Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff si nedělá velké starosti z kritiky, která se snáší na jeho hlavu kvůli tomu, že odmítli poskytnout Red Bullu své pohonné jednotky.
Red Bull sice tvrdí, že jim Mercedes svou podporu přislíbil a že si jeho ředitel Niki Lauda na to dokonce s Dietrichem Mateschitzem podali ruce, nakonec z dohody ale kvůli odporu Tota Wolffa sešlo. Christian Horner uvedl, že ho to až tak nepřekvapilo vzhledem k tomu, že na podání ruky, jak je majitel Red Bullu zvyklý, se již v F1 delší dobu nehraje.
"V létě jsme o tom hodně diskutovali. Mezi jednotlivci došlo k dohodám, které byly později zrušeny. Bylo za tím hodně politiky... Dietrich vždy pracoval s podáním ruky, takto vede svůj byznys a svůj život. Já se tady pohybuji dost dlouho na to, aby mě to naprosto nepřekvapilo," popisuje Horner pro Motorsport.com.
"Niki Lauda se co nejvíce snažil, aby k tomu došlo, a žel Toto byl očividně proti, aby se dostal pohon Mercedesu za záda vozu Red Bullu... Naše výkonnost v prostředním sektoru ve Spa vystrašila pár lidí - v té době jsme jednali s Mercedesem. A naše výkonnost v Singapuru naprosto vyděsila Ferrari," pokračuje šéf závodního týmu Red Bullu s tím, že za motory, které jim nakonec stejně odmítli dodávat, požadovali přes 820 milionů Kč (30 mil. Eur).
Wolff však pro Hornera nemá žádné pochopení: "Tohle je oportunistické prostředí a já jsem dával svůj názor vždy jasně najevo. Beru to jako svůj hlavní cíl: chránit tým a jeho členy, a vyhýbat se zatažení do chyb kvůli politickým tlakům."
"Chápu, že pro užitek platformy je někdy kompromis potřebný, ale pokud má být škodlivý pro tým a všechny kluky a holky tady, pak ho nepřijmu. Má-li být následkem to, že se na mě útočí, pak to přijímám. Pro mě je důležité to, že lidé v týmu vědí, proč to dělám. Dělám to pro nás. O ostatní se nestarám," vzkazuje sportovní Wolff svému soupeři.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce