Kimi Räikkönen je dle tvrzení technického ředitele Ferrari, Jamese Allisona, stejně rychlý jako Sebastian Vettel, který v úvodních devíti velkých cenách nasbíral o 59 mistrovských bodů více. Ferrari má na to, aby dále stahovalo náskok Mercedesu, a to nejlepší má přijít v domácí Velké ceně Itálie.
Allison se svých pilotů zastává. U Vettela si vybavuje pouze jednu chybu: když ve 36. kole Velké ceny Bahrajnu vyjel mimo trať, poškodil si přední křídlo a musel neplánovaně do boxů. Jeho finský týmový kolega se trápí obzvlášť v kvalifikacích - poprvé uspěl až v Silverstone a na body prohrává 1:7, průměrná ztráta se pohybuje kolem 0,94 s.
Při hodnocení Räikkönen výkonů pro Autosprint technický ředitel Ferrari uvedl: "V rychlosti není mezi ním a Sebastianem rozdíl. Někdy je rychlejší Kimi, jindy Seb. Rozdíl je v tom, že Sebastian nikdy, nebo téměř nikdy, nedělá chyby. Letos jsme nakonec pouze v Bahrajnu viděli, že se může dopustit chyby.
Ale kromě toho víkendu prakticky nikdy žádné chyby neudělal. Kimi na rozdíl od něj měl o něco více úletů, obzvlášť v kvalifikaci. Řekl bych to i před Kimim, kdyby byl tady, a myslím si, že by to přijal. Někdy vám víkend zničí i drobná chyba, ale rychlost má. A Kimi to také ví," popisuje Allison.
Ferrari může dostihnout MercedesPoté, co vyvrátil pochybnosti o své budoucnosti, dává najevo své přesvědčení, že Ferrari může dále stáhnout náskok Mercedesu, který se po porážce od Vettela v Malajsii opět trochu vzdálil. Toto vítězství Ferrari paradoxně moc nepomohlo - přišlo příliš brzy a přispělo k výraznému zvýšení očekávání od tradičního italského týmu.
"Když to přijde, tak vítězství samozřejmě nemůžete odmítnout. Velká cena Malajsie byla neuvěřitelným dnem. Návrat na vítěznou cestu nás hodně nakopl, a nyní se nemůžeme dočkat, až to znovu prožijeme," pokračuje Allison.
"Když se podíváte na to, čeho jsme od začátku sezóny dosáhli, pak pozoruji dobré výsledky. Zlepšili jsme se o 1,5 sekundy na kolo díky vývoji vozu i pohonné jednotky."
"Pokud bych si měl vsadit na to, k čemu dojde ve druhé polovině sezóny, pak věřím, že dále snížíme náskok na Mercedes a že se nám v tom bude dařit více než Williamsu," myslí si technický ředitel Ferrari, které má v šampionátu na druhém místě před stájí z Grove náskok 60 bodů. Na Stříbrné šípy jim schází ale již 160 bodů.
"Pracujeme pro tým, máme dva skvělé piloty a důležitý rozpočet. Nemáme se na co vymlouvat, musíme bojovat o vítězství," uznává Allison. Problémem Ferrari podle něj není přední část vozu ve které místo push-rodu používají na rozdíl od soupeřů zavěšení typu pull-rod.
"Analyzovali jsme závody ve Španělsku a v Británii a jsem si jistý tím, že problémem není přední zavěšení. Nejsme na limitu, stále můžeme auto vylepšit. V Monze uvidíme od tohoto vozu tu nejlepší výkonnost," slibuje.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.