Ve středu v Paříži zasedala Světová rada motorsportu FIA, která přišla s několika klíčovými změnami pro příští sezónu.
Světová rada Motorsportu dala mandát prezidentovi FIA Jeanovi Todtovi a zástupci držitele komerčních práv, Berniemu Ecclestoneovi, k poskytnutí doporučení a učinění rozhodnutí, které se týkají palčivých problémů F1 - jako je vedení, pohonné jednotky a snižování nákladů. Todt s Ecclestonem vyjádří své závěry v těchto oblastech do 31. ledna 2016.
Technické záležitosti
Rada navyšuje počet žetonů pro vývoj pohonných jednotek v sezóně následovně:- 2016: 32 žetonů- 2017: 25 žetonů- 2018: 20 žetonů- 2019: 15 žetonů.
Každý nový výrobce pohonných jednotek vstupující do F1 dostane ve svém prvním ročníku k dispozici 15 žetonů pro sezónní vývoj a 32 žetonů pro sezónu následující. Pokud jde o technické věci, dojde ke zvýšení opěrek kolem hlavy pilota a jejich zesílení pro zvýšení bezpečnosti.
Sportovní záležitostZměny se týkají způsobu využívání pneumatik pro zpestření závodních strategií v sezóně 2016:
- dodavatel pneumatik bude nyní poskytovat tři směsi pneumatik pro suché podmínky místo dvou;
- z 13 dostupných sad pneumatik pro suché podmínky a každého jezdce dodavatel vybere dvě pro závod (použitá musí být v závodě pouze jedna) a jednu sadu (tu nejměkčí dostupnou), která může být použita pouze v Q3. Každý pilot si pak může vybrat svých zbývajících 10 sad ze tří dostupných směsí;
- pokud nebudou použity přechodné nebo mokré pneumatiky, pilot musí využít nejméně dvě specifikace pneumatik pro suché podmínky a minimálně jednu z těch, které vybere dodavatel pneumatik.
V případě využití virtuálního safety caru (VSC) bude DRS možné využít ihned po této fázi. VSC může být navíc využíváno v trénincích pro omezení času ztraceného při pozastavení.
Pohonné jednotky homologované v předchozích sezónách nyní mohou být opětovně homologované. Dříve žádný výrobce nemohl poskytovat více než jednu specifikaci pohonných jednotek.
Světová rada motorsportu také oznámila, že FIA schválila v roce 2016 Ferrari možnost dodávat čtvrtému týmu specifikace pohonné jednotky pro rok 2015.
Maximální počet mistrovských podniků byl zvýšen na 21 (z 20). Kalendář šampionátu F1 2016 byl schválen v následující podobě:
* Start závodu v Ázerbájdžánu může být posunut, aby se zabránilo možnému konfliktu s 24hodinovkou Le Mans.
** Závod v USA záleží na dohodě promotéra s organizátorem.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.