Tým Lotus, který byl odkoupen Renaultem, se po roční epizodě s Mercedesem vrací na pohonné jednotky z Viry. Přechod ale na ně ale tentokrát bude podle Pastora Maldonada méně problematický.
V sezóně 2014 se Lotus s Renaultem trápil, proto minulý rok přešel na motory Mercedes. V šampionátu získal téměř osmkrát více bodů a posunul se mezi konstruktéry z osmé na šestou pozici, byť byl chvíli dokonce i pátý před Force Indií.
Nyní se z něj stal tovární tým Renaultu a Pastor Maldonado věří, že návrat k jeho pohonným jednotkám bude méně problematický: "Mám s nimi zkušenost z minulosti, takže to pro mě bude velmi zajímavé přistoupit k nové sezóně s Renaultem. Samozřejmě, že to nebude moc lehké, takže budeme muset úspěch budovat."
"Renault má nicméně všechna zařízení na to, aby to provedl tím nejlepším způsobem. S motorem Renault máme z minula zkušenosti, i když nefungoval řádně. Víme ale proč, máme více zkušeností a víme, v čem problémy spočívali. Proto bude přístup k nov sezóně s Renaultem jednodušší, než tomu bylo dříve," soudí pro Autosport venezuelský jezdec, jehož kariéru sponzoruje domácí státní ropná společnost PDVSA.
Lotus se sice těšil ze spolupráce s Mercedesem, kvůli financím ale nemohl vyvíjet vůz. Nebýt tohoto omezení, mohl toho dosáhnout mnohem více: "Finanční stránka nebyla taková, jak se plánovalo. Ale nakonec sezóny, když jste nás viděli závodit na bodech, aniž bychom sáhli na auto, tak si myslím, že jsme na trati i v továrně odváděli dobrou práci," říká Maldonado.
"Bylo to během sezóny těžké udržovat rychlost a výkonnost bez jakýchkoliv nových dílů. Návrh byl vždy připraven, ale nebyli jsme vždy připraveni díly vyrobit. Viděli jste, jak týmy jako Force India startovali za námi, ale pak se jasně posouvali kupředu a předváděli mnohem lepší výkonnost než naše auto," dodává pilot Renaultu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.