Od roku 2017 má dojít k velkým změnám v pravidlech a zrychlení vozu. Vedoucí inženýři týmů F1 se ale obávají, že nárůst přítlaku znesnadní předjíždění. Technický ředitel Ferrari proto zdůrazňuje nutnost zachování současné úrovně předjíždění a uvádí, jak na to.
Vozy mají být v roce 2017 kvůli úpravám aerodynamiky o 5 - 6 sekund na kolo rychlejší. Protože se toho dosáhne zejména zvýšením přítlaku, inženýři se začínají obávat o to, že ubyde předjížděcích manévrů.
I když se má posílit i přísavný efekt, tak i ten je podle Pata Symondse z Williamse ovlivněný rozvířeným vzduchem. Podle něj na tomto průzkumu odvedla Pracovní skupina pro předjíždění jen velmi málo práce. Své znepokojení vyjádřil také Aldo Costa z Mercedesu a nyní i James Allison z Ferrari.
"Myslím, že jsme byli požádáni o to, aby auta vypadala agresivně, byla mnohem rychlejší - aby šlo o ta nejrychlejší F1 auta vůbec - a aby to bylo fyzicky náročné je řídit. Ne o moc obtížnější, ale fyzicky pracnější jednoduše díky tomu, že se zvýší přetížení v rychlých zatáčkách," uvádí Allison.
"Myslím, že pravidla všechny ty tři body splní. Budeme ale muset zajistit, abychom udrželi víceméně stejnou úroveň předjíždění ve sportu, jakou máme nyní, nebo abychom dosáhli úrovně, která je považována za správnou.
Máme k tomu prostředky. Dvě hlavní věci, o které půjde, jsou degradace pneumatik - musíme zajistit, aby pneumatiky nebyly příliš rovnoměrné ve svém chování během závodu - a posouzení a vyladění správné velikosti DRS, aby bylo předjíždění možné, pokud seberete odvahu a odvedete dobrou práci," dodává Allison pro ESPN.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.