Jak Renault hodnotí výkony své pohonné jednotky v poslední Velké ceně Mexika, kde týmy kvůli nadmořské výšce čelily jedinečným výzvám? A jaké jsou jeho cíle pro poslední dva závody sezóny, v nichž bychom se mohli dočkat nasazení jejich nového motoru?
Šampionát FIA Formule 1 se vrátil o víkendu do Mexika velkolepým způsobem. Náročný, klikatý okruh Autódromo Hermanos Rodríguez byl při své první návštěvě po více než 20 letech atmosférickým podnikem.
Red Bull završil dobrý víkend čtvrtým místem Daniila Kvjata - těsně za pódiem - a pátém místem Daniela Ricciarda, zatímco Toro Rosso dostalo třetí vůz poháněný Renaultem na body devátou příčkou. Carlos Sainz projel šachovnicovou vlajkou jako třináctý.
Klíčové body závodu
Red Bull startoval do závodu s Kvjatem na čtvrtém a s Ricciardem na pátém místě, ale Kvjat získal pozici ihned po rozjezdu. Na třetí pozici se před oběma Williamsy pohodlně držel až do výjezdu safety caru v 52. kole. Po restartu jej Bottas připravil o umístění na pódiu. Daniel Ricciardo také získal na startu pozici, když se posunul na čtvrtou příčku. Za oba Williamsy se propadl po pozdní zastávce, Massu ale předjel na dráze v 51. kole. Max Verstappen jezdil v pohodě v první desítce po celý závod, o pozice se pral s Force Indiemi. Nakonec o jedno místo přišel ve prospěch Sergia Péreze a dojel devátý. Body získal popáté v řadě za sebou. Carlos Sainz podsekl Sergia Péreze a dostal se na desáté místo v první části závodu, ale o pozici přišel, když dostal smyk a byl příliš široký v 34. kole. Při safety caru přišel o dvě pozice ve prospěch Lotusů, pak jej o jedno místo připravil ještě Ericsson, takže nakonec dojel třináctý.Rémi Taffin, provozní ředitelMexiko jakožto nový závod kalendáře představovalo sice neznámou, my jsme v něm ale očekávali zvláštní výzvy. Samotná výška může způsobovat potíže s mechanickými vnitřními součástkami a s chlazením, ale pohonné jednotky jsme využívali za těchto omezení extrémně dobře - bez žádných problémů se spolehlivostí a s konzistentní výkonností, jak jsme plánovali.
Mohli jsme po celou dobu bojovat s Williamsy prostřednictvím obou pilotů Red Bullu a kluci Toro Rosso byli uprostřed pole také silní. Je to vždy příjemné, když vidíte, jak se tvrdá práce z továrny promění v solidní závod. Nyní se těšíme do Brazílie, kde doufáme, že učiníme další pokrok s vylepšením naší nové pohonné jednotky.
Cyril Abiteboul, generální ředitelUdrželi jsme si výkonnostní úroveň, kterou jsme pozorovali v posledních závodech, a Red Bull mohl v pohodě bojovat o pódium - tentokrát v přímém souboji s vozy Williamsu vybavenými motory Mercedes. Mělo by nás těšit i to, že naše spolehlivost byla opět bezvadná, což není žádný zanedbatelný výkon ve vysoké nadmořské výšce v Mexiku. Letos zbývají poslední dva závody a my si v nich musíme dát pokaždé za cíl pódium.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.