Romain Grosjean již zahájil spolupráci s Haasem, za který bude příští rok závodit. Ve všech zbývajících letošních prvních pátečních trénincích jej nahradí Jolyon Palmer, jenž bude místo něj Lotus příští rok nastupovat.
Haas by měl oznámit Estebana Gutiérreze jako svého druhého pilota. Ten první oznámený, Romain Grosjean, se v USA těšil z velké podpory a s týmem již zahájil spolupráci.
"Já jsem byl hlavně překvapený fanoušky poté, co jsem podepsal s Haasem. Dorazil jsem do Austinu a dostávalo se mi velké podpory. Mnoho lidí je rádo za to, že jsem podepsal s Haasem a že to vypadá na skvělý rok v příští sezóně," popisuje francouzský pilot.
"Gene [Haas, majitel] a Günther [Steiner, šéf závodního týmu] byli na dráze a pokračovali jsme v rozhovorech o příštím ročníku. Pak jsem v pondělí zavítal do Haas Automation severně od LA. Později v ten den jsem poobědval s Genem a s Güntherem, a opět jsme probírali plány.
Pomyslel jsem na to, jak moc bych si přál, aby už byl den před prvním zimním testem, kdy budu sedět v autě a přicházet na to, jestli bude dobré nebo ne. Je to ale velmi vzrušující, jde o hodně dobrý projekt," pochvaluje si Grosjean vývoj u amerického týmu.
O týmový kolezíchGrosjean se nechtěl vyjadřovat konkrétně na adresu Gutiérreze, ale o svém budoucím týmovém kolegovi obecně uvedl: "Chci, aby šlo o rychlého jezdce. Alonso a Räikkönen byli oba zkušení, mistři světa. Bylo to skvělé nastupovat po jejich boku, hodně jsem se naučil. Pastor je velmi rychlý. Vždy se snažím odhalit jeho data, abych věděl, kde se můžu zlepšit. On vás vždy drží ve střehu.
U Haase chtějí pracovat, takže bych si přál zkrátka někoho, kdo by týmu pomohl, protože když máte dva [zkušené] piloty nabízející svou zpětnou vazbu, pak to je mnohem lepší než jen s jedním," vysvětluje pro Autosport Grosjean, jemuž v letošním šampionátu patří s 44 body 11. místo.
Lotus již potvrdil, že jej ve všech prvních trénincích ve zbytku sezóny zastoupí Jolyon Palmer, kterého oznámili jako svého závodního pilota pro rok 2016. Mladý Brit odjel již 10 z 15 letošních prvních tréninků, vždy v nich zaskakoval jen za Grosjeana. Na svou další šanci se tedy může těšit dnes v Mexiku a příští měsíc v Brazílii i v Abú Zabí.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.