Martin Brundle, bývalý pilot F1 a současný komentátor britské televize Sky, dostal po Japonsku další výbornou příležitost ke svezení se monopostem F1. Tentokrát šlo o Mercedes F1 W06 Hybrid, s nímž Lewis Hamilton vede letošní šampionát.
Brundle má za sebou bohatou kariéru ve Formuli 1 - v letech 1984 až 1996 v ní odjel celkem 12 sezón - výjimkou byl rok 1990, kdy s Jaguárem XJR-12 zazářil v 24hodinovce Le Mans.
To nejlepší v F1 prožil v sezóně 1992 s Benettonem, když skončil čtyřikrát na pódiu (ve Francii, v Británii, v Japonsku a v Austrálii), získal 38 bodů a celkově mu v šampionátu připadla 6. příčka.
Během těch let si vyzkoušel mnoho vozů: závodil s Tyrrellem (012, 014, 015), Zakspeedem (861 a 871), Williamsem (FW12), Brabhamem (BT25, BT59Y a BT60Y), po boku Michaela Schumachera s Benettonem (B191B a B192) Ligierem (JS39 a JS41), McLarenem (MP4/9) či Jordanem (196).
Zkušenosti sbírá i v důchodu, prohnal už 40. vůzLetos se mu dostalo možnosti vyzkoušet si aktuální monoposty - v Silverstone si užil Force Indii a naposledy včera šlo o aktuální Mercedes F1 W06 Hybrid, který vévodí letošnímu šampionátu. Podle Brundela seděl už v neuvěřitelném 40. voze F1!
Třicátým devátým kouskem bylo Ferrari F187, které prohnal před závodem v Suzuce. Kvůli nečekané nabídce s sebou neměl potřebné vybavení, přilbu mu zapůjčil Daniel Ricciardo a na startovní rošt ho přišel pozdravit bývalý japonský pilot Takuma Sato.
Pro jízdu s jedním z nejdominantnějších vozů v historii F1 mu počasí nepřálo, za deště odjel jen 10 kol. Výrobu sedačky absolvoval o týden dříve a před usednutím do monopostu se věnoval fyzické přípravě v tělocvičně
Mercedes nepřekvapil, seděl jako přibitý
A jaké měl dojmy? "Misi jsem splnil, s Mercedesem W06 jsem ujel v Silverstone na velmi mokré dráze 10 kol. Není překvapením, že auto pěkně frčelo a mělo hodně přilnavosti. Dny plné radosti. Největší akcelerace, jakou jsem kdy zažil," popisoval spokojený Brundle.
"Auto sedělo jako rukavice, sedačka byla super pohodlné. Nechám se zapsat pro třetí místo na rok 2016, pokud budou mít závody jen 30 kol," žertuje na závěr zkušený harcovník.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.