Tradiční odměnou pro pilota, který po polovině šampionátu formule Renault 3.5 Series figuruje na čele průběžné klasifikace, je možnost si vyzkoušet na začátku září v Silverstone monopost formule 1.
Akce se odehraje v rámci šestého podniku formule Renault na začátku září, tedy ve stejné době jako Grand Prix Itálie. Oním šťastlivcem bude Brit Oliver Rowland, pilot stáje Fortec, který si tím také nadělí opožděný dárek ke svým třiadvacátým narozeninám (oslaví je 10. srpna).
Dosud proběhlo pět dvojzávodů a Rowland z deseti rozjížděk vyhrál čtyri, v dalších třech případech byl na stupních vítězů. V tuto chvíli má na čele klasifikace náskok 26 bodů před Francouzem Matthieu Vaxivièrem (Lotus junior). Na Silverstone usedne do Red Bullu RB9, který letos předvedli v rámci závodů World Series formule Renault 3.5 v Aragonu a na okruhu Spa-Francorchamps piloti Toro Rosso Carlos Sainz jr. a Max Verstappen.
Pro Rowlanda to nebude první kontakt s F1, v roce 2011 jako vítěz McLaren Autosport BRDC Award si vyzkoušel vůz formule 1 poprvé: "Před čtyřmi lety jsem si na Silverstone mohl sednout do McLarenu a absolvovat nějakých deset kol. Je skvělé to opět zkusit s jiným vozem, zvláště když jde o Red Bull," říká Rowland. "Samozřejmě se na to těším, bude to příjemný bonus, za který Red Bullu děkuji, ale nejdůležitější bude uspět v závodech 3.5 Series."
Na šikovného mladíka ze Sheffieldu má políčeno Mercedes, pro nějž začne Oliver pracovat na simulátoru F1. Na starosti ho bude mít loňský Hamiltonův inženýr Jock Clear, který ale brzy zamíří k Ferrari, kde nahradí hlavního inženýra Pata Frye.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.