Sportovní ředitel Pirelli, Paul Hembery, by se rád vrátil ke dvěma až třem zastávkám na závod. Pneumatiky jsou zatím příliš trvanlivé a týmy si často vystačí pouze s jednou zastávkou.
Požadavek na 2 - 3 zastávky neplníme, nemůžeme testovat"Nejsme tam, kde bychom letos měli být. A je pravdou, že požadavek zní na dvě či tři [zastávky na závod]. Netrefujeme to tedy přesně," uznává Hembery po letošním poklesu zastávek. Čím to je?
"Nemáme totiž žádnou možnost testovat. Nula. Je tedy v pořádku nás žádat o určité věci, musíme mít ale možnost, abychom mohli odvádět svou práci. Pro příští rok bychom chtěli učinit změny, abychom se vrátili ke dvěma či třem zastávkám.
Musíme ale také dosáhnout dohody, která by nám umožnila testovat pro získání informací, abychom zajistili, že k tomu skutečně dojde," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.
Grosjean by se rád vrátil k vysoké degradaci z roku 2012Pilot Lotusu Romain Grosjean před nějakou dobou uvedl, že by byl rád, kdyby se Pirelli vrátilo k rychle se opotřebovávajícím pneumatikám z roku 2012, kdy se mohli snadno dostat zcela mimo výkonnostní úroveň pneumatik.
"Upřednostňoval jsem to, když jsme o tom museli přemýšlet a když jsme mohli změnit způsob, jakým degradovaly. Na startu to znamenalo, že když jste byli o něco šetrnější, pak jste nad ostatními měli výhodu a mohli jste se pokusit o předjetí. to se mi líbilo. Myslím, že kdybyste se zeptali Felipeho [Massy], tak by vám řekl opak. Já věřím, že to vytvářelo šance pro předjetí," sděluje své dojmy francouzský pilot.
Hembery s ním souhlasí, nechtěl by však, aby výkonnost pneumatiky odešla na konci stintu tak rapidně, pokud by piloti propásli ten správný okamžik pro zajetí do boxů.
Pneumatiky už nedegradují? "Jsme tomu blízko""Zřejmě by nešlo o takový extrém, ale [Grosjean] má celkem pravdu. Různí lidé mají odlišné názory. Existují takoví, kteří nechtějí, aby pneumatiky degradovaly a oni mohli tlačit, což je zřejmě blízko stavu, který máme nyní," přiznává znatelné zlepšení, ke kterému došlo v oblasti životnosti pneumatik při jízdě na limitu.
"Jiní chtějí, aby piloti na ně měli větší vliv, jak navrhl Romain. Aby jízdní styl a schopnosti vedly k rozdílu. Já si tedy myslím, že budeme zřejmě někde uprostřed," dodává Hembery pro Sky Sports.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.