Okruh v Silverstone má s pořádáním Velké ceny Británie problémy, příští rok by se na něm už jet nemusela. Promotér Formule 1 Bernie Ecclestone mu ale nemíní poskytovat žádné finanční úlevy.
Příčinou problémů jsou nedostatečné příjmy, proto vyvstávají obavy, že nebude mít 16 milionů liber (590 mil. Kč) na zaplacení poplatku za pořádání závodu F1 Ecclestoneovi. Částka se navíc každý rok zvyšuje o 5 %.
Bernie uvedl, že jej okruh prostřednictvím svého ředitele Patricka Allena o slevu nepožádal. A i kdyby k tomu došlo, stejně by měl ale smůlu: "Má velmi dobrý kontrakt a on to ví." Silverstone za možnost pořádat závod F1 platí polovinu toho, co některé jiné okruhy. Musí se ale obejít bez státní podpory, proto se spoléhá pouze na prodej vstupenek.
Ecclestone doufá, že závod bude pokračovat. Za problémy podle něj můžou současní majitelé, Britský klub závodních pilotů (BRDC). Ten mu stále dluží částku za letošní závod.
"Všechny problémy vycházejí z problémů s BRDC. Už léta. Příští rok platí za letošní závod, protože jsem jim to umožnil, jinak by to už zavřeli. Ve smlouvě máme klauzuli, podle které to můžeme zabalit v roce 2016. Já netuším, jestli závod bude příští rok pokračovat," varuje zkušený šéf F1.
Přes 400 fotografií z letošní Velké ceny Británie najdete zde.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.