MEXIKO - 1. TRÉNINK; Úvodní trénink před Velkou cenou Mexika ovládl Max Verstappen s vozem Toro Rosso, o 3 desetiny za ním skončil Daniil Kvjat, třetí příčka patří Räikkönenovi Ferrari. Jenson Button ráno sice dostal nový motor, ale McLaren s ním hned zaznamenal problém a musel se pustit do jeho výměny. Mercedesy potvrdily vysoké dosahované rychlosti, oba přesáhly 360 km/h.
Piloti ihned po otevření okruhu vyrazili na mokrou trať po předchozí přeháňce. Jako první se objevují Maldonado, Ericsson, Vettel, Verstappen, Nasr, Rossi a Räikkönen. Z testovacích jezdců dostává příležitost Palmer, který bude za Lotus příští rok závodit místo Grosjeana, s Manorem jezdí Rossi.
Protože zde má vzduch o 23 % nižší tlak, vozy mají méně přítlaku a kladou nižší odpor než v Monze, přestože mají nasazeny aerodynamické balíky pro vysoký přítlak. Turbo zde musí točit vyšší otáčky, aby do motoru zvládalo dodávat dostatečné množství kyslíku, což může způsobovat problémy se spolehlivostí.
Týmy si pečlivě hlídají i chlazení, objevují se dodatečné výřezy či vstupní otvory. Například Williams má žebrování po stranách kokpitu, které jsme viděli naposledy v Malajsii.
Piloti z počátku kroužili na přechodných pneumatikách a na novém asfaltu se evidentně potýkali s nedostatkem přilnavosti. "Je to jako na ledě... v suché i v mokré stopě, je to hodně divné," komentuje Alonso, který jako první dosáhl 305 km/h na 1,3 km dlouhé rovince.
Hamilton má na přilbě nové tři hvězdy, které symbolizují jeho tři mistrovské tituly - ten poslední získal před necelým týdnem ve Velké ceně Spojených států v Austinu.
První měřený čas si po 12 min připsal Verstappen - 1:35,283 (327 km/h). "Je to kluzké všude, kluzké jako olej," hlásí. Räikkönen se připojuje: "Na zádi nemám nic."
Na rovince dosahovaly v úvodu nejvyšších rychlostí vozy Ferrari - Vettel 341 km/h, Räikkönen 340 km/h. Na mladého ale ztráceli - Vettel 1:35,845 min, jeho týmový kolega 1:37,169 min.
Po 23 min se na čele objevuje Bottas s časem 1:32,489. Pilot Williamsu jako první překonává hranici 350 km/h, po chvíli na středně-tvrdých hladkých pneumatikách dosahuje 1:30,678 min a 353 km/h.
Vettel jako počítač po ujetí čtyř kol zpaměti v rychlém sledu odříkává, jaké jsou podmínky v jednotlivých zatáčkách okruhu: "1, 2, 3 sucho, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 stále trochu mokro. 12, 13 se zdají být trochu suché a trochu mokro je v 13. 14 sucho, 15 OK a 16 mokro."
Hülkenberg je v boxech, trápí jej problém s hřebenovou tyčí řízení. Force India do Mexika přivezla nové zadní křídlo. Pérez je s ním na rovinkách po Bottasovi druhým nejrychlejším - 351 km/h.
V polovině tréninků jde do čela Ricciardo (1:29,502 min), hned za něj se na osychající dráze dostává překvapivě Alonso (1:30,125 min). Pořadí na čele se ale rychle mění, na špici se střídají Palmer s mírným zkrácením dráhy (1:29,163) a Rosberg (1:27,226) který s využitím únikové zóny předjíždí bizarně Hamiltona a na rovince dosahuje 361 km/h.
Krátce poté mu vzplanuly zadní brzdy, což dokládá náročné podmínky pro chlazení techniky. "Nico, potřebujeme pomalé kolo pro zchlazení brzd," radí mu inženýr. "Ty zadní hoří?" ptá se pilot a míří k mechanikům a trénink pro něj předčasně skončil.
Jeho týmový kolega Hamilton se na rovince také zavěsil za Ferrari a s využitím DRS překonává jeho rekord: 362 km/h. V pořadí je ale pátý s časem 1:27,723, o půl sekundy zpět. Na druhou příčku se dostává Bottas - 1:27,303 min, ale po hodině překonává Rosberga na čele Kvjat s Red Bullem: 1:27,181 min.
Rus se po několika minutách zlepšil na 1:26,295 min, o 3 desetiny za ním je Verstappen a na čtvrté místo se posouvá Räikkönen (+ 0,582 s), dobrou formu Red Bullu dokresluje Ricciardo čtvrtým místem (0,890 s).
Button sice před tréninkem dostal nový motor, ale McLaren u něj hned objevil problém. Ujel jen devět kol a mechanici se pustili do práce, aby mu stihli namontovat novou pohonnou jednotku před druhým tréninkem. Alonso navíc si navíc propíchl jedinou sadu suchých pneumatik, proto ke konci musel kroužit na intermediálkách. Na rovinkách ztrácejí téměř 30 km/h na Mercedes, čeká je velmi těžký víkend.
Bottas v závěru při pokusu o předjetí Hamiltona dokládá, jak je dráha kluzká - v pomalé zatáčce s roztáčí, dostává smyk a stojí v protisměru. Vůz není poškozen, dokáže se otočit a pokračovat.
Pět minut před koncem se do čela před Kvjata prosmýkl Verstappen přestože vyjel mimo v zatáčkách 10 a 11 a podle komentátora a bývalého pilota F1 Bruna Senny by neměl platit. Závodní inženýr Pujolar Maxe poté upozorňoval na příliš horké brzdy a 18letý pilot musel zvolnit.
Přehled všech časů: PDF.
Výsledky:
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.
Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.