Felipe Nasr si v Rusku, kde téměř všichni vsadili jen na jednu zastávku, užíval trvanlivosti pneumatik Pirelli. Pocítil, jaké by to bylo, kdyby se ve Formuli 1 závodilo na tvrdších směsích. Vyjadřuje se také k otázce brzd různých výrobců. Proč naposledy závodil s Carbone Industrie a ne s Brembem?
Od roku 2017 budou pneumatiky vpředu i vzadu širší, což povede k vyšší přilnavosti a rychlejším časům na kolo. A Brazilec po posledním zážitku v Soči, kde se závodilo na super-měkké a měkké směsi, volá také po jejich vyšší trvanlivosti.
"Rusko se od ostatních tratí lišilo. Bylo to intenzivní. Tlačili jste na to od prvního kola do konce. Pneumatiky se vůbec nešetřily. Proto jste viděli případy opotřebení celého auta - brzdy, motor. Piloti zkrátka jezdili na limitu. Užíval jsem si to. Byla to dobrá zábava," popisuje Nasr.
"Proto bych byl pro větší přilnavost a rychlejší tempo během závodu, abychom na to mohli tlačit. Pokud v závodu dochází k degradaci, pak to vyžaduje trochu více inteligence, ale pokud by se na to dalo více tlačit, pak by já šel rád tímto směrem. Samozřejmě, že myšlenka hlídání si pneumatik je dobrá, je to příjemné to mít," pokračuje pilot Sauberu.
Brzdy: Carbon Industrie nebo Brembo?Tento víkend v USA se bude jezdit na měkkých a středně-tvrdých pneumatikách, během závodu se pak dočkáme dvouzastávkových strategií. Větší pozornost budou týmy muset věnovat brzdám. Nasr osobně preferuje Brembo, Carbon Industrie (CI) je ale spolehlivější.
"Závodil jsem s CI v Rusku, protože pokaždé, když vyjedeme na trať, kde při brzdění vzniká vysoká energie jako v Soči, tak jsme se poznali, že si musíme vybrat je. Brembo funguje, pokud máme správné chlazení. Jenže s balíkem, který máme na voze, nemůžeme jezdit s vyšším chlazením, proto jsme se rozhodli pro CI," vysvětluje Nasr.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.