Tým Lotus, který byl odkoupen Renaultem, se po roční epizodě s Mercedesem vrací na pohonné jednotky z Viry. Přechod ale na ně ale tentokrát bude podle Pastora Maldonada méně problematický.
V sezóně 2014 se Lotus s Renaultem trápil, proto minulý rok přešel na motory Mercedes. V šampionátu získal téměř osmkrát více bodů a posunul se mezi konstruktéry z osmé na šestou pozici, byť byl chvíli dokonce i pátý před Force Indií.
Nyní se z něj stal tovární tým Renaultu a Pastor Maldonado věří, že návrat k jeho pohonným jednotkám bude méně problematický: "Mám s nimi zkušenost z minulosti, takže to pro mě bude velmi zajímavé přistoupit k nové sezóně s Renaultem. Samozřejmě, že to nebude moc lehké, takže budeme muset úspěch budovat."
"Renault má nicméně všechna zařízení na to, aby to provedl tím nejlepším způsobem. S motorem Renault máme z minula zkušenosti, i když nefungoval řádně. Víme ale proč, máme více zkušeností a víme, v čem problémy spočívali. Proto bude přístup k nov sezóně s Renaultem jednodušší, než tomu bylo dříve," soudí pro Autosport venezuelský jezdec, jehož kariéru sponzoruje domácí státní ropná společnost PDVSA.
Lotus se sice těšil ze spolupráce s Mercedesem, kvůli financím ale nemohl vyvíjet vůz. Nebýt tohoto omezení, mohl toho dosáhnout mnohem více: "Finanční stránka nebyla taková, jak se plánovalo. Ale nakonec sezóny, když jste nás viděli závodit na bodech, aniž bychom sáhli na auto, tak si myslím, že jsme na trati i v továrně odváděli dobrou práci," říká Maldonado.
"Bylo to během sezóny těžké udržovat rychlost a výkonnost bez jakýchkoliv nových dílů. Návrh byl vždy připraven, ale nebyli jsme vždy připraveni díly vyrobit. Viděli jste, jak týmy jako Force India startovali za námi, ale pak se jasně posouvali kupředu a předváděli mnohem lepší výkonnost než naše auto," dodává pilot Renaultu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.