SOČI - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak rychle dnes týmy přezouvaly své piloty a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Ruska na jemném asfaltu v Soči?
Absolutně nejrychlejší zastávky předvádělo stejně jako v Suzuce opět Ferrari, které stihlo Vettela i Räikkönena o kolo později přezout za 2,2 sekundy.
Jen o desetinu déle trvalo přezutí pneumatik McLarenu v případě Alonsa, na Buttonově voze pracovali 2,6 sekundy.
Pod tři sekundy jsme mohli pozorovat zastávku také u Ricciarda v 12. kole (2,5 s), v 30. kole u Maldonada (2,8 s) a ve 24. kole u Verstappena (2,9 s).
Mezi nejpomalejší dnes společně s Manorem patřil Williams (Toro Rosso měnilo v prvním kole Verstappenovi kromě pneumatik také přední křídlo s nosem).
Do závodu startovala většina jezdců na super-měkké směsi, pouze Alonso, Ericsson, Maldonado a Massa se rozhodli začínat na té měkké. Všichni piloti ho plánovali odjet s jednozastávkovou strategií, dvakrát do boxů zamířili Verstappen (neplánovaně po incidentu ve druhé zatáčce) a Stevens.
Nejdelší stint na super-měkké směsi předvedl Alonso: 40 kol představuje 75,5 % velké ceny vypsané na 53 okruhů. Na měkké směsi zvládli ještě o jedno kolo více Button a Pérez (77,4 % závodu).
Jednozastávkovým strategiím a dlouhým stintům pomohl hladký povrch dráhy, díky němuž bylo opotřebení pneumatik i jejich teplotní degradace nízká, i dva výjezdy safety caru, které vedly k rozevření okna pro zastávky v boxech. Hamilton díky tomu stavěl až ve 32. kole, aniž by přišel o své vedení.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.