SOČI - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak rychle dnes týmy přezouvaly své piloty a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Ruska na jemném asfaltu v Soči?
Absolutně nejrychlejší zastávky předvádělo stejně jako v Suzuce opět Ferrari, které stihlo Vettela i Räikkönena o kolo později přezout za 2,2 sekundy.
Jen o desetinu déle trvalo přezutí pneumatik McLarenu v případě Alonsa, na Buttonově voze pracovali 2,6 sekundy.
Pod tři sekundy jsme mohli pozorovat zastávku také u Ricciarda v 12. kole (2,5 s), v 30. kole u Maldonada (2,8 s) a ve 24. kole u Verstappena (2,9 s).
Mezi nejpomalejší dnes společně s Manorem patřil Williams (Toro Rosso měnilo v prvním kole Verstappenovi kromě pneumatik také přední křídlo s nosem).
Do závodu startovala většina jezdců na super-měkké směsi, pouze Alonso, Ericsson, Maldonado a Massa se rozhodli začínat na té měkké. Všichni piloti ho plánovali odjet s jednozastávkovou strategií, dvakrát do boxů zamířili Verstappen (neplánovaně po incidentu ve druhé zatáčce) a Stevens.
Nejdelší stint na super-měkké směsi předvedl Alonso: 40 kol představuje 75,5 % velké ceny vypsané na 53 okruhů. Na měkké směsi zvládli ještě o jedno kolo více Button a Pérez (77,4 % závodu).
Jednozastávkovým strategiím a dlouhým stintům pomohl hladký povrch dráhy, díky němuž bylo opotřebení pneumatik i jejich teplotní degradace nízká, i dva výjezdy safety caru, které vedly k rozevření okna pro zastávky v boxech. Hamilton díky tomu stavěl až ve 32. kole, aniž by přišel o své vedení.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.