Jak Renault hodnotí výkony své pohonné jednotky v poslední Velké ceně Mexika, kde týmy kvůli nadmořské výšce čelily jedinečným výzvám? A jaké jsou jeho cíle pro poslední dva závody sezóny, v nichž bychom se mohli dočkat nasazení jejich nového motoru?
Šampionát FIA Formule 1 se vrátil o víkendu do Mexika velkolepým způsobem. Náročný, klikatý okruh Autódromo Hermanos Rodríguez byl při své první návštěvě po více než 20 letech atmosférickým podnikem.
Red Bull završil dobrý víkend čtvrtým místem Daniila Kvjata - těsně za pódiem - a pátém místem Daniela Ricciarda, zatímco Toro Rosso dostalo třetí vůz poháněný Renaultem na body devátou příčkou. Carlos Sainz projel šachovnicovou vlajkou jako třináctý.
Klíčové body závodu
Red Bull startoval do závodu s Kvjatem na čtvrtém a s Ricciardem na pátém místě, ale Kvjat získal pozici ihned po rozjezdu. Na třetí pozici se před oběma Williamsy pohodlně držel až do výjezdu safety caru v 52. kole. Po restartu jej Bottas připravil o umístění na pódiu. Daniel Ricciardo také získal na startu pozici, když se posunul na čtvrtou příčku. Za oba Williamsy se propadl po pozdní zastávce, Massu ale předjel na dráze v 51. kole. Max Verstappen jezdil v pohodě v první desítce po celý závod, o pozice se pral s Force Indiemi. Nakonec o jedno místo přišel ve prospěch Sergia Péreze a dojel devátý. Body získal popáté v řadě za sebou. Carlos Sainz podsekl Sergia Péreze a dostal se na desáté místo v první části závodu, ale o pozici přišel, když dostal smyk a byl příliš široký v 34. kole. Při safety caru přišel o dvě pozice ve prospěch Lotusů, pak jej o jedno místo připravil ještě Ericsson, takže nakonec dojel třináctý.Rémi Taffin, provozní ředitelMexiko jakožto nový závod kalendáře představovalo sice neznámou, my jsme v něm ale očekávali zvláštní výzvy. Samotná výška může způsobovat potíže s mechanickými vnitřními součástkami a s chlazením, ale pohonné jednotky jsme využívali za těchto omezení extrémně dobře - bez žádných problémů se spolehlivostí a s konzistentní výkonností, jak jsme plánovali.
Mohli jsme po celou dobu bojovat s Williamsy prostřednictvím obou pilotů Red Bullu a kluci Toro Rosso byli uprostřed pole také silní. Je to vždy příjemné, když vidíte, jak se tvrdá práce z továrny promění v solidní závod. Nyní se těšíme do Brazílie, kde doufáme, že učiníme další pokrok s vylepšením naší nové pohonné jednotky.
Cyril Abiteboul, generální ředitelUdrželi jsme si výkonnostní úroveň, kterou jsme pozorovali v posledních závodech, a Red Bull mohl v pohodě bojovat o pódium - tentokrát v přímém souboji s vozy Williamsu vybavenými motory Mercedes. Mělo by nás těšit i to, že naše spolehlivost byla opět bezvadná, což není žádný zanedbatelný výkon ve vysoké nadmořské výšce v Mexiku. Letos zbývají poslední dva závody a my si v nich musíme dát pokaždé za cíl pódium.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.