Pokud se projdete řádkou článků na našem webu, mohli byste vypsat hned několik termínů, kdy měl být tento "obchod století" uzavřen. Přes dopis, který odvrátil soudní řízení, je situace stále otevřená a dokonce se objevily názory, že ani nemusí být dokončená.
Generální ředitel Lotusu Matthew Carter připustil, že stále neví termín převzetí týmu automobilkou Renault. Po Grand Prix Japonska byla zveřejněna zpráva o dopisu, potvrzujícím zájem o tým F1 ze strany Francouzů, ovšem naplnění tohoto aktu bylo vázáno určitými podmínkami.
Když se zástupci serveru Motorsport.com ptali Cartera, jak dlouho ještě může onen proces trvat, dostali se jim spíše vyhýbavé odpovědi: "Upřímně řečeno, nevím. Na věci stále pracujeme a je jasné, že všechny zúčastněné strany mají zájem dojít co nejrychleji ke konečnému řešení, takže mohu jen slíbit, že na tom budeme co nejintenzivněji pracovat. Už dlouho očekáváme, že ta záležitost bude uzavřena, zkrátka se to nějak vleče."
Carter ale také připouští, že protahující se jednání má stále více negativních dopadů. "Není to příjemná záležitost, vždy se musíme přesvědčovat, že jsme tu hlavně kvůli závodění a chceme také všechny Grand Prix absolvovat. Co probíhá v zákulisí nebo mimo naší kompetenci prostě neovlivníme. Může nás jen těšit, že jsme se vyhnuli právnímu procesu, byli jsme ale přesvědčeni, že se podaří věcí urovnat i bez něj. Ale o takových věcech se vždy mluví obtížně, zvláště když se týkají přímo vás."
Může se prodej zvrtnout jiným směrem?Carter se rovněž domnívá, že snaha Lotusu získat výkonnostní bonusy ze strany Ecclestonea nejsou důvodem časové prodlevy. "Mám-li být upřímný, nemyslím, že by to měl být problematický bod. Věnují se tomu naplno a dělají, co je v jejich silách, aby tato transakce byla konečně dořešena."
Ostatně sám boss F1 prohlásil, že netuší, proč se případ Lotus-Renault tolik vleče. "Říkají, že tým chtějí koupit, takže příčina asi nebude v penězích, ale ještě v něčem jiném. Možná prodávající vůbec prodej uskutečnit nemohou," rozvíjí Ecclestone další spekulativní téma. Navíc se už objevily zprávy, že by nakonec Renault s ohledem na problémy Red Bullu ohledně pohonné jednotky mohl sáhnout nikoli do Enstone, nýbrž do Milton Keynes pro tým bývalých čtyřnásobných mistrů světa.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.