MEXIKO - 1. TRÉNINK; Úvodní trénink před Velkou cenou Mexika ovládl Max Verstappen s vozem Toro Rosso, o 3 desetiny za ním skončil Daniil Kvjat, třetí příčka patří Räikkönenovi Ferrari. Jenson Button ráno sice dostal nový motor, ale McLaren s ním hned zaznamenal problém a musel se pustit do jeho výměny. Mercedesy potvrdily vysoké dosahované rychlosti, oba přesáhly 360 km/h.
Piloti ihned po otevření okruhu vyrazili na mokrou trať po předchozí přeháňce. Jako první se objevují Maldonado, Ericsson, Vettel, Verstappen, Nasr, Rossi a Räikkönen. Z testovacích jezdců dostává příležitost Palmer, který bude za Lotus příští rok závodit místo Grosjeana, s Manorem jezdí Rossi.
Protože zde má vzduch o 23 % nižší tlak, vozy mají méně přítlaku a kladou nižší odpor než v Monze, přestože mají nasazeny aerodynamické balíky pro vysoký přítlak. Turbo zde musí točit vyšší otáčky, aby do motoru zvládalo dodávat dostatečné množství kyslíku, což může způsobovat problémy se spolehlivostí.
Týmy si pečlivě hlídají i chlazení, objevují se dodatečné výřezy či vstupní otvory. Například Williams má žebrování po stranách kokpitu, které jsme viděli naposledy v Malajsii.
Piloti z počátku kroužili na přechodných pneumatikách a na novém asfaltu se evidentně potýkali s nedostatkem přilnavosti. "Je to jako na ledě... v suché i v mokré stopě, je to hodně divné," komentuje Alonso, který jako první dosáhl 305 km/h na 1,3 km dlouhé rovince.
Hamilton má na přilbě nové tři hvězdy, které symbolizují jeho tři mistrovské tituly - ten poslední získal před necelým týdnem ve Velké ceně Spojených států v Austinu.
První měřený čas si po 12 min připsal Verstappen - 1:35,283 (327 km/h). "Je to kluzké všude, kluzké jako olej," hlásí. Räikkönen se připojuje: "Na zádi nemám nic."
Na rovince dosahovaly v úvodu nejvyšších rychlostí vozy Ferrari - Vettel 341 km/h, Räikkönen 340 km/h. Na mladého ale ztráceli - Vettel 1:35,845 min, jeho týmový kolega 1:37,169 min.
Po 23 min se na čele objevuje Bottas s časem 1:32,489. Pilot Williamsu jako první překonává hranici 350 km/h, po chvíli na středně-tvrdých hladkých pneumatikách dosahuje 1:30,678 min a 353 km/h.
Vettel jako počítač po ujetí čtyř kol zpaměti v rychlém sledu odříkává, jaké jsou podmínky v jednotlivých zatáčkách okruhu: "1, 2, 3 sucho, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 stále trochu mokro. 12, 13 se zdají být trochu suché a trochu mokro je v 13. 14 sucho, 15 OK a 16 mokro."
Hülkenberg je v boxech, trápí jej problém s hřebenovou tyčí řízení. Force India do Mexika přivezla nové zadní křídlo. Pérez je s ním na rovinkách po Bottasovi druhým nejrychlejším - 351 km/h.
V polovině tréninků jde do čela Ricciardo (1:29,502 min), hned za něj se na osychající dráze dostává překvapivě Alonso (1:30,125 min). Pořadí na čele se ale rychle mění, na špici se střídají Palmer s mírným zkrácením dráhy (1:29,163) a Rosberg (1:27,226) který s využitím únikové zóny předjíždí bizarně Hamiltona a na rovince dosahuje 361 km/h.
Krátce poté mu vzplanuly zadní brzdy, což dokládá náročné podmínky pro chlazení techniky. "Nico, potřebujeme pomalé kolo pro zchlazení brzd," radí mu inženýr. "Ty zadní hoří?" ptá se pilot a míří k mechanikům a trénink pro něj předčasně skončil.
Jeho týmový kolega Hamilton se na rovince také zavěsil za Ferrari a s využitím DRS překonává jeho rekord: 362 km/h. V pořadí je ale pátý s časem 1:27,723, o půl sekundy zpět. Na druhou příčku se dostává Bottas - 1:27,303 min, ale po hodině překonává Rosberga na čele Kvjat s Red Bullem: 1:27,181 min.
Rus se po několika minutách zlepšil na 1:26,295 min, o 3 desetiny za ním je Verstappen a na čtvrté místo se posouvá Räikkönen (+ 0,582 s), dobrou formu Red Bullu dokresluje Ricciardo čtvrtým místem (0,890 s).
Button sice před tréninkem dostal nový motor, ale McLaren u něj hned objevil problém. Ujel jen devět kol a mechanici se pustili do práce, aby mu stihli namontovat novou pohonnou jednotku před druhým tréninkem. Alonso navíc si navíc propíchl jedinou sadu suchých pneumatik, proto ke konci musel kroužit na intermediálkách. Na rovinkách ztrácejí téměř 30 km/h na Mercedes, čeká je velmi těžký víkend.
Bottas v závěru při pokusu o předjetí Hamiltona dokládá, jak je dráha kluzká - v pomalé zatáčce s roztáčí, dostává smyk a stojí v protisměru. Vůz není poškozen, dokáže se otočit a pokračovat.
Pět minut před koncem se do čela před Kvjata prosmýkl Verstappen přestože vyjel mimo v zatáčkách 10 a 11 a podle komentátora a bývalého pilota F1 Bruna Senny by neměl platit. Závodní inženýr Pujolar Maxe poté upozorňoval na příliš horké brzdy a 18letý pilot musel zvolnit.
Přehled všech časů: PDF.
Výsledky:
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.