Martin Brundle, bývalý pilot F1 a současný komentátor britské televize Sky, dostal po Japonsku další výbornou příležitost ke svezení se monopostem F1. Tentokrát šlo o Mercedes F1 W06 Hybrid, s nímž Lewis Hamilton vede letošní šampionát.
Brundle má za sebou bohatou kariéru ve Formuli 1 - v letech 1984 až 1996 v ní odjel celkem 12 sezón - výjimkou byl rok 1990, kdy s Jaguárem XJR-12 zazářil v 24hodinovce Le Mans.
To nejlepší v F1 prožil v sezóně 1992 s Benettonem, když skončil čtyřikrát na pódiu (ve Francii, v Británii, v Japonsku a v Austrálii), získal 38 bodů a celkově mu v šampionátu připadla 6. příčka.
Během těch let si vyzkoušel mnoho vozů: závodil s Tyrrellem (012, 014, 015), Zakspeedem (861 a 871), Williamsem (FW12), Brabhamem (BT25, BT59Y a BT60Y), po boku Michaela Schumachera s Benettonem (B191B a B192) Ligierem (JS39 a JS41), McLarenem (MP4/9) či Jordanem (196).
Zkušenosti sbírá i v důchodu, prohnal už 40. vůzLetos se mu dostalo možnosti vyzkoušet si aktuální monoposty - v Silverstone si užil Force Indii a naposledy včera šlo o aktuální Mercedes F1 W06 Hybrid, který vévodí letošnímu šampionátu. Podle Brundela seděl už v neuvěřitelném 40. voze F1!
Třicátým devátým kouskem bylo Ferrari F187, které prohnal před závodem v Suzuce. Kvůli nečekané nabídce s sebou neměl potřebné vybavení, přilbu mu zapůjčil Daniel Ricciardo a na startovní rošt ho přišel pozdravit bývalý japonský pilot Takuma Sato.
Pro jízdu s jedním z nejdominantnějších vozů v historii F1 mu počasí nepřálo, za deště odjel jen 10 kol. Výrobu sedačky absolvoval o týden dříve a před usednutím do monopostu se věnoval fyzické přípravě v tělocvičně
Mercedes nepřekvapil, seděl jako přibitý
A jaké měl dojmy? "Misi jsem splnil, s Mercedesem W06 jsem ujel v Silverstone na velmi mokré dráze 10 kol. Není překvapením, že auto pěkně frčelo a mělo hodně přilnavosti. Dny plné radosti. Největší akcelerace, jakou jsem kdy zažil," popisoval spokojený Brundle.
"Auto sedělo jako rukavice, sedačka byla super pohodlné. Nechám se zapsat pro třetí místo na rok 2016, pokud budou mít závody jen 30 kol," žertuje na závěr zkušený harcovník.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.