Kimi Räikkönen po Abú Zabí hodnotí svou sezónu u Ferrari, které dosáhlo velkého pokroku. Se svými výsledky ale moc spokojený není.
"Myslím, že celý rok byl z pohledu týmu celkem dobrý ve srovnání s tím minulým. Pro mě osobně už tak dobrý nebyl, ale rychlost tam byla, jen se nedařilo dosahovat výsledky. Měl jsem nějaké potíže a dopouštěl se chyb, ale tento víkend byl dost dobrý, auto se ovládalo dobře," hodnotí Räikkönen po posledním závodu sezóny 2014.
"Myslím, že jsme v závodě mohli být [Mercedesu] o něco blíže, měli jsme ale určité problémy při obou zastávkách, takže jsme ztratili nějaký čas, a pak jsem trochu zpomalil. Myslím si ale, že rychlost byla poměrně dobrá, opravdu nám moc daleko neujeli," pokračuje Fin, který projel cílem o 11,159 sekundy později než Lewis Hamilton.
V určitých chvílích jsme je stahovali, a pak nám ujížděli, ale ne moc. Nikdy to není příjemné skončit třetí, ale po předchozích závodech to beru. Myslím, že se vždy dalo do cíle dojíždět lépe, ale OK - podle mě to bylo víceméně to, co jsme očekávali," dodává Räikkönen.
Ve Velké ceně Abú Zabí se mu podařilo odrazit nápor svého krajana Valtteriho Bottase a udržet čtvrté místo v celkovém pořadí s náskokem 14 bodů. Pilot Williamsu špatně odstartoval, tým jej poté špatně vypustil v boxech rovnou do cesty Jensona Buttona, takže Valtteri musel v dalším kole znovu do boxů pro nové křídlo. Komisaři mu pak ještě udělili trestných pět vteřin, proto byl v cíli klasifikován až na 14. místě.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.