Gasly, který minulou sezónu závodil v GP2, si myslí, že po dalším roce zkušeností bude připraven zaujmout místo v Toro Rosso.
Pierre Gasly, kterému je 19 let, se předtím, než závodil v GP2, účastnil i Formule Renault 3.5. Příští rok plánuje opět účast v GP2, kde by mu vítězství v šampionátu pomohlo do Formule 1.
Gasly, který loni skončil celkově v GP2 na osmém místě, prohlásil: "Zatím není nic podepsáno, ale cílem je druhá sezóna v GP2 a vyhrát šampionát. Vím, že jsem toto schopný. To bude ještě podstatnější pro rok 2017, protože budou volná místa v Toro Rosso ve Formuli 1 - a já mám v úmyslu se tam dostat."
Fronta do Toro Rosso je dlouhá, v juniorském programu Red Bullu se pohybuje mnoho jezdců, Gasly to tedy nebude mít jednoduché. Loňskou sezónu se třikrát umístil na pole position, ani jednou pro něj však tato výhoda neznamenala vítězství i v závodě.
"Po mentální stránce to nebylo lehké. V jednu chvíli si řeknete, že už to nemůže být horší, a najenou bum a vynoří se další problém. Věděli jsme, že GP2 může být obtížná, je to čekárna pro F1. Ale když je to těžké, hodně se naučíte," sdělil junior Red Bullu pro Motorsport.com.
Gasly, který stejně jako loni bude jezdit za tým DAMS společně s Alexem Lynnem a Nicholasem Latifim, se na Formuli 1 cítí připraven: "Pokud bych byl požádán, abych zítra jel, myslím, že bych mohl. GP2 je skvělá příprava pro F1, hlavně co se týče práce s pneumatikami. Měl bych být schopný se ještě zlepšit a další sezóna v GP2 mě ještě posílí."
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.