Kimi Räikkönen po Velké ceně Singapuru přiznal, že se znovu trápil s ovladatelností svého rudého vozu. Kvůli třetímu místu v F1 nezávodí, ale vzhledem k potížím, které o víkendu zažíval, je s výsledkem spokojený.
Finský pilot si na problémy s vozem stěžoval ve třetím tréninku. Ty se vyřešit nepodařilo, proto ho třetí místo v kvalifikaci příjemně překvapilo. Během velké ceny sice dostával zprávy o tom, že se pneumatiky nacházejí mimo provozní rámec, ty ale nebyly příčinou toho, že nebojoval o vítězství se svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem či alespoň o druhé místo s Danielem Ricciardem.
"Myslím, že jsme z nějakých důvodů už v sobotu v dopoledním tréninku měli obtížně ovladatelné auto, a pak v kvalifikaci to nebylo úplně přesně takové, jaké jsme chtěli. Byl jsem trochu překvapený, že jsem i přesto třetí. To bylo samozřejmě dobré po všech těch problémech, které jsem pociťoval," popisoval rozčarovaný Räikkönen po skončení velké ceny.
"V závodě to pokračovalo. Když máte nové pneumatiky, tak je auto víceméně OK. Sebastian pak na to ve stintech na druhé a na poslední sadě netlačil, bylo to docela snadné, ale jakmile jsme chtěli přidat, hned jsem se začal trápit se stejnými problémy se zadní částí," přibližuje pilot Ferrari své trable s letošním vozem SF15-T.
"Šlo očividně o trochu náročnější závod, ale nakonec, vzhledem k těm problémům, které jsme v posledních dnech měli, jsme přesto dojeli třetí. To je OK. Není to ideální, ale já to beru, a pro tým jde o skvělý výsledek," hodnotí Kimi dosažení bronzu.
"Snad se nám to i všechny oblasti podaří zlepšit, udržíme to déle a znovu na tom budeme stavět. Myslím, že jako tým odvádíme úžasnou práci a pokračujeme v těch stejných věcech. Jsem si jistý, že se jako tým ubíráme správným směrem a že se nakonec v budoucnu dostaneme tam, kam chceme. Myslím si tedy, že to bylo OK. Nikoliv ideální, ale beru to," shrnuje Räikkönen."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.