Marcus Ericsson z týmu Sauber věří, že je konečně pořádným závodníkem F1.
Minulý rok byl spíše jen číslem do počtu, ale letošní sezónu se to se Švédem obrátilo k lepšímu. Ericssonův úspěch byl dřív obtížný, protože závodil za nyní už zaniklý tým Caterham, který bojoval s Marussií, aby se vyhnul poslední pozici v závodním poli a aby svého konkurenta předehnal v poslední placené místo v poháru konstruktérů..
Sauber si svou nejhorší sezónu zažil minulý rok, kdy nemohl sesbírat žádné body, ale letos opět dokázal, že je týmem úspěšným, a to díky Ericssonovým bodovaným umístěním. Ohledně rozdílů mezi týmy Caterham a Sauber Marcus s humorem poznamenal: "Rozdíl je ten, že teď mám konkurenceschopné auto."
Dále k Sauberu pro autosport.com dodal: "Je to větší tým s větším množstvím zkušeností a to pocítíte, když s lidmi v týmu pracujete. Samozřejmě pro mě jako pilota to bylo minulý rok v Caterhamu těžké, protože jsme byli daleko od středu, takže bylo obtížné udělat nějaký dojem. Tento rok se Sauberem jsme na pozici, kde můžeme bojovat o méně, nebo více bodů každý závodní víkend, takže to je velký rozdíl."
"Když nyní závodíme s ostatními, zkoušíme různé strategie, jdeme ruku v ruce s různými lidmi, kteří mi pomáhají se rozvinout a ukázat, co dokážu," řekl Švéd.
I když byla doba, kterou strávil v Caterhamu těžká, nepovažuje Ericsson ten čas za ztracený: "Minulý rok byl pro mě dobrý. Jako dítě jsem vždy snil o Formuli 1, takže ty první závody byly prostě speciální. První sezóna pro mě byla přínosná, aby se mi závodění dostalo pod kůži, získal jsem díky tomu nějaké zkušenosti a pak jsem mohl začít znovu v tomto roce. Svým způsobem je to první sezóna, kdy závodím, ne se jen účastním," zakončil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.