Williams označuje poslední verzi motoru Mercedes za "velké vylepšení." Touží ho mít na zádi svých monopostů, v závěru sezóny ale budou mít o jedno dilema navíc. Společně s ostatními zákazníky totiž stále netuší, kdy jej dostanou k dispozici.
Mercedes na vylepšení svého motoru utratil najednou všech svých sedm zbývajících žetonů, k dispozici jej měli pouze jeho piloti. Kvůli problémům, které se objevily v tréninku, jej ale ve Velké ceně využil pouze úřadující mistr světa. Zákaznické týmy zatím netuší, kdy novou verzi obdrží.
Williamsy nyní používají třetí letošní pohonné jednotky v monopostech Valtteriho Bottase a Felipeho Massy, před koncem roku proto budou moci sáhnout ještě po jedné beztrestné výměně. Zatím ale není jasné, zda novou verzi dostanou do doby, kdy budou muset nasadit čtvrtý motor. Pokud by přišla později jen pro pár posledních závodů, museli by ji namontovat jako pátou pohonnou jednotku - a tudíž i s penalizací.
"Tovární tým Mercedesu má samozřejmě vylepšení pohonné jednotky, které bychom také moc rádi měli na zádi našeho auta. Vypadá to na slušný krok vpřed - Lewis s ním jezdi rozhodně velmi rychle," uvádí Rob Smedley, šéf výkonnosti Williamsu.
"Před koncem roku budeme muset nasadit novou pohonnou jednotku. Jestli ale půjde o novou specifikaci, to vám opravdu neřeknu. Pokud bychom ji dostali před koncem roku, byla by to pro nás velká výhoda. Máme s nimi jen velmi málo potíží. Rozumně posouváme hranice. Momentálně máme takovou strategii, že do konce roku nedostaneme žádnou penalizaci, pokud se na tom nic nezmění," pokračuje Smedley.
Jezdec Williamsu Massa toužebně vzhlíží po tom, až dostane za svá záda poslední vylepšení Mercedesu, které s novým palivem poskytuje až o 40 koní vyšší výkon: "Vypadá to na opravdu velké vylepšení. Nemám tušení, kdy jej dostaneme. Doufám, že k tomu dojde."
Na zprávu o dostupnosti nové specifikace motoru čeká také další zákazník - Lotus. "Nevím, abych řekl pravdu. Čekáme od nich na zprávu. Není to v našich rukou. Potřebujeme vědět, kdy budou připraveni," sdělil Autosport šéf týmu Federico Gastaldi.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.