Nebyl to slavný víkend ani návrat - oba vozy Lotus skončily v italské Grand Prix už v prvním kole a přímo z motoristického areálu zamířili zástupci týmu do Londýna, kde se museli u Vrchního soudu zodpovídat z neplacení řádných daňových výměrů.
Francouzský dodavatel motorů vypomohl stáji formule 1 překonat svízelnou situaci zárukou v podobě probíhajícího jednání o jejím odkupu. Soud tak odročil případ na 18. září, tedy na den, kdy na trati v Singapuru budou zahájeny tréninky. Korespondent deníku Telegraph Daniel Johnson informoval ve své stati o vstřícném přístupu Renaultu: "Je pravděpodobné, že právě zástupci Renaultu při jednání Lotus zachránili." Ale na jak dlouho?
Dohoda mezi oběma stranami, která podle některých zdrojů měla být uzavřena ještě před Grand Prix Itálie, stále zůstává předmětem jednání. Německý odborný časopis Auto Motor und Sport se domnívá, že Renault vyčkává, zda mu Ecclestone přidělí zvláštní status nového továrního týmu, jako tomu je u Ferrari a Mercedesu. Dodatečné finanční prostředky, které by francouzská automobilka získala, by pak použila k uhrazení částky za odkoupení Lotusu. Zpravodaj AMS Michael Schmidt tvrdí, že právě v tomto bodě se jednání zadrhlo. "Největší překážkou je absence písemné záruky ze strany Ecclestonea prezidentu Renaultu Carlosu Ghosnovi, že Francouzi tento status obdrží. Ecclestone totiž uvedl, že světové tituly Renaultu v letech 2005 a 2006 ho opravňují, aby výhod továrních týmů požíval."
Jeden z členů týmu Lotus, který si nepřál být jmenován, uvedl, že dokud nedojde k dohodě s Renaultem, je tým de facto finančně paralyzovaný, což by mohlo mít pro závody v Singapuru a Japonsku velmi vážné důsledky. Na stránkách švýcarského deníku Blick se uvádí, že Romain Grosjean je stále více nervózní z nastále situace, i proto se vyskytly spekulace, že by mohl dát přednost angažmá u Haasu.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.