Ferrari letos přestihlo Williams a v závodech je i nadále rychlejší. Podle zástupců stáje z Grove za to vděčí zlepšení motoru a zejména podstatně vyššímu finančnímu rozpočtu.
"Má to jednoduché vysvětlení. Ferrari má moc velký rozpočet, mnohem větší než my. Hodně investovali do lepšího šasi, ale obzvlášť do lepší pohonné jednotky, která byla jejich největším problémem v roce 2014," vysvětluje Symonds.
V posledním závodě v Itálii dojeli piloti Williamsu na třetím (Felipe Massa) a na čtvrtém (Valtteri Bottas) místě 22 sekund po Sebastianovi Vettelovi s Ferrari, které v Monze nasadilo nový motor. Výkonnější pohonnou jednotku přivezl i Mercedes, tu ale měl ve velké ceně k dispozici jen její vítěz Lewis Hamilton.
Massa poznamenává, že Ferrari jejich náskok díky novému motoru stáhlo: "Nyní je stejně konkurenceschopný jako náš Mercedes a na trati, jako je Monza, dělá motor ohromný rozdíl. Každý závod je pro nás těžší, protože své auto stále vylepšují."
Italské stáji patří v šampionátu konstruktérů druhé místo, třetí Williams na ni sedm závodů před koncem ztrácí 82 bodů. O dalších 75 bodů zpět je na čtvrté pozici Red Bull, který momentálně řeší otázku svého dodavatele motorů pro příští sezónu.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.