Švýcarský Sauber ve čtvrtek v Maďarsku potvrdil, že si své závodní piloty Marcuse Ericssona a Felipeho Nasra ponechá i pro příští ročník Formule 1.
Oba piloti kvůli soudním tahanicím prožili nejistý vstup do sezóny v Austrálii, nyní mají své jisté i pro příští rok - švýcarská stáj totiž oznámila, že si mladého Švéda a Brazilce podrží.
"Jsem rád, že Sauber v můj potenciál vloží důvěru i další rok. Doposud máme dobré vzpomínky na první rok s dlouholetým švýcarským týmem. Od počátku jsem zažíval skvělý start a stojí za to připomenout mé první body ve Formuli 1, které jsem získal hned v prvním závodě," připomíná Ericsson.
"Všechny v týmu stále více poznávám a cítím, že mě oceňují jako hodnotného pilota. Cítím se být poctěn tím, že můžu být součásti sportovní rodiny Sauberu a budu i nadále ze sebe pro úspěch dávat vše," pokračuje švédský jezdec.
"Jsem překvapen, jak rychle byla dohoda uzavřena, ale je to perfektní. Znamená to, že se teď se můžeme soustředit jen na naše výsledky a nemusím se zatěžovat přemýšlením o tom, co bud epříští rok. Je to skvělá zpráva, jsem opravdu šťastný. S Felipem si dobře rozumíme a oba jsme chtěli zůstat i v další sezóně," libuje si čtyřiadvacetiletý rodák z Kumly.
Felipe Nasr je také nadšený: "Je to skvělé jet další sezónu za Sauber. Prodloužení smlouvy je důležitým krokem v mé kariéře. Během první poloviny sezóny v mé nováčkovské sezóně jsem dokázal získat hodně zkušeností z pohledu jezdce i po profesionální stránce.
Dojezd na pátém místě v mém úplně prvním závodě v F1 v Melbourne v australské velké ceně je doposud vrcholem mé kariéry. Nyní se těším na druhou polovinu sezóny. Mým cílem je co nejvíce podporovat tým a přispět k vývoji nového vozu," dodává Brazilec.
Moniša Kaltenbornové brzké rozhodnutí týmu týkající se jezdecké sestavy vysvětluje slovy: "S potěšením prodlužujeme smlouvy s Marcusem a s Felipem. Tak brzké období ukazuje, že si piloti a tým jsou jistí správným směrem, kterým se ubírají."
"V talenty a schopnosti Marcuse a Felipeho máme plnou důvěru. Oba předvádějí solidní výkonnost, získali zkušenosti a rychle se učí. Užíváme si to, že je v týmu máme, jsou pro nás povzbuzením. I přes svůj mladý věk pracují velmi profesionálně - na dráze i mimo ní. Oba už jsou zapojeni do velmi usilovné práce na vývoji Sauberu C35 pro příští rok," dodává šéfka týmu.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.