Závodní víkend v Japonsku bude pro členy stáje Manor kvůli vzpomínkám na Julese Bianchiho emocionálně velmi náročný.
Bianchi minulý rok 5. října v Suzuce ošklivě havaroval, když závodil za Marussii (nyní Manor), a později 17. července na následky nehody po 9 měsíců trvajícím boji zemřel. Teď se myšlenky všech, a zejména personálu Manoru, znovu obrátí k francouzskému talentovanému jezdci.
"Jules není našim myšlenkám nikdy vzdálen. Nyní míříme do Japonska. Musíme tam jet jako tým a vést náš byznys profesionálním způsobem, musíme být silní. Mnoho kluků z našeho týmu tam bylo minulý rok. Víme tedy, že to bude těžké," přemítá Graeme Lowdon, sportovní ředitel Manoru.
"Zároveň si však také uvědomujeme, že Jules byl závodník a přál by si, aby se tým soustředil na závodění. Ale lhal bych, kdybych řekl, že nenastanou těžké chvilky, protože na ně určitě dojde, o tom není pochyb," pokračuje.
Tým se má ještě rozhodnout, jak dát co nejlépe vzpomínku na Bianchiho. V Monaku nosili náramky s nápisem "Monaco 2014. P8. #JB17," což mělo připomenout historický úspěch - velkou cenu, ve které mladý Francouz vybojoval po heroickém výkonu pro tým zatím jediné body v F1.
"V Monaku to bylo samozřejmě těžké, ale tento víkend to bude ještě náročnější. Na Monaku jsme alespoň měli mnoho dobrých vzpomínek. Přesto to bylo citově velmi náročné - zřejmě ještě více, než jsem si uvědomoval," vzpomíná Lowdon.
"Julese jsem týden před tím navštívil a při cestě do Monaka jsem měl v mysli pozitivní myšlenky. Viděl jsem ho, mluvil jsem s ním, řekl jsem mu, že se vracíme, a myslel jsem si, že Monako bude bolestivá, ale ne až tak moc obtížné. Nakonec mi to přišlo neuvěřitelně složité - a to byl závod, na který jsme měli všichni dobré vzpomínky."
"Zároveň jsem se při tom naučil to, že nikdy nevíte, jak se budete cítit, dokud nejste na místě. Takto to bude i tento víkend," dodává pro Autosport sportovní ředitel týmu.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.