O víkendu se členové závodního týmu Ferrari sešli při společném slavnostním předvánočním obědě. Probírali významné milníky své historie a živě se také debatovalo o vyhlídkách před příští sezónou 2016, v níž by už konečně chtěli porazit Mercedes.
V úvodu poděkoval prezident Ferrari Sergio Marchionne všem zaměstnancům "a zejména všem rodinám, které je podporovali během roku tvrdé práce. Víme však, že skutečná bitva začíná v roce 2016, můžeme se však spolehnout na dva piloty, kteří se již stali mistry světa, a inženýry, kteří nás mohou dostat zpět na špici."
"Tento rok bychom byli spokojeni s dvěma vítězstvími, podařilo se nám ale vyhrát třikrát, stejně tak jsme získali celou řadu umístění na pódiu. Nejdůležitější ze všech věcí ale je, že jsme dostali maximum z našich domácích zdrojů, aniž bychom potřebovali příliš mnoho pomoci zvenčí," liboval si Marchionne.
Šéf závodního týmu Maurizio Arrivabene pak zdůraznil: "Naším cílem pro příští rok je pracovat s ještě větším odhodláním, abychom si zasloužili tento odznak, který musíme všichni nosit se ctí. Zvláštní poděkování patří našemu prezidentovi, který nás vždy podporoval, čímž se postavil do první řady. 'Závodíme' je naše DNA."
Poté došlo na předávání dárků. Piloti Esteban Gutiérrez, Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel dostali na míru vyrobená křesla z jejich sedaček. Seb měl v italštině připravenou dlouhou řeč.
"Tohle, můj první rok u Ferrari bylo fantastické, s mnoha úspěchy. Slyšet německou a italskou hymnu na pódiu byl nepopsatelný pocit. Děkuji vám, muži a ženy Ferrari, kteří každý rok dáváte dohromady tento rudý zázrak. Děkuji vám za vaši náklonnost, kterou jste mi projevili," řekl Vettel.
Räikkönen byl po něm o něco stručnější: "Tento rok pro mě nezačal dobře, povzbudivě však skončil. Musíme pokračovat ve společné práci a pak jsem si jistý, že se výsledky dostaví. Protože teď jsme opravdu tým a já jsem si vlastně jistý tím, že budeme skvělý tým."
Pilotům teď začínají dny volna, ale v továrně se pilně pracuje na vývoji a výrobě monopostu pro příští rok. Bude s ním Ferrari schopné konečně porazit Mercedes?
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.