Od roku 2017 má dojít k velkým změnám v pravidlech a zrychlení vozu. Vedoucí inženýři týmů F1 se ale obávají, že nárůst přítlaku znesnadní předjíždění. Technický ředitel Ferrari proto zdůrazňuje nutnost zachování současné úrovně předjíždění a uvádí, jak na to.
Vozy mají být v roce 2017 kvůli úpravám aerodynamiky o 5 - 6 sekund na kolo rychlejší. Protože se toho dosáhne zejména zvýšením přítlaku, inženýři se začínají obávat o to, že ubyde předjížděcích manévrů.
I když se má posílit i přísavný efekt, tak i ten je podle Pata Symondse z Williamse ovlivněný rozvířeným vzduchem. Podle něj na tomto průzkumu odvedla Pracovní skupina pro předjíždění jen velmi málo práce. Své znepokojení vyjádřil také Aldo Costa z Mercedesu a nyní i James Allison z Ferrari.
"Myslím, že jsme byli požádáni o to, aby auta vypadala agresivně, byla mnohem rychlejší - aby šlo o ta nejrychlejší F1 auta vůbec - a aby to bylo fyzicky náročné je řídit. Ne o moc obtížnější, ale fyzicky pracnější jednoduše díky tomu, že se zvýší přetížení v rychlých zatáčkách," uvádí Allison.
"Myslím, že pravidla všechny ty tři body splní. Budeme ale muset zajistit, abychom udrželi víceméně stejnou úroveň předjíždění ve sportu, jakou máme nyní, nebo abychom dosáhli úrovně, která je považována za správnou.
Máme k tomu prostředky. Dvě hlavní věci, o které půjde, jsou degradace pneumatik - musíme zajistit, aby pneumatiky nebyly příliš rovnoměrné ve svém chování během závodu - a posouzení a vyladění správné velikosti DRS, aby bylo předjíždění možné, pokud seberete odvahu a odvedete dobrou práci," dodává Allison pro ESPN.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.