Ve středu v Paříži zasedala Světová rada motorsportu FIA, která přišla s několika klíčovými změnami pro příští sezónu.
Světová rada Motorsportu dala mandát prezidentovi FIA Jeanovi Todtovi a zástupci držitele komerčních práv, Berniemu Ecclestoneovi, k poskytnutí doporučení a učinění rozhodnutí, které se týkají palčivých problémů F1 - jako je vedení, pohonné jednotky a snižování nákladů. Todt s Ecclestonem vyjádří své závěry v těchto oblastech do 31. ledna 2016.
Technické záležitosti
Rada navyšuje počet žetonů pro vývoj pohonných jednotek v sezóně následovně:- 2016: 32 žetonů- 2017: 25 žetonů- 2018: 20 žetonů- 2019: 15 žetonů.
Každý nový výrobce pohonných jednotek vstupující do F1 dostane ve svém prvním ročníku k dispozici 15 žetonů pro sezónní vývoj a 32 žetonů pro sezónu následující. Pokud jde o technické věci, dojde ke zvýšení opěrek kolem hlavy pilota a jejich zesílení pro zvýšení bezpečnosti.
Sportovní záležitostZměny se týkají způsobu využívání pneumatik pro zpestření závodních strategií v sezóně 2016:
- dodavatel pneumatik bude nyní poskytovat tři směsi pneumatik pro suché podmínky místo dvou;
- z 13 dostupných sad pneumatik pro suché podmínky a každého jezdce dodavatel vybere dvě pro závod (použitá musí být v závodě pouze jedna) a jednu sadu (tu nejměkčí dostupnou), která může být použita pouze v Q3. Každý pilot si pak může vybrat svých zbývajících 10 sad ze tří dostupných směsí;
- pokud nebudou použity přechodné nebo mokré pneumatiky, pilot musí využít nejméně dvě specifikace pneumatik pro suché podmínky a minimálně jednu z těch, které vybere dodavatel pneumatik.
V případě využití virtuálního safety caru (VSC) bude DRS možné využít ihned po této fázi. VSC může být navíc využíváno v trénincích pro omezení času ztraceného při pozastavení.
Pohonné jednotky homologované v předchozích sezónách nyní mohou být opětovně homologované. Dříve žádný výrobce nemohl poskytovat více než jednu specifikaci pohonných jednotek.
Světová rada motorsportu také oznámila, že FIA schválila v roce 2016 Ferrari možnost dodávat čtvrtému týmu specifikace pohonné jednotky pro rok 2015.
Maximální počet mistrovských podniků byl zvýšen na 21 (z 20). Kalendář šampionátu F1 2016 byl schválen v následující podobě:
* Start závodu v Ázerbájdžánu může být posunut, aby se zabránilo možnému konfliktu s 24hodinovkou Le Mans.
** Závod v USA záleží na dohodě promotéra s organizátorem.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.