Kimi Räikkönen je přesvědčen, že i přes slabší výsledky má stále na to bojovat v závodech o přední příčky. Jeho budoucnost u Ferrari však prý není v jeho rukou, ale v rukou týmu.
V posledním závodě to pro IceMana vypadalo slibně. Jel na druhém místě než přišel problém s jednotkou MGU. Další potíže a další horší výsledek. Celkem má Räikkönen na svém kontě 76 bodů a v tabulce jezdců je na pátém místě. Jeho týmový kolega Vettel získal bodů 160 a je třetí.
O jeho budoucnosti a (ne)prodloužení smlouvy s Ferrari se hovoří již delší dobu. Räikkönen doufá, že v týmu budou brát v potaz nejen reálné výsledky, ale také ty potenciální.
"Lidé se na to mohou dívat dvěma úhly pohledů. Na to, co jsme udělali dobře a nebo jen na tabulky a výsledky. Myslím, že máme rychlost, ale řada věcí jde zkrátka proti nám. Nevypadá to dobře, ale je zde i spousta pozitivních věcí. Když však máte potíže, není to dobré. To musíme změnit a máme tým, který může dosáhnout skvělých výsledků. Nejprve však musíme dojet závod," okomentoval situaci mistr světa z roku 2007.
Stále totiž věří, že má rychlost na to, aby v F1 závodil na té nejvyšší úrovní.
"Loni to bylo zklamání a jsem si jistý, že letos máme pořád dobrou rychlost, ale brzdí nás problémy a chyby. Kvůli tomu vidíme špatné výsledky, ale kdybych nebyl rychlý a nevěřil bych si, přestal bych. Pokud bych neměl rychlost nebo vášeň pro závodění, zůstal bych doma," uvedl.
Podle něj se letošní sezóna nedá srovnat s katastrofou té loňské. Věří, že s trochou štěstí mohou dosáhnout dobrých výsledků, jen musejí zapracovat na tom, aby je během celého víkendu nepotkali potíže.
"To je klíčové a pracujeme na tom. Když se něco pokazí... je to součást hry, není to pěkné, ale co můžete udělat? Budeme se nadále snažit a kdo ví, co bude příští rok. Není to v mých rukou, takže uvidíme," dodal.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.