Valtteri Bottas s největší pravděpodobností po sezóně 2016 opustí tým Williams (pokud ne dříve, ale to se jeví jako málo pravděpodobné). Na jeho místo by mohl po dlouhých 16 letech opět usednout britský pilot.
Naposledy hájil barvy britského týmu v roce 2000 tehdy debutující Jenson Button. Dlouhou absenci britských pilotů u Williamse by mohl ukončit Alex Lynn, jehož cílem je získat do dvou let smlouvu ve formuli 1. Jeho optimistická představa se týká právě sezóny 2017, kdy by za výše uvedených okolností mohl nahradit Bottase.
Jedenadvacetiletý mladík, který v letošní sezóně coby nováček hájí v seriálu GP2 barvy týmu DAMS, vyhrál už dva závody a v současné době figuruje na páté příčce průběžného pořadí. K Williamsu se připojil na začátku tohoto roku jako vývojový pilot. Ve svým cílech má jasno: "V tuto chvíli se musím koncentrovat na to, abych nemyslel příliš vysoko, ale pokud by nastala situace a já bych si svými výkony zasloužil šanci se prosadit do F1, měla by mi být poskytnuta."
Mladík se svěřil, že u Williamsu už se cítí "jako doma". Pochvaluje si také přístup týmu: "Od chvíle, co jsem se vrátil do Anglie jsem v továrně skoro každý den. Protože se tu hodně zajímají o mou kariéru, cítím se už jako součást stáje. Těší je moje výsledky, což je prostě skvělé."
Ještě před příchodem k Williamsu byl Alex součástí juniorského týmu Red Bullu, vyhrál šampionát GP3 a figuroval na postu testovacího pilota Lotusu, ale nakonec společnost "rudých býků" opustil. "Abych byl upřímný, byla to z mnoha důvodů nejlepší volba. Potřebuji, abych dostal šanci v F1 do dvou let, takže i proto jsem odešel. Red Bull by mi tuhle možnost mohl těžko poskytnout. U Williamsu cítím podstatně větší příležitost, proto jsem teď tady."
V GP2 se chci ještě poprat o TOP 3Lynn se na své šance v seriálu GP2 dívá maximálně realisticky. Chce se ještě poprat o celkové druhé místo, které v současnosti drží další možný adept formule 1 Alexander Rossi. Lynn na něj ztrácí 42 bodů. Co se týče vedoucího Stoffela Vandoorna, nedělá si Alex velké iluze. "Víme, že můžeme jeho náskok stahovat, ostatně se o to pokaždé snažíme. Už závodí v GP2 druhým rokem, přičemž ten první měl úžasný a letos je snad ještě lepší. Když se mi všechno podaří, jsem velice rychlý, jenže to, co se mi povede v nějakém závodním týdnu, on udělá pokaždé, v tom je ten zásadní rozdíl. Proto je první a já pátý."
Lynn je však se svou první sezónou spokojen. "Jsme konkurenceschopní prakticky v každém závodě. Přiznávám, že jsem i chyboval, jako tým jsme někdy neudělali dobré rozhodnutí. Ale koneckonců jsem pořád nováček, takže je těžké napoprvé zvládnout všechno správně. Zajel jsem dvě pole-position, dvakrát vyhrál, jednou i hlavní závod - myslím, že není tolik pilotů, kteří by tohle ve své první sezóně v GP2 dokázali. Rozhodně cítím potenciál, abych podobných výsledků dosahoval častěji."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.