Kimi Räikkönen je dle tvrzení technického ředitele Ferrari, Jamese Allisona, stejně rychlý jako Sebastian Vettel, který v úvodních devíti velkých cenách nasbíral o 59 mistrovských bodů více. Ferrari má na to, aby dále stahovalo náskok Mercedesu, a to nejlepší má přijít v domácí Velké ceně Itálie.
Allison se svých pilotů zastává. U Vettela si vybavuje pouze jednu chybu: když ve 36. kole Velké ceny Bahrajnu vyjel mimo trať, poškodil si přední křídlo a musel neplánovaně do boxů. Jeho finský týmový kolega se trápí obzvlášť v kvalifikacích - poprvé uspěl až v Silverstone a na body prohrává 1:7, průměrná ztráta se pohybuje kolem 0,94 s.
Při hodnocení Räikkönen výkonů pro Autosprint technický ředitel Ferrari uvedl: "V rychlosti není mezi ním a Sebastianem rozdíl. Někdy je rychlejší Kimi, jindy Seb. Rozdíl je v tom, že Sebastian nikdy, nebo téměř nikdy, nedělá chyby. Letos jsme nakonec pouze v Bahrajnu viděli, že se může dopustit chyby.
Ale kromě toho víkendu prakticky nikdy žádné chyby neudělal. Kimi na rozdíl od něj měl o něco více úletů, obzvlášť v kvalifikaci. Řekl bych to i před Kimim, kdyby byl tady, a myslím si, že by to přijal. Někdy vám víkend zničí i drobná chyba, ale rychlost má. A Kimi to také ví," popisuje Allison.
Ferrari může dostihnout MercedesPoté, co vyvrátil pochybnosti o své budoucnosti, dává najevo své přesvědčení, že Ferrari může dále stáhnout náskok Mercedesu, který se po porážce od Vettela v Malajsii opět trochu vzdálil. Toto vítězství Ferrari paradoxně moc nepomohlo - přišlo příliš brzy a přispělo k výraznému zvýšení očekávání od tradičního italského týmu.
"Když to přijde, tak vítězství samozřejmě nemůžete odmítnout. Velká cena Malajsie byla neuvěřitelným dnem. Návrat na vítěznou cestu nás hodně nakopl, a nyní se nemůžeme dočkat, až to znovu prožijeme," pokračuje Allison.
"Když se podíváte na to, čeho jsme od začátku sezóny dosáhli, pak pozoruji dobré výsledky. Zlepšili jsme se o 1,5 sekundy na kolo díky vývoji vozu i pohonné jednotky."
"Pokud bych si měl vsadit na to, k čemu dojde ve druhé polovině sezóny, pak věřím, že dále snížíme náskok na Mercedes a že se nám v tom bude dařit více než Williamsu," myslí si technický ředitel Ferrari, které má v šampionátu na druhém místě před stájí z Grove náskok 60 bodů. Na Stříbrné šípy jim schází ale již 160 bodů.
"Pracujeme pro tým, máme dva skvělé piloty a důležitý rozpočet. Nemáme se na co vymlouvat, musíme bojovat o vítězství," uznává Allison. Problémem Ferrari podle něj není přední část vozu ve které místo push-rodu používají na rozdíl od soupeřů zavěšení typu pull-rod.
"Analyzovali jsme závody ve Španělsku a v Británii a jsem si jistý tím, že problémem není přední zavěšení. Nejsme na limitu, stále můžeme auto vylepšit. V Monze uvidíme od tohoto vozu tu nejlepší výkonnost," slibuje.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.