ABÚ ZABÍ - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy své piloty v boxech a jaké strategie jim nasadily? K vidění byla pestrá škála od jedné po čtyři zastávky i jeden velmi dlouhý stint na super-měkké směsi u pilota, kde to čekal málokdo.
Nejrychlejší zastávka byla k vidění v 11. kole u Mercedesu, který Hamiltona přezul za 2,2 sekundy. Ta druhá ve 41. kole trvala o desetinu déle. Jeho týmový kolega Rosberg si musel pokaždé počkat o něco déle: 2,5 sekundy v 10. kole a 2,4 sekundy v 31. kole.
Výborně pracoval Red Bull, jenž zvládl všechny čtyři zastávky po 3 sekundy - Kvjata průměrně za 2,55 s. O desetinku rychlejší bylo Ferrari, ale jen v případě Vettela, jehož výměny pneumatik trvaly 2,5 a 2,4 s.
Tradiční bídu jsme mohli pozorovat u Williamsu, který Massu přezouval při obou zastávkách za 3,7 sekundy. Bottasovi ale nebezpečným vypuštěním do cesty přijíždějícího Buttona pokazil závod úplně. Po 3,1sekundové zastávce musel hned v dalším kole po srážce pro nový nos, což trvalo 9,4 sekundy. Od komisařů dostal navíc 5 trestných sekund, jež si odpykal v 29. kole. Stáj z Grove dnes byla ještě horší než Manor.
Do závodu startovala většina pilotů na super-měkké směsi, pouze pět z nich se rozhodlo začít na měkké: Ericsson, Grosjean, Merhi, Stevens a Vettel.
Většina pak vsadila na dvouzastávkové strategie, v boxech se pouze jednou objevil Merhi, třikrát Bottas, Nasr a Verstappen, Alonso se tam objevil čtyřikrát kvůli jednomu trestnému průjezdu za úvodní kolizi. Španělovi se posouzení vůbec nelíbilo: roztočil jej totiž kontakt s Nasrem a komisaře zkritizoval za nekonzistentní rozhodnutí a poškozování F1.
Všichni piloti z první desítky stavěli jen dvakrát. Opotřebení a degradace pneumatik byla v normě - dokonce do té míry, že Hamilton ke konci ani nechtěl podruhé do boxů. Po stintu o 30 kolech na měkké směsi si nakonec dal říct a zajel ke svým mechanikům.
Cílem projel druhý za Rosbergem a přispěl k tomu, že se Mercedes stal nejúspěšnějším týmem a vůz W06 Hybrid nejdominantnějším vozem historie F1 z pohledu počtu získaných bodů za sezónu i poměru z jejich celkového množství.
Nejdelší stint na super-měkkých pneumatikách zvládl Merhi s Manorem - neuvěřitelných 28 kol z celkových 55, na které byl závod v Abú Zabí vypsán (tj. 50,9 %). Na měkké směsi vydržel Hülkenberg 31 kol, tedy 56,4 % délky velké ceny.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.