Tým Lotus, který byl odkoupen Renaultem, se po roční epizodě s Mercedesem vrací na pohonné jednotky z Viry. Přechod ale na ně ale tentokrát bude podle Pastora Maldonada méně problematický.
V sezóně 2014 se Lotus s Renaultem trápil, proto minulý rok přešel na motory Mercedes. V šampionátu získal téměř osmkrát více bodů a posunul se mezi konstruktéry z osmé na šestou pozici, byť byl chvíli dokonce i pátý před Force Indií.
Nyní se z něj stal tovární tým Renaultu a Pastor Maldonado věří, že návrat k jeho pohonným jednotkám bude méně problematický: "Mám s nimi zkušenost z minulosti, takže to pro mě bude velmi zajímavé přistoupit k nové sezóně s Renaultem. Samozřejmě, že to nebude moc lehké, takže budeme muset úspěch budovat."
"Renault má nicméně všechna zařízení na to, aby to provedl tím nejlepším způsobem. S motorem Renault máme z minula zkušenosti, i když nefungoval řádně. Víme ale proč, máme více zkušeností a víme, v čem problémy spočívali. Proto bude přístup k nov sezóně s Renaultem jednodušší, než tomu bylo dříve," soudí pro Autosport venezuelský jezdec, jehož kariéru sponzoruje domácí státní ropná společnost PDVSA.
Lotus se sice těšil ze spolupráce s Mercedesem, kvůli financím ale nemohl vyvíjet vůz. Nebýt tohoto omezení, mohl toho dosáhnout mnohem více: "Finanční stránka nebyla taková, jak se plánovalo. Ale nakonec sezóny, když jste nás viděli závodit na bodech, aniž bychom sáhli na auto, tak si myslím, že jsme na trati i v továrně odváděli dobrou práci," říká Maldonado.
"Bylo to během sezóny těžké udržovat rychlost a výkonnost bez jakýchkoliv nových dílů. Návrh byl vždy připraven, ale nebyli jsme vždy připraveni díly vyrobit. Viděli jste, jak týmy jako Force India startovali za námi, ale pak se jasně posouvali kupředu a předváděli mnohem lepší výkonnost než naše auto," dodává pilot Renaultu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.