Švýcarský Sauber ve čtvrtek v Maďarsku potvrdil, že si své závodní piloty Marcuse Ericssona a Felipeho Nasra ponechá i pro příští ročník Formule 1.
Oba piloti kvůli soudním tahanicím prožili nejistý vstup do sezóny v Austrálii, nyní mají své jisté i pro příští rok - švýcarská stáj totiž oznámila, že si mladého Švéda a Brazilce podrží.
"Jsem rád, že Sauber v můj potenciál vloží důvěru i další rok. Doposud máme dobré vzpomínky na první rok s dlouholetým švýcarským týmem. Od počátku jsem zažíval skvělý start a stojí za to připomenout mé první body ve Formuli 1, které jsem získal hned v prvním závodě," připomíná Ericsson.
"Všechny v týmu stále více poznávám a cítím, že mě oceňují jako hodnotného pilota. Cítím se být poctěn tím, že můžu být součásti sportovní rodiny Sauberu a budu i nadále ze sebe pro úspěch dávat vše," pokračuje švédský jezdec.
"Jsem překvapen, jak rychle byla dohoda uzavřena, ale je to perfektní. Znamená to, že se teď se můžeme soustředit jen na naše výsledky a nemusím se zatěžovat přemýšlením o tom, co bud epříští rok. Je to skvělá zpráva, jsem opravdu šťastný. S Felipem si dobře rozumíme a oba jsme chtěli zůstat i v další sezóně," libuje si čtyřiadvacetiletý rodák z Kumly.
Felipe Nasr je také nadšený: "Je to skvělé jet další sezónu za Sauber. Prodloužení smlouvy je důležitým krokem v mé kariéře. Během první poloviny sezóny v mé nováčkovské sezóně jsem dokázal získat hodně zkušeností z pohledu jezdce i po profesionální stránce.
Dojezd na pátém místě v mém úplně prvním závodě v F1 v Melbourne v australské velké ceně je doposud vrcholem mé kariéry. Nyní se těším na druhou polovinu sezóny. Mým cílem je co nejvíce podporovat tým a přispět k vývoji nového vozu," dodává Brazilec.
Moniša Kaltenbornové brzké rozhodnutí týmu týkající se jezdecké sestavy vysvětluje slovy: "S potěšením prodlužujeme smlouvy s Marcusem a s Felipem. Tak brzké období ukazuje, že si piloti a tým jsou jistí správným směrem, kterým se ubírají."
"V talenty a schopnosti Marcuse a Felipeho máme plnou důvěru. Oba předvádějí solidní výkonnost, získali zkušenosti a rychle se učí. Užíváme si to, že je v týmu máme, jsou pro nás povzbuzením. I přes svůj mladý věk pracují velmi profesionálně - na dráze i mimo ní. Oba už jsou zapojeni do velmi usilovné práce na vývoji Sauberu C35 pro příští rok," dodává šéfka týmu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.