Bývalá Marussia bude letos závodit po jménem Manor Racing, britský tým představil rovněž nové logo.
Tým již byl znám loni jako Manor, i když v jeho názvu stále figurovala Marussia. Tu v ročníku 2016 již zcela vypouští, přejmenovává se tedy z Manor Marussia na Manor Racing.
Delighted to announce MANOR RACING: that’s what we’re here for. Full reveal 22/02/16
— Manor Racing (@ManorRacing) January 19, 2016Kromě nového loga také oznámil, že další detaily sdělí první den předsezónních testů, tedy 22. února v Barceloně. Již minulý pátek potvrdil, že se svým novým autem prošel všemi povinnými nárazovými testy FIA, po dvou letech tedy přijde konečně s novým monopostem i s novou pohonnou jednotkou (loni po udělení výjimky závodil s šasi i s motorem z roku 2014). Tu ale již nebude odebírat od Ferrari, nýbrž od dominantního Mercedesu. Britská stáj se bude snažit posunout v poli dopředu.
Pro tým je povzbuzením také příchod bývalého hlavního konstruktéra Ferrari Nicholase Tombazise, jenž nastupuje jako nový šéf aerodynamiky. Manoru se loni nepodařilo získat ani bod a skončila poslední, přičemž jej opustili šéfové John Booth a Graeme Lowdon. Je jediným týmem, který dosud neoznámil své jezdce. Hovoří se o rezervním pilotovi Mercedesu Pascalovi Wehrleinovi, americké hvězdě Alexandru Rossim, Willovi Stevensovi. Pro Manor jsou při výběru pilotů důležité peníze.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.