Závodní víkend v Japonsku bude pro členy stáje Manor kvůli vzpomínkám na Julese Bianchiho emocionálně velmi náročný.
Bianchi minulý rok 5. října v Suzuce ošklivě havaroval, když závodil za Marussii (nyní Manor), a později 17. července na následky nehody po 9 měsíců trvajícím boji zemřel. Teď se myšlenky všech, a zejména personálu Manoru, znovu obrátí k francouzskému talentovanému jezdci.
"Jules není našim myšlenkám nikdy vzdálen. Nyní míříme do Japonska. Musíme tam jet jako tým a vést náš byznys profesionálním způsobem, musíme být silní. Mnoho kluků z našeho týmu tam bylo minulý rok. Víme tedy, že to bude těžké," přemítá Graeme Lowdon, sportovní ředitel Manoru.
"Zároveň si však také uvědomujeme, že Jules byl závodník a přál by si, aby se tým soustředil na závodění. Ale lhal bych, kdybych řekl, že nenastanou těžké chvilky, protože na ně určitě dojde, o tom není pochyb," pokračuje.
Tým se má ještě rozhodnout, jak dát co nejlépe vzpomínku na Bianchiho. V Monaku nosili náramky s nápisem "Monaco 2014. P8. #JB17," což mělo připomenout historický úspěch - velkou cenu, ve které mladý Francouz vybojoval po heroickém výkonu pro tým zatím jediné body v F1.
"V Monaku to bylo samozřejmě těžké, ale tento víkend to bude ještě náročnější. Na Monaku jsme alespoň měli mnoho dobrých vzpomínek. Přesto to bylo citově velmi náročné - zřejmě ještě více, než jsem si uvědomoval," vzpomíná Lowdon.
"Julese jsem týden před tím navštívil a při cestě do Monaka jsem měl v mysli pozitivní myšlenky. Viděl jsem ho, mluvil jsem s ním, řekl jsem mu, že se vracíme, a myslel jsem si, že Monako bude bolestivá, ale ne až tak moc obtížné. Nakonec mi to přišlo neuvěřitelně složité - a to byl závod, na který jsme měli všichni dobré vzpomínky."
"Zároveň jsem se při tom naučil to, že nikdy nevíte, jak se budete cítit, dokud nejste na místě. Takto to bude i tento víkend," dodává pro Autosport sportovní ředitel týmu.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.