Ferrari: Změny v aerodynamice nesmí ztížit předjíždění. Jak na to?

Sebastian Vettel s vozem Ferrari
Sebastian Vettel s vozem Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 23. prosince 2015 6:45
Sdílej:

Od roku 2017 má dojít k velkým změnám v pravidlech a zrychlení vozu. Vedoucí inženýři týmů F1 se ale obávají, že nárůst přítlaku znesnadní předjíždění. Technický ředitel Ferrari proto zdůrazňuje nutnost zachování současné úrovně předjíždění a uvádí, jak na to.

Vozy mají být v roce 2017 kvůli úpravám aerodynamiky o 5 - 6 sekund na kolo rychlejší. Protože se toho dosáhne zejména zvýšením přítlaku, inženýři se začínají obávat o to, že ubyde předjížděcích manévrů.

I když se má posílit i přísavný efekt, tak i ten je podle Pata Symondse z Williamse ovlivněný rozvířeným vzduchem. Podle něj na tomto průzkumu odvedla Pracovní skupina pro předjíždění jen velmi málo práce. Své znepokojení vyjádřil také Aldo Costa z Mercedesu a nyní i James Allison z Ferrari.

"Myslím, že jsme byli požádáni o to, aby auta vypadala agresivně, byla mnohem rychlejší - aby šlo o ta nejrychlejší F1 auta vůbec - a aby to bylo fyzicky náročné je řídit. Ne o moc obtížnější, ale fyzicky pracnější jednoduše díky tomu, že se zvýší přetížení v rychlých zatáčkách," uvádí Allison.

"Myslím, že pravidla všechny ty tři body splní. Budeme ale muset zajistit, abychom udrželi víceméně stejnou úroveň předjíždění ve sportu, jakou máme nyní, nebo abychom dosáhli úrovně, která je považována za správnou.

Máme k tomu prostředky. Dvě hlavní věci, o které půjde, jsou degradace pneumatik - musíme zajistit, aby pneumatiky nebyly příliš rovnoměrné ve svém chování během závodu - a posouzení a vyladění správné velikosti DRS, aby bylo předjíždění možné, pokud seberete odvahu a odvedete dobrou práci," dodává Allison pro ESPN.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.