí do barů a sledují fotbal i se ztlumeným zvukem, takže to, co vidíte na obrazovce, je to, co vás přiměje k tomu se rozhodnout, jestli je to vzrušující nebo ne. Ze samotných časů na kolo to na obrazovce nechápete," dodává sportovní šéf Pirelli.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.