Force India po dopolední velké havárii Sergia Péreze prošetřuje její příčiny. Z bezpečnostních důvodů nepošle odpoledne na trať ani svého druhého jezdce Nica Hülkenberga.
"Force India se nezúčastní odpoledního druhého tréninku na Hungaroringu, protože pokračuje v prošetřování problému se zavěšením, které dopoledne způsobilo havárii Sergia Péreze. Jeho auto utrpělo významná poškození karosérie, křídel a podlahy, a opravy probíhají.
V rámci preventivních opatření se tým rozhodl, že toto odpoledne nebude Nico Hülkenberg jezdit. Tým bude usilovně pracovat na tom, aby plně porozuměl příčině selhání a nalezl řešení, které by mu umožnilo se připravit na sobotní volný trénink," potvrzuje tým krátce po 14. hodině, kdy na Hungaroringu začaly odpolední jízdy.
Jak je na tom Pérez? "Je v pořádku, bez škrábance. Hovořili jsme s ním od samotného počátku a on s námi mluvil. Nic mu nebylo," potvrzuje Otmar Szafnauer, provozní ředitel indického týmu.
Co bylo příčinou? "Vypadá to, že něco selhalo na pravé straně zadního zavěšení, teď to tedy prošetřujeme, abychom zjistili přesnou příčinu. Jakmile ji budeme znát, podnikneme náležité opatření," pokračuje.
Vůz VJM08 B-specifikace skončil koly vzhůru, je hodně poškozený a mechanici mají co opravovat: "Je na tom hodně práce. Pochybuji, že bychom s tím odpoledne vyjeli. Naštěstí máme náhradní díly - ne v Silverstone, ale tady. Mezitím jsme měli třítýdenní přestávku, takže auto dáme zase dohromady do té B-specifikace."
Tu Force India představila v Silverstone. Představuje tak velký pokrok, v jaký piloti doufali? "Jde o významnou změnu a piloti jsou spokojeni s tím, co B-specifikace napravila. Na některé věci si u A-specifikace stěžovali a toto auto některé z těch slabých stránek napravuje, povedlo se to.
Chvíli nám to potrvá, než ho lépe poznáme. Obvykle při velké změně, jako je tato, je příjemné absolvovat nějaké testy pro lepší nastavení. My to musíme dělat během závodních víkendů. Takže to jeden či dva závodní víkendy potrvá, než najdeme to optimální nastavení.
Tento víkend bychom si měli vést dobře. Pneumatiky fungují a my s nimi obvykle odvádíme dobrou práci. Opět to vypadá na první desítku," dodává Szafnauer.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.