Společnost Formula One Management (FOM) Bernieho Ecclestonea reaguje na poslední vývoj událostí po defektech v Belgii kolem výhradního dodavatele pneumatik - italské Pirelli.
Pirelli včera zveřejnilo závěry vyšetřování defektu pneumatiky Sebastiana Vettela ze závěru Velké ceny Belgie. Svou spokojenost s nimi vyjádřila Mezinárodní automobilová federace (FIA), nyní se přidává také FOM, která v podstatě Formuli 1 řídí.
"Pirelli je prvotřídním partnerem Formule 1 v posledních pěti sezónách, v nichž působí jako oficiální dodavatel pneumatik pro mistrovství světa FIA Formule 1 a my máme nadále plnou důvěru v bezpečnost, kvalitu a účelnost jejich pneumatik," píše ve svém oficiálním vyjádření.
"V rámci bezpečnostních úvah, které jsou vždy nadřazené, Formule 1 vybízí Pirelli k tomu, aby poskytovala směsi pneumatik s omezením výkonnosti, protože degradace pneumatik přispívá k výzvě a zábavnosti závodů Formule 1," upozorňuje na úkol, který výrobce pneumatik při svém vstupu do F1 dostal.
"Pirelli přitom poskytuje soupeřům pevné vedení týkající se jakýchkoliv výkonnostních omezení dodávaných pneumatik. Soupeři by měli věnovat pozornost radám expertů Pirelli, když stanovují svou závodní strategii a taktiku - a pokud tak nečiní, jde o jejich vlastní riziko," pokračuje ve své zprávě FOM, které šéfuje Ecclestone.
"Jsme naprosto spokojeni s tím, že Pirelli nebyla na vině při žádném incidentu týkajících se pneumatik během Velké ceny F1 Belgie 2015. Pirelli nabídlo, že každému vozu dodá jednu sadu pneumatik, které by vydržely celý podnik. I když víme, že by toho byli schopni, závody bez zastávek v boxech by byly méně napínavé.
"Děkujeme, Pirelli, že nám pomáháte poskytovat fanouškům Formule 1 vzrušení!" stojí v závěru. Prohlášení je v podstatě veřejným pohlavkem pro Sebastiana Vettela a Ferrari poté, co ve Spa před 2 týdny za defekt ihned obvinili Pirelli.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.