Zástupci Renaultu už jsou ve Venezuele, kde jednají se státní ropnou spolenčostí PDVSA o smlouvě domácího pilota Pastora Maldonada. Ten má letos závodit za francouzský tým, který odkoupil Lotus, peníze od sponzorů však mají zpoždění.
Bývalý Lotus Maldonada oznámil pro sezónu 2016 již v záři 2015 během víkendu v Singapuru. Tehdy se jednalo o prodeji týmu, který nakonec získal za symbolickou libru Renault. Zdálo se, že je s venezuelským pilotem spokojený, a proto oznámil, že hodlá respektovat původní smlouvu.
Později po odkoupení provedl inventuru sponzorů, s nimiž chce být spojený. Vedení stále diskutovalo o společnosti PDVSA, která zajišťuje Maldonadovu kariéru. Kvůli změně zbarvení vozu a dostupném prostoru na něm se poté rozhodl pro změnu původního kontraktu. Situaci venezuelského pilota komplikují parlamentní volby, které vyhrála opozice prezidenta Nicolase Madura, divoký vývoj na domácí politické scéně i klesající ceny ropy.
Výkonný ředitel Renaultu Carlos Ghosn proto je od prosince ve vyjádřeních týkajících se pilotů dost neurčitý. Tým se sice rozhodl pro pokračování s Maldonadem a s PDVSA, nyní se však jedná o konečné podobě nové smlouvy. Kvůli tomu se ale musí také poohlídnout po záložním plánu - tím by mohla být dohoda s bývalým jezdcem McLarenu Kevinem Magnussenem, který se minulý týden v Enstone objevil.
Diskuse kolem Maldonadovy smlouvy ale nijak neovlivní sedačku druhého pilota Joloyona Palmera, který má své místo jisté. Jeho debut ve velké ceně za dva měsíce v Austrálii by výsledkem jednání neměl být ovlivněn.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.