Bývalý pilot F1 Mika Häkkinen se domnívá, že byl Valtteri Bottas ve Velké ceně Británie rychlejší než Felipe Massa, proto ho měl pustit před sebe.
Finský pilot se držel za Massou a žádal tým o povolení k předjetí. Williams sice Brazilcovi nepřikázal, aby uhnul, svým pilotům ale spolu umožnil závodit. Se stejným vozem se pak Bottasovi dostat do čela nepodařilo.
"Valtteri měl očividně lepší tempo než Felipe," tvrdí Häkkinen. Massa však na tyto námitky odpovídal, že kdyby byl Bottas "o tolik rychlejší, pak by mě předjel."
To podle Häkkinena ale se současnou generací monopostů F1 není tak snadné: "Když jezdíte se stejným vozem o stejném výkonu, pak je předjíždění velmi obtížné. Bylo by logické, kdyby tým na Valtteriho rychlost ihned zareagoval - a vím, že v tomto názoru nejsem sám." Není divu, že svého krajana chválí, protože sám působí v jeho managementu.
Massa je podle něj ale jinak velmi kvalitním týmovým kolegou: "Je pravda, že se svým týmovým kolegou nemůžete prohrávat. Musíte však také vzít v úvahu úroveň, na které Felipe jezdí. Je velmi zkušeným pilotem. U Ferrari strávil 8 sezón a v roce 2008 mu titul unikl o pár sekund. Je stále velmi rychlý."
Bottas je spojován s budoucností v Maranellu, ale to by musel jít z kola další Fin - Kimi Räikkönen. S jeho setrváním u Scuderie je podle Miky spojená "spousta politiky."
"To, co se přihodilo v Silverstone, mu situaci nikterak neusnadňuje," komentuje brzký přechod na přechodné pneumatiky, což je za při přeháňkách podle něj vždy "loterií."
"Nikdo se nemůže rozhodnou čistě podle toho, jaký okamžik je nejlepší pro přezutí. Lewis [Hamilton] byl samozřejmě fantasticky úspěšný a u Kimiho to bylo přesně opačně," dodává mistr světa z let 1998 a 1999 v rozhovoru pro sponzora Hermes.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.