Okruh v Silverstone má s pořádáním Velké ceny Británie problémy, příští rok by se na něm už jet nemusela. Promotér Formule 1 Bernie Ecclestone mu ale nemíní poskytovat žádné finanční úlevy.
Příčinou problémů jsou nedostatečné příjmy, proto vyvstávají obavy, že nebude mít 16 milionů liber (590 mil. Kč) na zaplacení poplatku za pořádání závodu F1 Ecclestoneovi. Částka se navíc každý rok zvyšuje o 5 %.
Bernie uvedl, že jej okruh prostřednictvím svého ředitele Patricka Allena o slevu nepožádal. A i kdyby k tomu došlo, stejně by měl ale smůlu: "Má velmi dobrý kontrakt a on to ví." Silverstone za možnost pořádat závod F1 platí polovinu toho, co některé jiné okruhy. Musí se ale obejít bez státní podpory, proto se spoléhá pouze na prodej vstupenek.
Ecclestone doufá, že závod bude pokračovat. Za problémy podle něj můžou současní majitelé, Britský klub závodních pilotů (BRDC). Ten mu stále dluží částku za letošní závod.
"Všechny problémy vycházejí z problémů s BRDC. Už léta. Příští rok platí za letošní závod, protože jsem jim to umožnil, jinak by to už zavřeli. Ve smlouvě máme klauzuli, podle které to můžeme zabalit v roce 2016. Já netuším, jestli závod bude příští rok pokračovat," varuje zkušený šéf F1.
Přes 400 fotografií z letošní Velké ceny Británie najdete zde.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.