Gasly, který minulou sezónu závodil v GP2, si myslí, že po dalším roce zkušeností bude připraven zaujmout místo v Toro Rosso.
Pierre Gasly, kterému je 19 let, se předtím, než závodil v GP2, účastnil i Formule Renault 3.5. Příští rok plánuje opět účast v GP2, kde by mu vítězství v šampionátu pomohlo do Formule 1.
Gasly, který loni skončil celkově v GP2 na osmém místě, prohlásil: "Zatím není nic podepsáno, ale cílem je druhá sezóna v GP2 a vyhrát šampionát. Vím, že jsem toto schopný. To bude ještě podstatnější pro rok 2017, protože budou volná místa v Toro Rosso ve Formuli 1 - a já mám v úmyslu se tam dostat."
Fronta do Toro Rosso je dlouhá, v juniorském programu Red Bullu se pohybuje mnoho jezdců, Gasly to tedy nebude mít jednoduché. Loňskou sezónu se třikrát umístil na pole position, ani jednou pro něj však tato výhoda neznamenala vítězství i v závodě.
"Po mentální stránce to nebylo lehké. V jednu chvíli si řeknete, že už to nemůže být horší, a najenou bum a vynoří se další problém. Věděli jsme, že GP2 může být obtížná, je to čekárna pro F1. Ale když je to těžké, hodně se naučíte," sdělil junior Red Bullu pro Motorsport.com.
Gasly, který stejně jako loni bude jezdit za tým DAMS společně s Alexem Lynnem a Nicholasem Latifim, se na Formuli 1 cítí připraven: "Pokud bych byl požádán, abych zítra jel, myslím, že bych mohl. GP2 je skvělá příprava pro F1, hlavně co se týče práce s pneumatikami. Měl bych být schopný se ještě zlepšit a další sezóna v GP2 mě ještě posílí."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.