Kimi Räikkönen po Velké ceně Singapuru přiznal, že se znovu trápil s ovladatelností svého rudého vozu. Kvůli třetímu místu v F1 nezávodí, ale vzhledem k potížím, které o víkendu zažíval, je s výsledkem spokojený.
Finský pilot si na problémy s vozem stěžoval ve třetím tréninku. Ty se vyřešit nepodařilo, proto ho třetí místo v kvalifikaci příjemně překvapilo. Během velké ceny sice dostával zprávy o tom, že se pneumatiky nacházejí mimo provozní rámec, ty ale nebyly příčinou toho, že nebojoval o vítězství se svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem či alespoň o druhé místo s Danielem Ricciardem.
"Myslím, že jsme z nějakých důvodů už v sobotu v dopoledním tréninku měli obtížně ovladatelné auto, a pak v kvalifikaci to nebylo úplně přesně takové, jaké jsme chtěli. Byl jsem trochu překvapený, že jsem i přesto třetí. To bylo samozřejmě dobré po všech těch problémech, které jsem pociťoval," popisoval rozčarovaný Räikkönen po skončení velké ceny.
"V závodě to pokračovalo. Když máte nové pneumatiky, tak je auto víceméně OK. Sebastian pak na to ve stintech na druhé a na poslední sadě netlačil, bylo to docela snadné, ale jakmile jsme chtěli přidat, hned jsem se začal trápit se stejnými problémy se zadní částí," přibližuje pilot Ferrari své trable s letošním vozem SF15-T.
"Šlo očividně o trochu náročnější závod, ale nakonec, vzhledem k těm problémům, které jsme v posledních dnech měli, jsme přesto dojeli třetí. To je OK. Není to ideální, ale já to beru, a pro tým jde o skvělý výsledek," hodnotí Kimi dosažení bronzu.
"Snad se nám to i všechny oblasti podaří zlepšit, udržíme to déle a znovu na tom budeme stavět. Myslím, že jako tým odvádíme úžasnou práci a pokračujeme v těch stejných věcech. Jsem si jistý, že se jako tým ubíráme správným směrem a že se nakonec v budoucnu dostaneme tam, kam chceme. Myslím si tedy, že to bylo OK. Nikoliv ideální, ale beru to," shrnuje Räikkönen."
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.