Vítěz Velké ceny Itálie Lewis Hamilton i jeho týmový kolega Nico Rosberg jsou vyšetřování komisaři FIA kvůli podezření z toho, že porušili nařízení o minimálním tlaku pneumatik. Pro start závodu je natlakovali méně, než vyžadují technická pravidla.
V závěr závodu bylo v garáži Mercedesu rušno. Hamilton komfortně vedl, ale najednou přišel pokyn, aby přestal šetřit motor, přepnul jej do výkonnějšího módu a pořádně zabral. Vypadalo to, že jej povolají ještě jednou do boxů, a proto bylo nutné, aby zvýšil svůj náskok na min. 25 sekund. V tom případě by nepřišel o vedení.
Proč ten rozruch? Pirelli po defektech v Belgii společně s FIA týmům nařídili, aby tlak v pneumatikách nebyl nižší než 19,5 PSI. Vyšetřování FIA ale poukazuje na to, že pneumatiky Hamiltona měly počáteční tlak o 0,3 PSI nižší a u Rosberga dokonce o 1,1 méně.
Tuto kauzu nyní řeší komisaři, sportovní ředitel po závodě nechtěl prozradit, proč se chystali Hamiltona najednou povolat do boxů: "Nemůžu vám říct, co se dělo s Lewisem, stále zkoumáme nějaká data. Je to stále tajemstvím. Nemůžu vám říct, ani jestli se to týkalo pneumatik." Nico Rosberg těsně před koncem kvůli poruše pohonné jednotce odstoupil.
Paddy Lowe potvrdil, že nyní musí ke komisařům kvůli tomu, že jejich pneumatiky měly na počátku nižší tlak. Tím by tedy došlo k jasnému porušení technických pravidla, za což týmu hrozí diskvalifikace. "Netuším proč. Drželi jsme se pokynů inženýra Pirelli," komentuje technický ředitel.
Zde se můžete podívat na originální dokument vydaný komisaři FIA: PDF.
Aktualizace (17:04 hod):Paddy Lowe vychází od komisařů: "Řekli jsme jim vše, co jsme odpoledne udělali, a teď čekáme na jejich rozhodnutí."
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.