Jak Renault hodnotí výkony své pohonné jednotky v poslední Velké ceně Mexika, kde týmy kvůli nadmořské výšce čelily jedinečným výzvám? A jaké jsou jeho cíle pro poslední dva závody sezóny, v nichž bychom se mohli dočkat nasazení jejich nového motoru?
Šampionát FIA Formule 1 se vrátil o víkendu do Mexika velkolepým způsobem. Náročný, klikatý okruh Autódromo Hermanos Rodríguez byl při své první návštěvě po více než 20 letech atmosférickým podnikem.
Red Bull završil dobrý víkend čtvrtým místem Daniila Kvjata - těsně za pódiem - a pátém místem Daniela Ricciarda, zatímco Toro Rosso dostalo třetí vůz poháněný Renaultem na body devátou příčkou. Carlos Sainz projel šachovnicovou vlajkou jako třináctý.
Klíčové body závodu
Red Bull startoval do závodu s Kvjatem na čtvrtém a s Ricciardem na pátém místě, ale Kvjat získal pozici ihned po rozjezdu. Na třetí pozici se před oběma Williamsy pohodlně držel až do výjezdu safety caru v 52. kole. Po restartu jej Bottas připravil o umístění na pódiu. Daniel Ricciardo také získal na startu pozici, když se posunul na čtvrtou příčku. Za oba Williamsy se propadl po pozdní zastávce, Massu ale předjel na dráze v 51. kole. Max Verstappen jezdil v pohodě v první desítce po celý závod, o pozice se pral s Force Indiemi. Nakonec o jedno místo přišel ve prospěch Sergia Péreze a dojel devátý. Body získal popáté v řadě za sebou. Carlos Sainz podsekl Sergia Péreze a dostal se na desáté místo v první části závodu, ale o pozici přišel, když dostal smyk a byl příliš široký v 34. kole. Při safety caru přišel o dvě pozice ve prospěch Lotusů, pak jej o jedno místo připravil ještě Ericsson, takže nakonec dojel třináctý.Rémi Taffin, provozní ředitelMexiko jakožto nový závod kalendáře představovalo sice neznámou, my jsme v něm ale očekávali zvláštní výzvy. Samotná výška může způsobovat potíže s mechanickými vnitřními součástkami a s chlazením, ale pohonné jednotky jsme využívali za těchto omezení extrémně dobře - bez žádných problémů se spolehlivostí a s konzistentní výkonností, jak jsme plánovali.
Mohli jsme po celou dobu bojovat s Williamsy prostřednictvím obou pilotů Red Bullu a kluci Toro Rosso byli uprostřed pole také silní. Je to vždy příjemné, když vidíte, jak se tvrdá práce z továrny promění v solidní závod. Nyní se těšíme do Brazílie, kde doufáme, že učiníme další pokrok s vylepšením naší nové pohonné jednotky.
Cyril Abiteboul, generální ředitelUdrželi jsme si výkonnostní úroveň, kterou jsme pozorovali v posledních závodech, a Red Bull mohl v pohodě bojovat o pódium - tentokrát v přímém souboji s vozy Williamsu vybavenými motory Mercedes. Mělo by nás těšit i to, že naše spolehlivost byla opět bezvadná, což není žádný zanedbatelný výkon ve vysoké nadmořské výšce v Mexiku. Letos zbývají poslední dva závody a my si v nich musíme dát pokaždé za cíl pódium.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.