Jak hodnotí Renault své účinkování v Brazílii, kde nasadil část svého vylepšení v hodnotě 7 žetonů - motor s vnitřním spalováním, zatímco debut nového turba, na který spotřebovali 4 žetony, byl odložen na neurčito?
Dva Renaultem poháněné vozy dojely ve Velké ceně Brazílie na bodech. Daniil Kvjat z Red Bullu projel šachovnicovou vlajkou jako sedmý, zatímco Max Verstappen z Toro Rosso jako desátý.
Klíčové body závodu
- Daniil Kvjat startoval ze šestého místa na roštu, ale Bottas ho předjel hned po rozjezdu, a tak se propadl na sedmé. Naháněl Hülkenberga před sebou na šestém místě a dojel necelou sekundu za ním. Předjet je však nedokázal.
- Daniel Ricciardo s Red Bullem startoval z 19. pozice kvůli penalizaci za nasazení nové specifikace ICE (motoru s vnitřním spalováním). Do konce prvního kola byl čtrnáctý, poté v poli dosáhl velkého pokroku, když se dostal přes Nasra a Maldonada [zde nejspíše mysleli Péreze - pozn. red] na 12. příčku. V cíli byl klasifikovaný na 11. poté, co byl Maldonado po závodě penalizován [zde se Renault opět plete: Maldonado si svůj trest odpykal při druhé zastávce, oba se posunuli vpřed po vyloučení Massy - pozn. red.].
- Max Verstappen s Toro Rosso ukázal výbornou výkonnost, když bojoval s Force Indií Sergia Péreze a oběma Lotusy o umístění na bodech. Předvedl parádní manévr na Péreze v Sennových esíčkách v 32. kole, o pár kol později jej ale předjel Grosjean. Zpět na body se dostal v 68. kole po manévru na Pastora Maldonada.
- Zdá se, že se u Carlose Sainze při cestě na rošt znovu objevil problém, který narušil v sobotu jeho kvalifikaci. Startoval z boxové uličky, ale po několika zatáčkách odstoupil, když se problém ukázal znovu.
Rémi Taffin, provozní ředitelZ mnoha důvodů šlo pro všechny u Renaultu Sport F1 o náročný víkend a naše myšlenky byly přirozeně zpět v Paříži s oběťmi útoků a s jejich rodinami. Z technického pohledu jsme si vyzkoušeli nové vylepšení ICE ve voze Daniela Ricciarda.
Motor fungoval spolehlivě, ale žel nepřinesl očekávané vylepšení ve výkonnosti. Přesto spolehlivý provoz zajistil, že jsme získali spoustu dat k analýze toho, jak se můžeme posunout dopředu v posledním závodě roku a v zimě. Daniil a Max absolvovali solidní závody a byli schopni bojovat o pozice, nešlo ale o ten nejpamětihodnější víkend, mám-li být upřímný.
Cyril Abiteboul, generální ředitelNaše myšlenky byly tento víkend zejména s našimi přáteli, rodinami a kolegy v domovském městě v Paříži. Všechno ostatní bylo zastíněno touto tragédií. Na dráze jsme odjeli solidní, ale nezajímavou velkou cenu.
U Daniela Riccarda jsme poprvé nasadili vylepšený ICE s vědomím, že kvůli tomu dostaneme těžkou penalizaci na startovním roštu za relativně minimální výkonnostní zisk.
Pro nás ale bylo klíčové to podstoupit, abychom získali co nejvíce možných informací pro další fázi našich vývojových plánů. Vylepšení fungovalo spolehlivě, ale nyní musíme prozkoumat data získaná během víkendu, abychom mohli využít jeho plný výkonnostní potenciál a přizpůsobit tomu naši vývojovou strategii.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.