Kimi Räikkönen bude i v roce 2016 hájit společně se Sebastianem Vettelem barvy týmu Scuderia Ferrari. Italský tým tak využil opce v kontraktu Fina.
Kimi Räikkönen má konečně jasno ohledně své budoucnosti. Fin bude i v roce 2016 jezdit za Ferrari, a tak u týmu z Maranella uvidíme i druhý rok stejné jezdecké duo.
"Scuderia Ferrari oznamuje, že svoji dohodu s Kimim Räikkönenem prodloužila jak po technické tak i sportovní stránce. Jezdecké složení se bude v příští sezoně sestávat z finského jezdce a Sebastiana Vettela," tak zní tiskové prohlášení Ferrari, které bylo mediím zasláno ve jménu týmového šéfa, Maurizia Arrivabeneho.
Tím italský tým ukončil veškeré spekulace, které jsme poslední dobou mohli číst. Nejčastěji se v souvislosti s náhradou Kimiho Räikkönena mluvilo o Valtterim Bottasovi, Nico Hülkenbergovi, Danielu Ricciardovi anebo Maxi Verstappenovi. Tito a další případní zájemci si tak musí počkat minimálně další rok.
Například německý motorsport-total.com bral prodloužení smlouvy Räikkönena u Ferrari jako skoro jistou věc už v rámci GP Maďarska. Ačkoliv výsledky Kimiho jsou možná lehce za očekáváním, zvláště ve srovnání se Sebastienem, tak je třeba si uvědomit, že například v Maďarsku měl Fin dost smůly. Poslední jezdec, který v barvách Ferrari dokázal vyjet titul mezi jezdci (2007), svými výkony tým tedy dostatečně přesvědčil a ten využil opci ve smlouvě.
Pro Räikkönena se tak bude jednat o již šestou sezonu v barvách Ferrari. Kromě titulu z roku 2007 se Kimi může pochlubit celkem devíti triumfy v rudých barvách mezi lety 2007 až 2009. Jeho doposud nejlepším výsledkem v jeho druhé části kariéry u Ferrari, která začala v roce 2014, je druhé místo z letošního Bahrajnu. Aktuálně je Kimi se 76 body na pátém místě průběžného pořadí. To Seb Vettel má bodů už 160 a je průběžně třetí.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.