Kimi Räikkönen je dle tvrzení technického ředitele Ferrari, Jamese Allisona, stejně rychlý jako Sebastian Vettel, který v úvodních devíti velkých cenách nasbíral o 59 mistrovských bodů více. Ferrari má na to, aby dále stahovalo náskok Mercedesu, a to nejlepší má přijít v domácí Velké ceně Itálie.
Allison se svých pilotů zastává. U Vettela si vybavuje pouze jednu chybu: když ve 36. kole Velké ceny Bahrajnu vyjel mimo trať, poškodil si přední křídlo a musel neplánovaně do boxů. Jeho finský týmový kolega se trápí obzvlášť v kvalifikacích - poprvé uspěl až v Silverstone a na body prohrává 1:7, průměrná ztráta se pohybuje kolem 0,94 s.
Při hodnocení Räikkönen výkonů pro Autosprint technický ředitel Ferrari uvedl: "V rychlosti není mezi ním a Sebastianem rozdíl. Někdy je rychlejší Kimi, jindy Seb. Rozdíl je v tom, že Sebastian nikdy, nebo téměř nikdy, nedělá chyby. Letos jsme nakonec pouze v Bahrajnu viděli, že se může dopustit chyby.
Ale kromě toho víkendu prakticky nikdy žádné chyby neudělal. Kimi na rozdíl od něj měl o něco více úletů, obzvlášť v kvalifikaci. Řekl bych to i před Kimim, kdyby byl tady, a myslím si, že by to přijal. Někdy vám víkend zničí i drobná chyba, ale rychlost má. A Kimi to také ví," popisuje Allison.
Ferrari může dostihnout MercedesPoté, co vyvrátil pochybnosti o své budoucnosti, dává najevo své přesvědčení, že Ferrari může dále stáhnout náskok Mercedesu, který se po porážce od Vettela v Malajsii opět trochu vzdálil. Toto vítězství Ferrari paradoxně moc nepomohlo - přišlo příliš brzy a přispělo k výraznému zvýšení očekávání od tradičního italského týmu.
"Když to přijde, tak vítězství samozřejmě nemůžete odmítnout. Velká cena Malajsie byla neuvěřitelným dnem. Návrat na vítěznou cestu nás hodně nakopl, a nyní se nemůžeme dočkat, až to znovu prožijeme," pokračuje Allison.
"Když se podíváte na to, čeho jsme od začátku sezóny dosáhli, pak pozoruji dobré výsledky. Zlepšili jsme se o 1,5 sekundy na kolo díky vývoji vozu i pohonné jednotky."
"Pokud bych si měl vsadit na to, k čemu dojde ve druhé polovině sezóny, pak věřím, že dále snížíme náskok na Mercedes a že se nám v tom bude dařit více než Williamsu," myslí si technický ředitel Ferrari, které má v šampionátu na druhém místě před stájí z Grove náskok 60 bodů. Na Stříbrné šípy jim schází ale již 160 bodů.
"Pracujeme pro tým, máme dva skvělé piloty a důležitý rozpočet. Nemáme se na co vymlouvat, musíme bojovat o vítězství," uznává Allison. Problémem Ferrari podle něj není přední část vozu ve které místo push-rodu používají na rozdíl od soupeřů zavěšení typu pull-rod.
"Analyzovali jsme závody ve Španělsku a v Británii a jsem si jistý tím, že problémem není přední zavěšení. Nejsme na limitu, stále můžeme auto vylepšit. V Monze uvidíme od tohoto vozu tu nejlepší výkonnost," slibuje.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.