Lotus rozptyluje obavy nad svou bezprostřední budoucností. Včera potvrdil, že jeho kamiony s F1 vybavením míří do Monzy, kde se o víkendu jede Velká cena Itálie. Stále však není jasné, kdo ho převezme.
Spekulace ohledně stáje z Enstone zintenzivnily poté, co objevily zprávy o narůstajících dluzích a zastavenému přísunu financí v očekávání převzetí týmu novými majiteli. Na to si však brousí zuby nejen Renault, jenž ale čelí velkým překážkám. Nejistota ohledně dalšího vývoje u Lotusu má za následek utlumení vývoje závodního monopostu.
Současní majitelé již do týmu neinvestují, hromadí se nezaplacené faktury a narušen je cash-flow týmu. Přísun financí zastavil také velký sponzor PDVSA, který stojí za Maldonadem, protože jeho místo pro rok 2016 je kvůli jednání s novými majiteli v ohrožení - očekávaných 50 milionů dolarů kvůli tomu od venezuelské ropné společnosti na začátku srpna nedorazilo.
Naštěstí přišla drobná pomoc odjinud - šéf Formule 1 Bernie Ecclestone včera odhalil, že Lotusu pomohl a poskytl mu peníze na výplaty. Počet věřitelů však stále přibývá.
V Maďarsku Pirelli odmítlo britskému týmu dodat pneumatiky kvůli velké dlužné částce. V Belgii se krátce po dojezdu Romaina Grosjeana na třetím místě objevili exekutoři a zadrželi kamiony týmu kvůli sporu s bývalým testovacím pilotem Charlesem Picem, který se nedočkal slíbeného času za volantem.
Podle Lotusu se dohodli na kompromisu a vybavení již je na cestě do Itálie. Všichni doufají, že do víkendu bude ohledně jeho budoucnosti jasněji, pokud dojde k převzetí týmu Renaultem či jiným zájemcem - Autosport sice informuje o "vysoce úspěšné prezentaci" mezi vedením Renaultu a Lotusu, ta měla jen drobnou vadu na kráse - k oné telekonferenci ještě nedošlo.
Pokud by se ale tým dle obecného očekávání vrátil do rukou francouzské automobilky, pak by to zřejmě mělo dopad na partnerství s Red Bullem a Toro Rosso, které od ní odebírají pohonné jednotky jako prémioví partneři.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.