Kimi Räikkönen po Abú Zabí hodnotí svou sezónu u Ferrari, které dosáhlo velkého pokroku. Se svými výsledky ale moc spokojený není.
"Myslím, že celý rok byl z pohledu týmu celkem dobrý ve srovnání s tím minulým. Pro mě osobně už tak dobrý nebyl, ale rychlost tam byla, jen se nedařilo dosahovat výsledky. Měl jsem nějaké potíže a dopouštěl se chyb, ale tento víkend byl dost dobrý, auto se ovládalo dobře," hodnotí Räikkönen po posledním závodu sezóny 2014.
"Myslím, že jsme v závodě mohli být [Mercedesu] o něco blíže, měli jsme ale určité problémy při obou zastávkách, takže jsme ztratili nějaký čas, a pak jsem trochu zpomalil. Myslím si ale, že rychlost byla poměrně dobrá, opravdu nám moc daleko neujeli," pokračuje Fin, který projel cílem o 11,159 sekundy později než Lewis Hamilton.
V určitých chvílích jsme je stahovali, a pak nám ujížděli, ale ne moc. Nikdy to není příjemné skončit třetí, ale po předchozích závodech to beru. Myslím, že se vždy dalo do cíle dojíždět lépe, ale OK - podle mě to bylo víceméně to, co jsme očekávali," dodává Räikkönen.
Ve Velké ceně Abú Zabí se mu podařilo odrazit nápor svého krajana Valtteriho Bottase a udržet čtvrté místo v celkovém pořadí s náskokem 14 bodů. Pilot Williamsu špatně odstartoval, tým jej poté špatně vypustil v boxech rovnou do cesty Jensona Buttona, takže Valtteri musel v dalším kole znovu do boxů pro nové křídlo. Komisaři mu pak ještě udělili trestných pět vteřin, proto byl v cíli klasifikován až na 14. místě.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.