Nebyl to slavný víkend ani návrat - oba vozy Lotus skončily v italské Grand Prix už v prvním kole a přímo z motoristického areálu zamířili zástupci týmu do Londýna, kde se museli u Vrchního soudu zodpovídat z neplacení řádných daňových výměrů.
Francouzský dodavatel motorů vypomohl stáji formule 1 překonat svízelnou situaci zárukou v podobě probíhajícího jednání o jejím odkupu. Soud tak odročil případ na 18. září, tedy na den, kdy na trati v Singapuru budou zahájeny tréninky. Korespondent deníku Telegraph Daniel Johnson informoval ve své stati o vstřícném přístupu Renaultu: "Je pravděpodobné, že právě zástupci Renaultu při jednání Lotus zachránili." Ale na jak dlouho?
Dohoda mezi oběma stranami, která podle některých zdrojů měla být uzavřena ještě před Grand Prix Itálie, stále zůstává předmětem jednání. Německý odborný časopis Auto Motor und Sport se domnívá, že Renault vyčkává, zda mu Ecclestone přidělí zvláštní status nového továrního týmu, jako tomu je u Ferrari a Mercedesu. Dodatečné finanční prostředky, které by francouzská automobilka získala, by pak použila k uhrazení částky za odkoupení Lotusu. Zpravodaj AMS Michael Schmidt tvrdí, že právě v tomto bodě se jednání zadrhlo. "Největší překážkou je absence písemné záruky ze strany Ecclestonea prezidentu Renaultu Carlosu Ghosnovi, že Francouzi tento status obdrží. Ecclestone totiž uvedl, že světové tituly Renaultu v letech 2005 a 2006 ho opravňují, aby výhod továrních týmů požíval."
Jeden z členů týmu Lotus, který si nepřál být jmenován, uvedl, že dokud nedojde k dohodě s Renaultem, je tým de facto finančně paralyzovaný, což by mohlo mít pro závody v Singapuru a Japonsku velmi vážné důsledky. Na stránkách švýcarského deníku Blick se uvádí, že Romain Grosjean je stále více nervózní z nastále situace, i proto se vyskytly spekulace, že by mohl dát přednost angažmá u Haasu.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.