Williams označuje poslední verzi motoru Mercedes za "velké vylepšení." Touží ho mít na zádi svých monopostů, v závěru sezóny ale budou mít o jedno dilema navíc. Společně s ostatními zákazníky totiž stále netuší, kdy jej dostanou k dispozici.
Mercedes na vylepšení svého motoru utratil najednou všech svých sedm zbývajících žetonů, k dispozici jej měli pouze jeho piloti. Kvůli problémům, které se objevily v tréninku, jej ale ve Velké ceně využil pouze úřadující mistr světa. Zákaznické týmy zatím netuší, kdy novou verzi obdrží.
Williamsy nyní používají třetí letošní pohonné jednotky v monopostech Valtteriho Bottase a Felipeho Massy, před koncem roku proto budou moci sáhnout ještě po jedné beztrestné výměně. Zatím ale není jasné, zda novou verzi dostanou do doby, kdy budou muset nasadit čtvrtý motor. Pokud by přišla později jen pro pár posledních závodů, museli by ji namontovat jako pátou pohonnou jednotku - a tudíž i s penalizací.
"Tovární tým Mercedesu má samozřejmě vylepšení pohonné jednotky, které bychom také moc rádi měli na zádi našeho auta. Vypadá to na slušný krok vpřed - Lewis s ním jezdi rozhodně velmi rychle," uvádí Rob Smedley, šéf výkonnosti Williamsu.
"Před koncem roku budeme muset nasadit novou pohonnou jednotku. Jestli ale půjde o novou specifikaci, to vám opravdu neřeknu. Pokud bychom ji dostali před koncem roku, byla by to pro nás velká výhoda. Máme s nimi jen velmi málo potíží. Rozumně posouváme hranice. Momentálně máme takovou strategii, že do konce roku nedostaneme žádnou penalizaci, pokud se na tom nic nezmění," pokračuje Smedley.
Jezdec Williamsu Massa toužebně vzhlíží po tom, až dostane za svá záda poslední vylepšení Mercedesu, které s novým palivem poskytuje až o 40 koní vyšší výkon: "Vypadá to na opravdu velké vylepšení. Nemám tušení, kdy jej dostaneme. Doufám, že k tomu dojde."
Na zprávu o dostupnosti nové specifikace motoru čeká také další zákazník - Lotus. "Nevím, abych řekl pravdu. Čekáme od nich na zprávu. Není to v našich rukou. Potřebujeme vědět, kdy budou připraveni," sdělil Autosport šéf týmu Federico Gastaldi.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.