O víkendu se členové závodního týmu Ferrari sešli při společném slavnostním předvánočním obědě. Probírali významné milníky své historie a živě se také debatovalo o vyhlídkách před příští sezónou 2016, v níž by už konečně chtěli porazit Mercedes.
V úvodu poděkoval prezident Ferrari Sergio Marchionne všem zaměstnancům "a zejména všem rodinám, které je podporovali během roku tvrdé práce. Víme však, že skutečná bitva začíná v roce 2016, můžeme se však spolehnout na dva piloty, kteří se již stali mistry světa, a inženýry, kteří nás mohou dostat zpět na špici."
"Tento rok bychom byli spokojeni s dvěma vítězstvími, podařilo se nám ale vyhrát třikrát, stejně tak jsme získali celou řadu umístění na pódiu. Nejdůležitější ze všech věcí ale je, že jsme dostali maximum z našich domácích zdrojů, aniž bychom potřebovali příliš mnoho pomoci zvenčí," liboval si Marchionne.
Šéf závodního týmu Maurizio Arrivabene pak zdůraznil: "Naším cílem pro příští rok je pracovat s ještě větším odhodláním, abychom si zasloužili tento odznak, který musíme všichni nosit se ctí. Zvláštní poděkování patří našemu prezidentovi, který nás vždy podporoval, čímž se postavil do první řady. 'Závodíme' je naše DNA."
Poté došlo na předávání dárků. Piloti Esteban Gutiérrez, Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel dostali na míru vyrobená křesla z jejich sedaček. Seb měl v italštině připravenou dlouhou řeč.
"Tohle, můj první rok u Ferrari bylo fantastické, s mnoha úspěchy. Slyšet německou a italskou hymnu na pódiu byl nepopsatelný pocit. Děkuji vám, muži a ženy Ferrari, kteří každý rok dáváte dohromady tento rudý zázrak. Děkuji vám za vaši náklonnost, kterou jste mi projevili," řekl Vettel.
Räikkönen byl po něm o něco stručnější: "Tento rok pro mě nezačal dobře, povzbudivě však skončil. Musíme pokračovat ve společné práci a pak jsem si jistý, že se výsledky dostaví. Protože teď jsme opravdu tým a já jsem si vlastně jistý tím, že budeme skvělý tým."
Pilotům teď začínají dny volna, ale v továrně se pilně pracuje na vývoji a výrobě monopostu pro příští rok. Bude s ním Ferrari schopné konečně porazit Mercedes?
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.