Zamotaná situace kolem Buttonova pokračování v týmu McLaren možná způsobí, že bývalého mistra světa z roku 2009 budeme i nadále vídat na obrazovkách, ale už ne v rámci přenosů Grand Prix, ale v jedné z nejpopulárnějších motoristických show.
Média už se ochotně pustila do spekulace, jakým přínosem by byl Jenson Button pro nesmírně oblíbený pořad Top Gear, který vysílá britská BBC ve spolupráci se společností ITC. Podle názorů odborníků by Buttonova přítomnost v pořadu měla obrovský ohlas.
Sám pořad má za sebou bouřlivé jaro, protože na konci března letošního roku byl kvůli napadení svého kolegy propuštěn z televize BBC jeho slavný moderátor Jeremy Clarkson. Za jeho setrvání v Top Gear se vyslovilo přes milion fanoušků podpisem na petiční archy, které pak před sídlo BBC dovezl tank. Za Clarksonovo další působení v BBC se vyslovil i britský premiér David Cameron, avšak podle britského právního systému se napadení kolegů prakticky nedá řešit jinak.
Buttonovo jméno padlo v souvislosti jeho nevyjasněných smluvních podmínek v týmu McLaren. Okamžitě se v britském tisku rozběhl kolotoč úvah, zda by Brit mohl přestoupit do jiného týmu, což s ohledem na případné rošády není až tak nemožné, nebo zda by následoval Marka Webbera do seriálu World Endurance Series.
Pokud by se Button spojil s BBC a začal by na nějaké pozici v Top Gear pracovat, rozhodně by to pro britského pilota znamenalo značné časové vypětí a problémy s termíny. Button sám se zatím nijak k této okolnosti nevyjádřil, ale britský list Daily Mail už tvrdí, že první rozhovory o možnosti pracovat v pořadu probíhají. "Oficiální oznámení už brzy bude zveřejněno," cituje Daily mail blíže neurčený zdroj.
Top Gear je jednou z nejúspěšnějších automobilových show napříč celým světem, nepřekvapí, že má i velký finanční dopad, BBC přinesla v přepočtu kolem dvou miliard ročně. Vysílá se do 200 zemí a její sledovanost se pohybuje kolem 300 milionů diváků.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.