Marcus Ericsson z týmu Sauber věří, že je konečně pořádným závodníkem F1.
Minulý rok byl spíše jen číslem do počtu, ale letošní sezónu se to se Švédem obrátilo k lepšímu. Ericssonův úspěch byl dřív obtížný, protože závodil za nyní už zaniklý tým Caterham, který bojoval s Marussií, aby se vyhnul poslední pozici v závodním poli a aby svého konkurenta předehnal v poslední placené místo v poháru konstruktérů..
Sauber si svou nejhorší sezónu zažil minulý rok, kdy nemohl sesbírat žádné body, ale letos opět dokázal, že je týmem úspěšným, a to díky Ericssonovým bodovaným umístěním. Ohledně rozdílů mezi týmy Caterham a Sauber Marcus s humorem poznamenal: "Rozdíl je ten, že teď mám konkurenceschopné auto."
Dále k Sauberu pro autosport.com dodal: "Je to větší tým s větším množstvím zkušeností a to pocítíte, když s lidmi v týmu pracujete. Samozřejmě pro mě jako pilota to bylo minulý rok v Caterhamu těžké, protože jsme byli daleko od středu, takže bylo obtížné udělat nějaký dojem. Tento rok se Sauberem jsme na pozici, kde můžeme bojovat o méně, nebo více bodů každý závodní víkend, takže to je velký rozdíl."
"Když nyní závodíme s ostatními, zkoušíme různé strategie, jdeme ruku v ruce s různými lidmi, kteří mi pomáhají se rozvinout a ukázat, co dokážu," řekl Švéd.
I když byla doba, kterou strávil v Caterhamu těžká, nepovažuje Ericsson ten čas za ztracený: "Minulý rok byl pro mě dobrý. Jako dítě jsem vždy snil o Formuli 1, takže ty první závody byly prostě speciální. První sezóna pro mě byla přínosná, aby se mi závodění dostalo pod kůži, získal jsem díky tomu nějaké zkušenosti a pak jsem mohl začít znovu v tomto roce. Svým způsobem je to první sezóna, kdy závodím, ne se jen účastním," zakončil.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.