Zatímco Hans-Joachim Stuck označil Lewise Hamiltona jako "šťastnou náhodu" pro Formuli 1, tak Colin Kolles má na trojnásobného mistra světa jiný názor.
Ve Formuli 1 nezůstává poslední dobou na Lewisi Hamiltonovi nitka suchá a není to způsobeno ziskem jeho již třetího titulu mistra světa. Někteří Hamiltona obdivují, někteří jej nesnáší, nějaký názor mezi těmito dvěma póly zastává jen málokdo. Poslední dobou se hodně propírá jeho životní styl, který mohou fanoušci sledovat pomocí sociálních sítí. "Lewis je pro Formuli 1 šťastnou náhodou. Jsou to hrdinové a [velké] postavy, které lidé potřebují," říká například Hans-Joachim Stuck.
"V Anglii ho milují, protože dělá show, je cool - nění někým, kdo by říkal jen to, co mu nějaká dáma z tiskového pošeptá do ucha. Namísto toho říká, co si myslí. Jsou to hrdinové, které vlastně potřebujeme," řekl Stuck pro rakouskou 'ServusTV'. "Dělá tu svoji legraci, je kolem něj shon, má svoje historiky s ženami - ale jen do určité míry a je to mistr světa. To je podle mě skvělé," pokračuje Stuck.
Stuck sám ve svých aktivních časech nevynechal takřka žádnou party, takže je logické, že má pro životní styl Hamiltona pochopení. Bývalý týmový šéf, Colin Kolles, má ale na věc jiný názor: "Mám na to odlišný názor," říká Rumun v reakci na Stucka. "Myslím, že to se 70. léty nemá co dělat."
Přitom hrdinové 70. let, ke kterým bývá často přiřazován James Hunt, bývají současnými fanoušky často glorifikováni. Kolles si ale nemyslí, že by Hamilton dosahoval formátu tehdejší star Hunta. "Neměli bychom Lewise Hamiltona s Jamesem Huntem srovnávat. Neměli bychom jej srovnávat ani s Kimim Räikkönenem. Je to jednoduše proto, že to je jiné dřevo."
Když se moderátor 'ServusTV' konkrétně zeptal, jestli životní styl Hamiltona přináší k image Formule 1 pozitivní příspěvek, což kdysi řekl i samotný Bernie Ecclestone, tak Kolles řekl: "Mám-li být upřímný, tak je mi záhadou, jestli je to pro Formuli 1 dobré nebo špatné. Kimiho známe docela dobře, já také trochu. Myslím, že je to jiný materiál než Lewis Hamilton - nemusí být tedy vytesáni ze stejného dřeva."
David Coulthard, který si sice života určitě neužíval tak plnými doušky jako Stuck a Hunt, ale i přesto dokázal ocenit výhody například soukromých tryskáčů, má pro Hamiltona porozumění. "Lákadla jiných životů, které vede - točící se kolem prominentů, módy a muziky - vás udělají tak závislými, že je pro něj velmi těžké jít se psem Gassi, odjet jedno kolo na běžkařské běžecké trati anebo trénovat ve fitness studiu," říká Skot, který aktuálně pracuje pro BBC.
Ale jeho životní styl dle Coultharda představuje "pozitivní rozptýlení. Není zdravé být celý čas soustředěný jen na jedno téma. Nezáleží na tom, co děláte mimo trať, dokud jste plně soustředění a fit, když sedíte v autě. Až když se to začne křížit, tak to přestává fungovat."
Norbert Haug, někdejší dlouholetý sportovní šéf Mercedesu, to vidí stejně. "Lewis má svůj životní styl, ale kdo si myslí, že hopsá z jedné party na druhou, ten se mýlí." 30 letý Hamilton má zatím plnou podporu svého zaměstnavatele, Mercedesu. Ten jej nakonec v roce 2007 společně s McLarenem dovedl do Formule 1. Haug má porozumění i pro to, jak se Hamilton prezentuje na sociálních sítích.
"Určitě udělal z nouze ctnost, když se dobře prodává přes svoje vlastní tisková místa, jmenovitě Twitter, Instagram a tak dále, tak, jak je to pro něj dobré. Je to dnešní forma komunikace, ať už chcete nebo ne. Dělá to velice autenticky, velice chytře. Celé by to nefungovalo, kdyby na trati nepředváděl výkony."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.