Ferrari letos přestihlo Williams a v závodech je i nadále rychlejší. Podle zástupců stáje z Grove za to vděčí zlepšení motoru a zejména podstatně vyššímu finančnímu rozpočtu.
"Má to jednoduché vysvětlení. Ferrari má moc velký rozpočet, mnohem větší než my. Hodně investovali do lepšího šasi, ale obzvlášť do lepší pohonné jednotky, která byla jejich největším problémem v roce 2014," vysvětluje Symonds.
V posledním závodě v Itálii dojeli piloti Williamsu na třetím (Felipe Massa) a na čtvrtém (Valtteri Bottas) místě 22 sekund po Sebastianovi Vettelovi s Ferrari, které v Monze nasadilo nový motor. Výkonnější pohonnou jednotku přivezl i Mercedes, tu ale měl ve velké ceně k dispozici jen její vítěz Lewis Hamilton.
Massa poznamenává, že Ferrari jejich náskok díky novému motoru stáhlo: "Nyní je stejně konkurenceschopný jako náš Mercedes a na trati, jako je Monza, dělá motor ohromný rozdíl. Každý závod je pro nás těžší, protože své auto stále vylepšují."
Italské stáji patří v šampionátu konstruktérů druhé místo, třetí Williams na ni sedm závodů před koncem ztrácí 82 bodů. O dalších 75 bodů zpět je na čtvrté pozici Red Bull, který momentálně řeší otázku svého dodavatele motorů pro příští sezónu.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.