Závodní víkend v Japonsku bude pro členy stáje Manor kvůli vzpomínkám na Julese Bianchiho emocionálně velmi náročný.
Bianchi minulý rok 5. října v Suzuce ošklivě havaroval, když závodil za Marussii (nyní Manor), a později 17. července na následky nehody po 9 měsíců trvajícím boji zemřel. Teď se myšlenky všech, a zejména personálu Manoru, znovu obrátí k francouzskému talentovanému jezdci.
"Jules není našim myšlenkám nikdy vzdálen. Nyní míříme do Japonska. Musíme tam jet jako tým a vést náš byznys profesionálním způsobem, musíme být silní. Mnoho kluků z našeho týmu tam bylo minulý rok. Víme tedy, že to bude těžké," přemítá Graeme Lowdon, sportovní ředitel Manoru.
"Zároveň si však také uvědomujeme, že Jules byl závodník a přál by si, aby se tým soustředil na závodění. Ale lhal bych, kdybych řekl, že nenastanou těžké chvilky, protože na ně určitě dojde, o tom není pochyb," pokračuje.
Tým se má ještě rozhodnout, jak dát co nejlépe vzpomínku na Bianchiho. V Monaku nosili náramky s nápisem "Monaco 2014. P8. #JB17," což mělo připomenout historický úspěch - velkou cenu, ve které mladý Francouz vybojoval po heroickém výkonu pro tým zatím jediné body v F1.
"V Monaku to bylo samozřejmě těžké, ale tento víkend to bude ještě náročnější. Na Monaku jsme alespoň měli mnoho dobrých vzpomínek. Přesto to bylo citově velmi náročné - zřejmě ještě více, než jsem si uvědomoval," vzpomíná Lowdon.
"Julese jsem týden před tím navštívil a při cestě do Monaka jsem měl v mysli pozitivní myšlenky. Viděl jsem ho, mluvil jsem s ním, řekl jsem mu, že se vracíme, a myslel jsem si, že Monako bude bolestivá, ale ne až tak moc obtížné. Nakonec mi to přišlo neuvěřitelně složité - a to byl závod, na který jsme měli všichni dobré vzpomínky."
"Zároveň jsem se při tom naučil to, že nikdy nevíte, jak se budete cítit, dokud nejste na místě. Takto to bude i tento víkend," dodává pro Autosport sportovní ředitel týmu.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.