O víkendu se členové závodního týmu Ferrari sešli při společném slavnostním předvánočním obědě. Probírali významné milníky své historie a živě se také debatovalo o vyhlídkách před příští sezónou 2016, v níž by už konečně chtěli porazit Mercedes.
V úvodu poděkoval prezident Ferrari Sergio Marchionne všem zaměstnancům "a zejména všem rodinám, které je podporovali během roku tvrdé práce. Víme však, že skutečná bitva začíná v roce 2016, můžeme se však spolehnout na dva piloty, kteří se již stali mistry světa, a inženýry, kteří nás mohou dostat zpět na špici."
"Tento rok bychom byli spokojeni s dvěma vítězstvími, podařilo se nám ale vyhrát třikrát, stejně tak jsme získali celou řadu umístění na pódiu. Nejdůležitější ze všech věcí ale je, že jsme dostali maximum z našich domácích zdrojů, aniž bychom potřebovali příliš mnoho pomoci zvenčí," liboval si Marchionne.
Šéf závodního týmu Maurizio Arrivabene pak zdůraznil: "Naším cílem pro příští rok je pracovat s ještě větším odhodláním, abychom si zasloužili tento odznak, který musíme všichni nosit se ctí. Zvláštní poděkování patří našemu prezidentovi, který nás vždy podporoval, čímž se postavil do první řady. 'Závodíme' je naše DNA."
Poté došlo na předávání dárků. Piloti Esteban Gutiérrez, Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel dostali na míru vyrobená křesla z jejich sedaček. Seb měl v italštině připravenou dlouhou řeč.
"Tohle, můj první rok u Ferrari bylo fantastické, s mnoha úspěchy. Slyšet německou a italskou hymnu na pódiu byl nepopsatelný pocit. Děkuji vám, muži a ženy Ferrari, kteří každý rok dáváte dohromady tento rudý zázrak. Děkuji vám za vaši náklonnost, kterou jste mi projevili," řekl Vettel.
Räikkönen byl po něm o něco stručnější: "Tento rok pro mě nezačal dobře, povzbudivě však skončil. Musíme pokračovat ve společné práci a pak jsem si jistý, že se výsledky dostaví. Protože teď jsme opravdu tým a já jsem si vlastně jistý tím, že budeme skvělý tým."
Pilotům teď začínají dny volna, ale v továrně se pilně pracuje na vývoji a výrobě monopostu pro příští rok. Bude s ním Ferrari schopné konečně porazit Mercedes?
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.