Martin Brundle, bývalý pilot F1 a současný komentátor britské televize Sky, dostal po Japonsku další výbornou příležitost ke svezení se monopostem F1. Tentokrát šlo o Mercedes F1 W06 Hybrid, s nímž Lewis Hamilton vede letošní šampionát.
Brundle má za sebou bohatou kariéru ve Formuli 1 - v letech 1984 až 1996 v ní odjel celkem 12 sezón - výjimkou byl rok 1990, kdy s Jaguárem XJR-12 zazářil v 24hodinovce Le Mans.
To nejlepší v F1 prožil v sezóně 1992 s Benettonem, když skončil čtyřikrát na pódiu (ve Francii, v Británii, v Japonsku a v Austrálii), získal 38 bodů a celkově mu v šampionátu připadla 6. příčka.
Během těch let si vyzkoušel mnoho vozů: závodil s Tyrrellem (012, 014, 015), Zakspeedem (861 a 871), Williamsem (FW12), Brabhamem (BT25, BT59Y a BT60Y), po boku Michaela Schumachera s Benettonem (B191B a B192) Ligierem (JS39 a JS41), McLarenem (MP4/9) či Jordanem (196).
Zkušenosti sbírá i v důchodu, prohnal už 40. vůzLetos se mu dostalo možnosti vyzkoušet si aktuální monoposty - v Silverstone si užil Force Indii a naposledy včera šlo o aktuální Mercedes F1 W06 Hybrid, který vévodí letošnímu šampionátu. Podle Brundela seděl už v neuvěřitelném 40. voze F1!
Třicátým devátým kouskem bylo Ferrari F187, které prohnal před závodem v Suzuce. Kvůli nečekané nabídce s sebou neměl potřebné vybavení, přilbu mu zapůjčil Daniel Ricciardo a na startovní rošt ho přišel pozdravit bývalý japonský pilot Takuma Sato.
Pro jízdu s jedním z nejdominantnějších vozů v historii F1 mu počasí nepřálo, za deště odjel jen 10 kol. Výrobu sedačky absolvoval o týden dříve a před usednutím do monopostu se věnoval fyzické přípravě v tělocvičně
Mercedes nepřekvapil, seděl jako přibitý
A jaké měl dojmy? "Misi jsem splnil, s Mercedesem W06 jsem ujel v Silverstone na velmi mokré dráze 10 kol. Není překvapením, že auto pěkně frčelo a mělo hodně přilnavosti. Dny plné radosti. Největší akcelerace, jakou jsem kdy zažil," popisoval spokojený Brundle.
"Auto sedělo jako rukavice, sedačka byla super pohodlné. Nechám se zapsat pro třetí místo na rok 2016, pokud budou mít závody jen 30 kol," žertuje na závěr zkušený harcovník.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.