MEXIKO - 1. TRÉNINK; Úvodní trénink před Velkou cenou Mexika ovládl Max Verstappen s vozem Toro Rosso, o 3 desetiny za ním skončil Daniil Kvjat, třetí příčka patří Räikkönenovi Ferrari. Jenson Button ráno sice dostal nový motor, ale McLaren s ním hned zaznamenal problém a musel se pustit do jeho výměny. Mercedesy potvrdily vysoké dosahované rychlosti, oba přesáhly 360 km/h.
Piloti ihned po otevření okruhu vyrazili na mokrou trať po předchozí přeháňce. Jako první se objevují Maldonado, Ericsson, Vettel, Verstappen, Nasr, Rossi a Räikkönen. Z testovacích jezdců dostává příležitost Palmer, který bude za Lotus příští rok závodit místo Grosjeana, s Manorem jezdí Rossi.
Protože zde má vzduch o 23 % nižší tlak, vozy mají méně přítlaku a kladou nižší odpor než v Monze, přestože mají nasazeny aerodynamické balíky pro vysoký přítlak. Turbo zde musí točit vyšší otáčky, aby do motoru zvládalo dodávat dostatečné množství kyslíku, což může způsobovat problémy se spolehlivostí.
Týmy si pečlivě hlídají i chlazení, objevují se dodatečné výřezy či vstupní otvory. Například Williams má žebrování po stranách kokpitu, které jsme viděli naposledy v Malajsii.
Piloti z počátku kroužili na přechodných pneumatikách a na novém asfaltu se evidentně potýkali s nedostatkem přilnavosti. "Je to jako na ledě... v suché i v mokré stopě, je to hodně divné," komentuje Alonso, který jako první dosáhl 305 km/h na 1,3 km dlouhé rovince.
Hamilton má na přilbě nové tři hvězdy, které symbolizují jeho tři mistrovské tituly - ten poslední získal před necelým týdnem ve Velké ceně Spojených států v Austinu.
První měřený čas si po 12 min připsal Verstappen - 1:35,283 (327 km/h). "Je to kluzké všude, kluzké jako olej," hlásí. Räikkönen se připojuje: "Na zádi nemám nic."
Na rovince dosahovaly v úvodu nejvyšších rychlostí vozy Ferrari - Vettel 341 km/h, Räikkönen 340 km/h. Na mladého ale ztráceli - Vettel 1:35,845 min, jeho týmový kolega 1:37,169 min.
Po 23 min se na čele objevuje Bottas s časem 1:32,489. Pilot Williamsu jako první překonává hranici 350 km/h, po chvíli na středně-tvrdých hladkých pneumatikách dosahuje 1:30,678 min a 353 km/h.
Vettel jako počítač po ujetí čtyř kol zpaměti v rychlém sledu odříkává, jaké jsou podmínky v jednotlivých zatáčkách okruhu: "1, 2, 3 sucho, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 stále trochu mokro. 12, 13 se zdají být trochu suché a trochu mokro je v 13. 14 sucho, 15 OK a 16 mokro."
Hülkenberg je v boxech, trápí jej problém s hřebenovou tyčí řízení. Force India do Mexika přivezla nové zadní křídlo. Pérez je s ním na rovinkách po Bottasovi druhým nejrychlejším - 351 km/h.
V polovině tréninků jde do čela Ricciardo (1:29,502 min), hned za něj se na osychající dráze dostává překvapivě Alonso (1:30,125 min). Pořadí na čele se ale rychle mění, na špici se střídají Palmer s mírným zkrácením dráhy (1:29,163) a Rosberg (1:27,226) který s využitím únikové zóny předjíždí bizarně Hamiltona a na rovince dosahuje 361 km/h.
Krátce poté mu vzplanuly zadní brzdy, což dokládá náročné podmínky pro chlazení techniky. "Nico, potřebujeme pomalé kolo pro zchlazení brzd," radí mu inženýr. "Ty zadní hoří?" ptá se pilot a míří k mechanikům a trénink pro něj předčasně skončil.
Jeho týmový kolega Hamilton se na rovince také zavěsil za Ferrari a s využitím DRS překonává jeho rekord: 362 km/h. V pořadí je ale pátý s časem 1:27,723, o půl sekundy zpět. Na druhou příčku se dostává Bottas - 1:27,303 min, ale po hodině překonává Rosberga na čele Kvjat s Red Bullem: 1:27,181 min.
Rus se po několika minutách zlepšil na 1:26,295 min, o 3 desetiny za ním je Verstappen a na čtvrté místo se posouvá Räikkönen (+ 0,582 s), dobrou formu Red Bullu dokresluje Ricciardo čtvrtým místem (0,890 s).
Button sice před tréninkem dostal nový motor, ale McLaren u něj hned objevil problém. Ujel jen devět kol a mechanici se pustili do práce, aby mu stihli namontovat novou pohonnou jednotku před druhým tréninkem. Alonso navíc si navíc propíchl jedinou sadu suchých pneumatik, proto ke konci musel kroužit na intermediálkách. Na rovinkách ztrácejí téměř 30 km/h na Mercedes, čeká je velmi těžký víkend.
Bottas v závěru při pokusu o předjetí Hamiltona dokládá, jak je dráha kluzká - v pomalé zatáčce s roztáčí, dostává smyk a stojí v protisměru. Vůz není poškozen, dokáže se otočit a pokračovat.
Pět minut před koncem se do čela před Kvjata prosmýkl Verstappen přestože vyjel mimo v zatáčkách 10 a 11 a podle komentátora a bývalého pilota F1 Bruna Senny by neměl platit. Závodní inženýr Pujolar Maxe poté upozorňoval na příliš horké brzdy a 18letý pilot musel zvolnit.
Přehled všech časů: PDF.
Výsledky:
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.