Force India po dopolední velké havárii Sergia Péreze prošetřuje její příčiny. Z bezpečnostních důvodů nepošle odpoledne na trať ani svého druhého jezdce Nica Hülkenberga.
"Force India se nezúčastní odpoledního druhého tréninku na Hungaroringu, protože pokračuje v prošetřování problému se zavěšením, které dopoledne způsobilo havárii Sergia Péreze. Jeho auto utrpělo významná poškození karosérie, křídel a podlahy, a opravy probíhají.
V rámci preventivních opatření se tým rozhodl, že toto odpoledne nebude Nico Hülkenberg jezdit. Tým bude usilovně pracovat na tom, aby plně porozuměl příčině selhání a nalezl řešení, které by mu umožnilo se připravit na sobotní volný trénink," potvrzuje tým krátce po 14. hodině, kdy na Hungaroringu začaly odpolední jízdy.
Jak je na tom Pérez? "Je v pořádku, bez škrábance. Hovořili jsme s ním od samotného počátku a on s námi mluvil. Nic mu nebylo," potvrzuje Otmar Szafnauer, provozní ředitel indického týmu.
Co bylo příčinou? "Vypadá to, že něco selhalo na pravé straně zadního zavěšení, teď to tedy prošetřujeme, abychom zjistili přesnou příčinu. Jakmile ji budeme znát, podnikneme náležité opatření," pokračuje.
Vůz VJM08 B-specifikace skončil koly vzhůru, je hodně poškozený a mechanici mají co opravovat: "Je na tom hodně práce. Pochybuji, že bychom s tím odpoledne vyjeli. Naštěstí máme náhradní díly - ne v Silverstone, ale tady. Mezitím jsme měli třítýdenní přestávku, takže auto dáme zase dohromady do té B-specifikace."
Tu Force India představila v Silverstone. Představuje tak velký pokrok, v jaký piloti doufali? "Jde o významnou změnu a piloti jsou spokojeni s tím, co B-specifikace napravila. Na některé věci si u A-specifikace stěžovali a toto auto některé z těch slabých stránek napravuje, povedlo se to.
Chvíli nám to potrvá, než ho lépe poznáme. Obvykle při velké změně, jako je tato, je příjemné absolvovat nějaké testy pro lepší nastavení. My to musíme dělat během závodních víkendů. Takže to jeden či dva závodní víkendy potrvá, než najdeme to optimální nastavení.
Tento víkend bychom si měli vést dobře. Pneumatiky fungují a my s nimi obvykle odvádíme dobrou práci. Opět to vypadá na první desítku," dodává Szafnauer.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.