Lotus rozptyluje obavy nad svou bezprostřední budoucností. Včera potvrdil, že jeho kamiony s F1 vybavením míří do Monzy, kde se o víkendu jede Velká cena Itálie. Stále však není jasné, kdo ho převezme.
Spekulace ohledně stáje z Enstone zintenzivnily poté, co objevily zprávy o narůstajících dluzích a zastavenému přísunu financí v očekávání převzetí týmu novými majiteli. Na to si však brousí zuby nejen Renault, jenž ale čelí velkým překážkám. Nejistota ohledně dalšího vývoje u Lotusu má za následek utlumení vývoje závodního monopostu.
Současní majitelé již do týmu neinvestují, hromadí se nezaplacené faktury a narušen je cash-flow týmu. Přísun financí zastavil také velký sponzor PDVSA, který stojí za Maldonadem, protože jeho místo pro rok 2016 je kvůli jednání s novými majiteli v ohrožení - očekávaných 50 milionů dolarů kvůli tomu od venezuelské ropné společnosti na začátku srpna nedorazilo.
Naštěstí přišla drobná pomoc odjinud - šéf Formule 1 Bernie Ecclestone včera odhalil, že Lotusu pomohl a poskytl mu peníze na výplaty. Počet věřitelů však stále přibývá.
V Maďarsku Pirelli odmítlo britskému týmu dodat pneumatiky kvůli velké dlužné částce. V Belgii se krátce po dojezdu Romaina Grosjeana na třetím místě objevili exekutoři a zadrželi kamiony týmu kvůli sporu s bývalým testovacím pilotem Charlesem Picem, který se nedočkal slíbeného času za volantem.
Podle Lotusu se dohodli na kompromisu a vybavení již je na cestě do Itálie. Všichni doufají, že do víkendu bude ohledně jeho budoucnosti jasněji, pokud dojde k převzetí týmu Renaultem či jiným zájemcem - Autosport sice informuje o "vysoce úspěšné prezentaci" mezi vedením Renaultu a Lotusu, ta měla jen drobnou vadu na kráse - k oné telekonferenci ještě nedošlo.
Pokud by se ale tým dle obecného očekávání vrátil do rukou francouzské automobilky, pak by to zřejmě mělo dopad na partnerství s Red Bullem a Toro Rosso, které od ní odebírají pohonné jednotky jako prémioví partneři.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.