Sportovní ředitel Pirelli, Paul Hembery, by se rád vrátil ke dvěma až třem zastávkám na závod. Pneumatiky jsou zatím příliš trvanlivé a týmy si často vystačí pouze s jednou zastávkou.
Požadavek na 2 - 3 zastávky neplníme, nemůžeme testovat"Nejsme tam, kde bychom letos měli být. A je pravdou, že požadavek zní na dvě či tři [zastávky na závod]. Netrefujeme to tedy přesně," uznává Hembery po letošním poklesu zastávek. Čím to je?
"Nemáme totiž žádnou možnost testovat. Nula. Je tedy v pořádku nás žádat o určité věci, musíme mít ale možnost, abychom mohli odvádět svou práci. Pro příští rok bychom chtěli učinit změny, abychom se vrátili ke dvěma či třem zastávkám.
Musíme ale také dosáhnout dohody, která by nám umožnila testovat pro získání informací, abychom zajistili, že k tomu skutečně dojde," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.
Grosjean by se rád vrátil k vysoké degradaci z roku 2012Pilot Lotusu Romain Grosjean před nějakou dobou uvedl, že by byl rád, kdyby se Pirelli vrátilo k rychle se opotřebovávajícím pneumatikám z roku 2012, kdy se mohli snadno dostat zcela mimo výkonnostní úroveň pneumatik.
"Upřednostňoval jsem to, když jsme o tom museli přemýšlet a když jsme mohli změnit způsob, jakým degradovaly. Na startu to znamenalo, že když jste byli o něco šetrnější, pak jste nad ostatními měli výhodu a mohli jste se pokusit o předjetí. to se mi líbilo. Myslím, že kdybyste se zeptali Felipeho [Massy], tak by vám řekl opak. Já věřím, že to vytvářelo šance pro předjetí," sděluje své dojmy francouzský pilot.
Hembery s ním souhlasí, nechtěl by však, aby výkonnost pneumatiky odešla na konci stintu tak rapidně, pokud by piloti propásli ten správný okamžik pro zajetí do boxů.
Pneumatiky už nedegradují? "Jsme tomu blízko""Zřejmě by nešlo o takový extrém, ale [Grosjean] má celkem pravdu. Různí lidé mají odlišné názory. Existují takoví, kteří nechtějí, aby pneumatiky degradovaly a oni mohli tlačit, což je zřejmě blízko stavu, který máme nyní," přiznává znatelné zlepšení, ke kterému došlo v oblasti životnosti pneumatik při jízdě na limitu.
"Jiní chtějí, aby piloti na ně měli větší vliv, jak navrhl Romain. Aby jízdní styl a schopnosti vedly k rozdílu. Já si tedy myslím, že budeme zřejmě někde uprostřed," dodává Hembery pro Sky Sports.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.