Sportovní ředitel Pirelli, Paul Hembery, by se rád vrátil ke dvěma až třem zastávkám na závod. Pneumatiky jsou zatím příliš trvanlivé a týmy si často vystačí pouze s jednou zastávkou.
Požadavek na 2 - 3 zastávky neplníme, nemůžeme testovat"Nejsme tam, kde bychom letos měli být. A je pravdou, že požadavek zní na dvě či tři [zastávky na závod]. Netrefujeme to tedy přesně," uznává Hembery po letošním poklesu zastávek. Čím to je?
"Nemáme totiž žádnou možnost testovat. Nula. Je tedy v pořádku nás žádat o určité věci, musíme mít ale možnost, abychom mohli odvádět svou práci. Pro příští rok bychom chtěli učinit změny, abychom se vrátili ke dvěma či třem zastávkám.
Musíme ale také dosáhnout dohody, která by nám umožnila testovat pro získání informací, abychom zajistili, že k tomu skutečně dojde," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.
Grosjean by se rád vrátil k vysoké degradaci z roku 2012Pilot Lotusu Romain Grosjean před nějakou dobou uvedl, že by byl rád, kdyby se Pirelli vrátilo k rychle se opotřebovávajícím pneumatikám z roku 2012, kdy se mohli snadno dostat zcela mimo výkonnostní úroveň pneumatik.
"Upřednostňoval jsem to, když jsme o tom museli přemýšlet a když jsme mohli změnit způsob, jakým degradovaly. Na startu to znamenalo, že když jste byli o něco šetrnější, pak jste nad ostatními měli výhodu a mohli jste se pokusit o předjetí. to se mi líbilo. Myslím, že kdybyste se zeptali Felipeho [Massy], tak by vám řekl opak. Já věřím, že to vytvářelo šance pro předjetí," sděluje své dojmy francouzský pilot.
Hembery s ním souhlasí, nechtěl by však, aby výkonnost pneumatiky odešla na konci stintu tak rapidně, pokud by piloti propásli ten správný okamžik pro zajetí do boxů.
Pneumatiky už nedegradují? "Jsme tomu blízko""Zřejmě by nešlo o takový extrém, ale [Grosjean] má celkem pravdu. Různí lidé mají odlišné názory. Existují takoví, kteří nechtějí, aby pneumatiky degradovaly a oni mohli tlačit, což je zřejmě blízko stavu, který máme nyní," přiznává znatelné zlepšení, ke kterému došlo v oblasti životnosti pneumatik při jízdě na limitu.
"Jiní chtějí, aby piloti na ně měli větší vliv, jak navrhl Romain. Aby jízdní styl a schopnosti vedly k rozdílu. Já si tedy myslím, že budeme zřejmě někde uprostřed," dodává Hembery pro Sky Sports.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.