Jak Renault hodnotí výkony své pohonné jednotky v poslední Velké ceně Mexika, kde týmy kvůli nadmořské výšce čelily jedinečným výzvám? A jaké jsou jeho cíle pro poslední dva závody sezóny, v nichž bychom se mohli dočkat nasazení jejich nového motoru?
Šampionát FIA Formule 1 se vrátil o víkendu do Mexika velkolepým způsobem. Náročný, klikatý okruh Autódromo Hermanos Rodríguez byl při své první návštěvě po více než 20 letech atmosférickým podnikem.
Red Bull završil dobrý víkend čtvrtým místem Daniila Kvjata - těsně za pódiem - a pátém místem Daniela Ricciarda, zatímco Toro Rosso dostalo třetí vůz poháněný Renaultem na body devátou příčkou. Carlos Sainz projel šachovnicovou vlajkou jako třináctý.
Klíčové body závodu
Red Bull startoval do závodu s Kvjatem na čtvrtém a s Ricciardem na pátém místě, ale Kvjat získal pozici ihned po rozjezdu. Na třetí pozici se před oběma Williamsy pohodlně držel až do výjezdu safety caru v 52. kole. Po restartu jej Bottas připravil o umístění na pódiu. Daniel Ricciardo také získal na startu pozici, když se posunul na čtvrtou příčku. Za oba Williamsy se propadl po pozdní zastávce, Massu ale předjel na dráze v 51. kole. Max Verstappen jezdil v pohodě v první desítce po celý závod, o pozice se pral s Force Indiemi. Nakonec o jedno místo přišel ve prospěch Sergia Péreze a dojel devátý. Body získal popáté v řadě za sebou. Carlos Sainz podsekl Sergia Péreze a dostal se na desáté místo v první části závodu, ale o pozici přišel, když dostal smyk a byl příliš široký v 34. kole. Při safety caru přišel o dvě pozice ve prospěch Lotusů, pak jej o jedno místo připravil ještě Ericsson, takže nakonec dojel třináctý.Rémi Taffin, provozní ředitelMexiko jakožto nový závod kalendáře představovalo sice neznámou, my jsme v něm ale očekávali zvláštní výzvy. Samotná výška může způsobovat potíže s mechanickými vnitřními součástkami a s chlazením, ale pohonné jednotky jsme využívali za těchto omezení extrémně dobře - bez žádných problémů se spolehlivostí a s konzistentní výkonností, jak jsme plánovali.
Mohli jsme po celou dobu bojovat s Williamsy prostřednictvím obou pilotů Red Bullu a kluci Toro Rosso byli uprostřed pole také silní. Je to vždy příjemné, když vidíte, jak se tvrdá práce z továrny promění v solidní závod. Nyní se těšíme do Brazílie, kde doufáme, že učiníme další pokrok s vylepšením naší nové pohonné jednotky.
Cyril Abiteboul, generální ředitelUdrželi jsme si výkonnostní úroveň, kterou jsme pozorovali v posledních závodech, a Red Bull mohl v pohodě bojovat o pódium - tentokrát v přímém souboji s vozy Williamsu vybavenými motory Mercedes. Mělo by nás těšit i to, že naše spolehlivost byla opět bezvadná, což není žádný zanedbatelný výkon ve vysoké nadmořské výšce v Mexiku. Letos zbývají poslední dva závody a my si v nich musíme dát pokaždé za cíl pódium.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.