Od roku 2017 má dojít k velkým změnám v pravidlech a zrychlení vozu. Vedoucí inženýři týmů F1 se ale obávají, že nárůst přítlaku znesnadní předjíždění. Technický ředitel Ferrari proto zdůrazňuje nutnost zachování současné úrovně předjíždění a uvádí, jak na to.
Vozy mají být v roce 2017 kvůli úpravám aerodynamiky o 5 - 6 sekund na kolo rychlejší. Protože se toho dosáhne zejména zvýšením přítlaku, inženýři se začínají obávat o to, že ubyde předjížděcích manévrů.
I když se má posílit i přísavný efekt, tak i ten je podle Pata Symondse z Williamse ovlivněný rozvířeným vzduchem. Podle něj na tomto průzkumu odvedla Pracovní skupina pro předjíždění jen velmi málo práce. Své znepokojení vyjádřil také Aldo Costa z Mercedesu a nyní i James Allison z Ferrari.
"Myslím, že jsme byli požádáni o to, aby auta vypadala agresivně, byla mnohem rychlejší - aby šlo o ta nejrychlejší F1 auta vůbec - a aby to bylo fyzicky náročné je řídit. Ne o moc obtížnější, ale fyzicky pracnější jednoduše díky tomu, že se zvýší přetížení v rychlých zatáčkách," uvádí Allison.
"Myslím, že pravidla všechny ty tři body splní. Budeme ale muset zajistit, abychom udrželi víceméně stejnou úroveň předjíždění ve sportu, jakou máme nyní, nebo abychom dosáhli úrovně, která je považována za správnou.
Máme k tomu prostředky. Dvě hlavní věci, o které půjde, jsou degradace pneumatik - musíme zajistit, aby pneumatiky nebyly příliš rovnoměrné ve svém chování během závodu - a posouzení a vyladění správné velikosti DRS, aby bylo předjíždění možné, pokud seberete odvahu a odvedete dobrou práci," dodává Allison pro ESPN.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.