Zástupci Renaultu už jsou ve Venezuele, kde jednají se státní ropnou spolenčostí PDVSA o smlouvě domácího pilota Pastora Maldonada. Ten má letos závodit za francouzský tým, který odkoupil Lotus, peníze od sponzorů však mají zpoždění.
Bývalý Lotus Maldonada oznámil pro sezónu 2016 již v záři 2015 během víkendu v Singapuru. Tehdy se jednalo o prodeji týmu, který nakonec získal za symbolickou libru Renault. Zdálo se, že je s venezuelským pilotem spokojený, a proto oznámil, že hodlá respektovat původní smlouvu.
Později po odkoupení provedl inventuru sponzorů, s nimiž chce být spojený. Vedení stále diskutovalo o společnosti PDVSA, která zajišťuje Maldonadovu kariéru. Kvůli změně zbarvení vozu a dostupném prostoru na něm se poté rozhodl pro změnu původního kontraktu. Situaci venezuelského pilota komplikují parlamentní volby, které vyhrála opozice prezidenta Nicolase Madura, divoký vývoj na domácí politické scéně i klesající ceny ropy.
Výkonný ředitel Renaultu Carlos Ghosn proto je od prosince ve vyjádřeních týkajících se pilotů dost neurčitý. Tým se sice rozhodl pro pokračování s Maldonadem a s PDVSA, nyní se však jedná o konečné podobě nové smlouvy. Kvůli tomu se ale musí také poohlídnout po záložním plánu - tím by mohla být dohoda s bývalým jezdcem McLarenu Kevinem Magnussenem, který se minulý týden v Enstone objevil.
Diskuse kolem Maldonadovy smlouvy ale nijak neovlivní sedačku druhého pilota Joloyona Palmera, který má své místo jisté. Jeho debut ve velké ceně za dva měsíce v Austrálii by výsledkem jednání neměl být ovlivněn.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.