Zamotaná situace kolem Buttonova pokračování v týmu McLaren možná způsobí, že bývalého mistra světa z roku 2009 budeme i nadále vídat na obrazovkách, ale už ne v rámci přenosů Grand Prix, ale v jedné z nejpopulárnějších motoristických show.
Média už se ochotně pustila do spekulace, jakým přínosem by byl Jenson Button pro nesmírně oblíbený pořad Top Gear, který vysílá britská BBC ve spolupráci se společností ITC. Podle názorů odborníků by Buttonova přítomnost v pořadu měla obrovský ohlas.
Sám pořad má za sebou bouřlivé jaro, protože na konci března letošního roku byl kvůli napadení svého kolegy propuštěn z televize BBC jeho slavný moderátor Jeremy Clarkson. Za jeho setrvání v Top Gear se vyslovilo přes milion fanoušků podpisem na petiční archy, které pak před sídlo BBC dovezl tank. Za Clarksonovo další působení v BBC se vyslovil i britský premiér David Cameron, avšak podle britského právního systému se napadení kolegů prakticky nedá řešit jinak.
Buttonovo jméno padlo v souvislosti jeho nevyjasněných smluvních podmínek v týmu McLaren. Okamžitě se v britském tisku rozběhl kolotoč úvah, zda by Brit mohl přestoupit do jiného týmu, což s ohledem na případné rošády není až tak nemožné, nebo zda by následoval Marka Webbera do seriálu World Endurance Series.
Pokud by se Button spojil s BBC a začal by na nějaké pozici v Top Gear pracovat, rozhodně by to pro britského pilota znamenalo značné časové vypětí a problémy s termíny. Button sám se zatím nijak k této okolnosti nevyjádřil, ale britský list Daily Mail už tvrdí, že první rozhovory o možnosti pracovat v pořadu probíhají. "Oficiální oznámení už brzy bude zveřejněno," cituje Daily mail blíže neurčený zdroj.
Top Gear je jednou z nejúspěšnějších automobilových show napříč celým světem, nepřekvapí, že má i velký finanční dopad, BBC přinesla v přepočtu kolem dvou miliard ročně. Vysílá se do 200 zemí a její sledovanost se pohybuje kolem 300 milionů diváků.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.