Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff si nedělá velké starosti z kritiky, která se snáší na jeho hlavu kvůli tomu, že odmítli poskytnout Red Bullu své pohonné jednotky.
Red Bull sice tvrdí, že jim Mercedes svou podporu přislíbil a že si jeho ředitel Niki Lauda na to dokonce s Dietrichem Mateschitzem podali ruce, nakonec z dohody ale kvůli odporu Tota Wolffa sešlo. Christian Horner uvedl, že ho to až tak nepřekvapilo vzhledem k tomu, že na podání ruky, jak je majitel Red Bullu zvyklý, se již v F1 delší dobu nehraje.
"V létě jsme o tom hodně diskutovali. Mezi jednotlivci došlo k dohodám, které byly později zrušeny. Bylo za tím hodně politiky... Dietrich vždy pracoval s podáním ruky, takto vede svůj byznys a svůj život. Já se tady pohybuji dost dlouho na to, aby mě to naprosto nepřekvapilo," popisuje Horner pro Motorsport.com.
"Niki Lauda se co nejvíce snažil, aby k tomu došlo, a žel Toto byl očividně proti, aby se dostal pohon Mercedesu za záda vozu Red Bullu... Naše výkonnost v prostředním sektoru ve Spa vystrašila pár lidí - v té době jsme jednali s Mercedesem. A naše výkonnost v Singapuru naprosto vyděsila Ferrari," pokračuje šéf závodního týmu Red Bullu s tím, že za motory, které jim nakonec stejně odmítli dodávat, požadovali přes 820 milionů Kč (30 mil. Eur).
Wolff však pro Hornera nemá žádné pochopení: "Tohle je oportunistické prostředí a já jsem dával svůj názor vždy jasně najevo. Beru to jako svůj hlavní cíl: chránit tým a jeho členy, a vyhýbat se zatažení do chyb kvůli politickým tlakům."
"Chápu, že pro užitek platformy je někdy kompromis potřebný, ale pokud má být škodlivý pro tým a všechny kluky a holky tady, pak ho nepřijmu. Má-li být následkem to, že se na mě útočí, pak to přijímám. Pro mě je důležité to, že lidé v týmu vědí, proč to dělám. Dělám to pro nás. O ostatní se nestarám," vzkazuje sportovní Wolff svému soupeři.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.