Kimi Räikkönen bude i v roce 2016 hájit společně se Sebastianem Vettelem barvy týmu Scuderia Ferrari. Italský tým tak využil opce v kontraktu Fina.
Kimi Räikkönen má konečně jasno ohledně své budoucnosti. Fin bude i v roce 2016 jezdit za Ferrari, a tak u týmu z Maranella uvidíme i druhý rok stejné jezdecké duo.
"Scuderia Ferrari oznamuje, že svoji dohodu s Kimim Räikkönenem prodloužila jak po technické tak i sportovní stránce. Jezdecké složení se bude v příští sezoně sestávat z finského jezdce a Sebastiana Vettela," tak zní tiskové prohlášení Ferrari, které bylo mediím zasláno ve jménu týmového šéfa, Maurizia Arrivabeneho.
Tím italský tým ukončil veškeré spekulace, které jsme poslední dobou mohli číst. Nejčastěji se v souvislosti s náhradou Kimiho Räikkönena mluvilo o Valtterim Bottasovi, Nico Hülkenbergovi, Danielu Ricciardovi anebo Maxi Verstappenovi. Tito a další případní zájemci si tak musí počkat minimálně další rok.
Například německý motorsport-total.com bral prodloužení smlouvy Räikkönena u Ferrari jako skoro jistou věc už v rámci GP Maďarska. Ačkoliv výsledky Kimiho jsou možná lehce za očekáváním, zvláště ve srovnání se Sebastienem, tak je třeba si uvědomit, že například v Maďarsku měl Fin dost smůly. Poslední jezdec, který v barvách Ferrari dokázal vyjet titul mezi jezdci (2007), svými výkony tým tedy dostatečně přesvědčil a ten využil opci ve smlouvě.
Pro Räikkönena se tak bude jednat o již šestou sezonu v barvách Ferrari. Kromě titulu z roku 2007 se Kimi může pochlubit celkem devíti triumfy v rudých barvách mezi lety 2007 až 2009. Jeho doposud nejlepším výsledkem v jeho druhé části kariéry u Ferrari, která začala v roce 2014, je druhé místo z letošního Bahrajnu. Aktuálně je Kimi se 76 body na pátém místě průběžného pořadí. To Seb Vettel má bodů už 160 a je průběžně třetí.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.