Kimi Räikkönen je přesvědčen, že i přes slabší výsledky má stále na to bojovat v závodech o přední příčky. Jeho budoucnost u Ferrari však prý není v jeho rukou, ale v rukou týmu.
V posledním závodě to pro IceMana vypadalo slibně. Jel na druhém místě než přišel problém s jednotkou MGU. Další potíže a další horší výsledek. Celkem má Räikkönen na svém kontě 76 bodů a v tabulce jezdců je na pátém místě. Jeho týmový kolega Vettel získal bodů 160 a je třetí.
O jeho budoucnosti a (ne)prodloužení smlouvy s Ferrari se hovoří již delší dobu. Räikkönen doufá, že v týmu budou brát v potaz nejen reálné výsledky, ale také ty potenciální.
"Lidé se na to mohou dívat dvěma úhly pohledů. Na to, co jsme udělali dobře a nebo jen na tabulky a výsledky. Myslím, že máme rychlost, ale řada věcí jde zkrátka proti nám. Nevypadá to dobře, ale je zde i spousta pozitivních věcí. Když však máte potíže, není to dobré. To musíme změnit a máme tým, který může dosáhnout skvělých výsledků. Nejprve však musíme dojet závod," okomentoval situaci mistr světa z roku 2007.
Stále totiž věří, že má rychlost na to, aby v F1 závodil na té nejvyšší úrovní.
"Loni to bylo zklamání a jsem si jistý, že letos máme pořád dobrou rychlost, ale brzdí nás problémy a chyby. Kvůli tomu vidíme špatné výsledky, ale kdybych nebyl rychlý a nevěřil bych si, přestal bych. Pokud bych neměl rychlost nebo vášeň pro závodění, zůstal bych doma," uvedl.
Podle něj se letošní sezóna nedá srovnat s katastrofou té loňské. Věří, že s trochou štěstí mohou dosáhnout dobrých výsledků, jen musejí zapracovat na tom, aby je během celého víkendu nepotkali potíže.
"To je klíčové a pracujeme na tom. Když se něco pokazí... je to součást hry, není to pěkné, ale co můžete udělat? Budeme se nadále snažit a kdo ví, co bude příští rok. Není to v mých rukou, takže uvidíme," dodal.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.