Kimi Räikkönen bude i v roce 2016 hájit společně se Sebastianem Vettelem barvy týmu Scuderia Ferrari. Italský tým tak využil opce v kontraktu Fina.
Kimi Räikkönen má konečně jasno ohledně své budoucnosti. Fin bude i v roce 2016 jezdit za Ferrari, a tak u týmu z Maranella uvidíme i druhý rok stejné jezdecké duo.
"Scuderia Ferrari oznamuje, že svoji dohodu s Kimim Räikkönenem prodloužila jak po technické tak i sportovní stránce. Jezdecké složení se bude v příští sezoně sestávat z finského jezdce a Sebastiana Vettela," tak zní tiskové prohlášení Ferrari, které bylo mediím zasláno ve jménu týmového šéfa, Maurizia Arrivabeneho.
Tím italský tým ukončil veškeré spekulace, které jsme poslední dobou mohli číst. Nejčastěji se v souvislosti s náhradou Kimiho Räikkönena mluvilo o Valtterim Bottasovi, Nico Hülkenbergovi, Danielu Ricciardovi anebo Maxi Verstappenovi. Tito a další případní zájemci si tak musí počkat minimálně další rok.
Například německý motorsport-total.com bral prodloužení smlouvy Räikkönena u Ferrari jako skoro jistou věc už v rámci GP Maďarska. Ačkoliv výsledky Kimiho jsou možná lehce za očekáváním, zvláště ve srovnání se Sebastienem, tak je třeba si uvědomit, že například v Maďarsku měl Fin dost smůly. Poslední jezdec, který v barvách Ferrari dokázal vyjet titul mezi jezdci (2007), svými výkony tým tedy dostatečně přesvědčil a ten využil opci ve smlouvě.
Pro Räikkönena se tak bude jednat o již šestou sezonu v barvách Ferrari. Kromě titulu z roku 2007 se Kimi může pochlubit celkem devíti triumfy v rudých barvách mezi lety 2007 až 2009. Jeho doposud nejlepším výsledkem v jeho druhé části kariéry u Ferrari, která začala v roce 2014, je druhé místo z letošního Bahrajnu. Aktuálně je Kimi se 76 body na pátém místě průběžného pořadí. To Seb Vettel má bodů už 160 a je průběžně třetí.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.