Zástupci Renaultu už jsou ve Venezuele, kde jednají se státní ropnou spolenčostí PDVSA o smlouvě domácího pilota Pastora Maldonada. Ten má letos závodit za francouzský tým, který odkoupil Lotus, peníze od sponzorů však mají zpoždění.
Bývalý Lotus Maldonada oznámil pro sezónu 2016 již v záři 2015 během víkendu v Singapuru. Tehdy se jednalo o prodeji týmu, který nakonec získal za symbolickou libru Renault. Zdálo se, že je s venezuelským pilotem spokojený, a proto oznámil, že hodlá respektovat původní smlouvu.
Později po odkoupení provedl inventuru sponzorů, s nimiž chce být spojený. Vedení stále diskutovalo o společnosti PDVSA, která zajišťuje Maldonadovu kariéru. Kvůli změně zbarvení vozu a dostupném prostoru na něm se poté rozhodl pro změnu původního kontraktu. Situaci venezuelského pilota komplikují parlamentní volby, které vyhrála opozice prezidenta Nicolase Madura, divoký vývoj na domácí politické scéně i klesající ceny ropy.
Výkonný ředitel Renaultu Carlos Ghosn proto je od prosince ve vyjádřeních týkajících se pilotů dost neurčitý. Tým se sice rozhodl pro pokračování s Maldonadem a s PDVSA, nyní se však jedná o konečné podobě nové smlouvy. Kvůli tomu se ale musí také poohlídnout po záložním plánu - tím by mohla být dohoda s bývalým jezdcem McLarenu Kevinem Magnussenem, který se minulý týden v Enstone objevil.
Diskuse kolem Maldonadovy smlouvy ale nijak neovlivní sedačku druhého pilota Joloyona Palmera, který má své místo jisté. Jeho debut ve velké ceně za dva měsíce v Austrálii by výsledkem jednání neměl být ovlivněn.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.