Williams označuje poslední verzi motoru Mercedes za "velké vylepšení." Touží ho mít na zádi svých monopostů, v závěru sezóny ale budou mít o jedno dilema navíc. Společně s ostatními zákazníky totiž stále netuší, kdy jej dostanou k dispozici.
Mercedes na vylepšení svého motoru utratil najednou všech svých sedm zbývajících žetonů, k dispozici jej měli pouze jeho piloti. Kvůli problémům, které se objevily v tréninku, jej ale ve Velké ceně využil pouze úřadující mistr světa. Zákaznické týmy zatím netuší, kdy novou verzi obdrží.
Williamsy nyní používají třetí letošní pohonné jednotky v monopostech Valtteriho Bottase a Felipeho Massy, před koncem roku proto budou moci sáhnout ještě po jedné beztrestné výměně. Zatím ale není jasné, zda novou verzi dostanou do doby, kdy budou muset nasadit čtvrtý motor. Pokud by přišla později jen pro pár posledních závodů, museli by ji namontovat jako pátou pohonnou jednotku - a tudíž i s penalizací.
"Tovární tým Mercedesu má samozřejmě vylepšení pohonné jednotky, které bychom také moc rádi měli na zádi našeho auta. Vypadá to na slušný krok vpřed - Lewis s ním jezdi rozhodně velmi rychle," uvádí Rob Smedley, šéf výkonnosti Williamsu.
"Před koncem roku budeme muset nasadit novou pohonnou jednotku. Jestli ale půjde o novou specifikaci, to vám opravdu neřeknu. Pokud bychom ji dostali před koncem roku, byla by to pro nás velká výhoda. Máme s nimi jen velmi málo potíží. Rozumně posouváme hranice. Momentálně máme takovou strategii, že do konce roku nedostaneme žádnou penalizaci, pokud se na tom nic nezmění," pokračuje Smedley.
Jezdec Williamsu Massa toužebně vzhlíží po tom, až dostane za svá záda poslední vylepšení Mercedesu, které s novým palivem poskytuje až o 40 koní vyšší výkon: "Vypadá to na opravdu velké vylepšení. Nemám tušení, kdy jej dostaneme. Doufám, že k tomu dojde."
Na zprávu o dostupnosti nové specifikace motoru čeká také další zákazník - Lotus. "Nevím, abych řekl pravdu. Čekáme od nich na zprávu. Není to v našich rukou. Potřebujeme vědět, kdy budou připraveni," sdělil Autosport šéf týmu Federico Gastaldi.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.