Zatímco Hans-Joachim Stuck označil Lewise Hamiltona jako "šťastnou náhodu" pro Formuli 1, tak Colin Kolles má na trojnásobného mistra světa jiný názor.
Ve Formuli 1 nezůstává poslední dobou na Lewisi Hamiltonovi nitka suchá a není to způsobeno ziskem jeho již třetího titulu mistra světa. Někteří Hamiltona obdivují, někteří jej nesnáší, nějaký názor mezi těmito dvěma póly zastává jen málokdo. Poslední dobou se hodně propírá jeho životní styl, který mohou fanoušci sledovat pomocí sociálních sítí. "Lewis je pro Formuli 1 šťastnou náhodou. Jsou to hrdinové a [velké] postavy, které lidé potřebují," říká například Hans-Joachim Stuck.
"V Anglii ho milují, protože dělá show, je cool - nění někým, kdo by říkal jen to, co mu nějaká dáma z tiskového pošeptá do ucha. Namísto toho říká, co si myslí. Jsou to hrdinové, které vlastně potřebujeme," řekl Stuck pro rakouskou 'ServusTV'. "Dělá tu svoji legraci, je kolem něj shon, má svoje historiky s ženami - ale jen do určité míry a je to mistr světa. To je podle mě skvělé," pokračuje Stuck.
Stuck sám ve svých aktivních časech nevynechal takřka žádnou party, takže je logické, že má pro životní styl Hamiltona pochopení. Bývalý týmový šéf, Colin Kolles, má ale na věc jiný názor: "Mám na to odlišný názor," říká Rumun v reakci na Stucka. "Myslím, že to se 70. léty nemá co dělat."
Přitom hrdinové 70. let, ke kterým bývá často přiřazován James Hunt, bývají současnými fanoušky často glorifikováni. Kolles si ale nemyslí, že by Hamilton dosahoval formátu tehdejší star Hunta. "Neměli bychom Lewise Hamiltona s Jamesem Huntem srovnávat. Neměli bychom jej srovnávat ani s Kimim Räikkönenem. Je to jednoduše proto, že to je jiné dřevo."
Když se moderátor 'ServusTV' konkrétně zeptal, jestli životní styl Hamiltona přináší k image Formule 1 pozitivní příspěvek, což kdysi řekl i samotný Bernie Ecclestone, tak Kolles řekl: "Mám-li být upřímný, tak je mi záhadou, jestli je to pro Formuli 1 dobré nebo špatné. Kimiho známe docela dobře, já také trochu. Myslím, že je to jiný materiál než Lewis Hamilton - nemusí být tedy vytesáni ze stejného dřeva."
David Coulthard, který si sice života určitě neužíval tak plnými doušky jako Stuck a Hunt, ale i přesto dokázal ocenit výhody například soukromých tryskáčů, má pro Hamiltona porozumění. "Lákadla jiných životů, které vede - točící se kolem prominentů, módy a muziky - vás udělají tak závislými, že je pro něj velmi těžké jít se psem Gassi, odjet jedno kolo na běžkařské běžecké trati anebo trénovat ve fitness studiu," říká Skot, který aktuálně pracuje pro BBC.
Ale jeho životní styl dle Coultharda představuje "pozitivní rozptýlení. Není zdravé být celý čas soustředěný jen na jedno téma. Nezáleží na tom, co děláte mimo trať, dokud jste plně soustředění a fit, když sedíte v autě. Až když se to začne křížit, tak to přestává fungovat."
Norbert Haug, někdejší dlouholetý sportovní šéf Mercedesu, to vidí stejně. "Lewis má svůj životní styl, ale kdo si myslí, že hopsá z jedné party na druhou, ten se mýlí." 30 letý Hamilton má zatím plnou podporu svého zaměstnavatele, Mercedesu. Ten jej nakonec v roce 2007 společně s McLarenem dovedl do Formule 1. Haug má porozumění i pro to, jak se Hamilton prezentuje na sociálních sítích.
"Určitě udělal z nouze ctnost, když se dobře prodává přes svoje vlastní tisková místa, jmenovitě Twitter, Instagram a tak dále, tak, jak je to pro něj dobré. Je to dnešní forma komunikace, ať už chcete nebo ne. Dělá to velice autenticky, velice chytře. Celé by to nefungovalo, kdyby na trati nepředváděl výkony."
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.